bescherming op de wei.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

bescherming op de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 21:00

toen ik mickey vandaag van de wei had gehaald en haar beentjes schoonspoot,zag ik dat hat alweer eens raak was,madam had weer wat open liggen

nu heeft ze een snee in haar hoefbal,met geschaafde huid,heeft ze zich dus flink aangetikt.
dit is nu al de tweede of derde keer Blauw oog

anders beslag helpt niet,en de ijzers moet ze hebben.
ze doet op de wei gewoon vaak zo gek dat ze het zich open slaat,en dat zal ze gewoon blijven doen.

ik ben dus erna meteen naar de winkel gegaan,en heb paar springschoenen gekocht.

maar nu dus mijn vraagje Haha!
ze heeft ook steeds achter haar benen open van het strijken,en ik wou daar strijklappers omdoen,en voor gewoon de springschoenen.

helpt dit ook echt?
en is het wel een goed idee om dat allemaal om te gaan doen?

#tekst eventjes aangepast Haha!#
Laatst bijgewerkt door beautyfull_mickey op 19-02-04 21:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:04

ik zou wel goed de wond schoonmaken voordat dat gaat ontsteken. Weet niet of het handig is om daar nu springschoenen overheen te doen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 21:15

Cheveyo schreef:
ik zou wel goed de wond schoonmaken voordat dat gaat ontsteken. Weet niet of het handig is om daar nu springschoenen overheen te doen.


ik heb die van eskadron gepakt,zijn van neopreen en lekker zacht Lachen dus het zal niet gaan schuuren ofzo.

maar ik bedoel,als ze dat steeds blijft open trappen,schieten we niets mee op,dus op de weide wou ik haar graag de springschoenen omdoen,met rijden hoeft eventueel nog niet,dat kijk ik eventjes aan.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:27

Ik denk niet dat het lekker zit voor het paard. Vooral niet als ze daar al een wondje heeft zitten. Ook al zijn ze lekker zacht. Anders moet je haar een paar dagen op stal zetten ofzo. Misschien is anders bekappen/beslaan een optie. Het lijkt me niet dat het voor een paard nou zo fijn is om steeds je eigen benen kapot te lopen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 21:33

anders beslag helpt niet,en de ijzers heeft ze nodig.
ze doet gewoon zelf op de wei zo gek,dat ze vaker een half uur gewoon alleen in de lucht hangt.
dus ook als die wond straks dicht is zal die een week erna weer open zijn.

daarom vroeg ik dus of je springschoenen gewoon altijd om kunt laten als ze op de wei zijn.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:39

Het paard van een vriendin van mij staat altijd op de wei met springschoenen aan. En dat gaat prima. Verder zou je misschien ipv strijklappen strijkringen kunnen nemen, die beschermen ook, maar zitten verder minder om het been heen.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:42

Al zet je ze met die hh beschermers in het land, als het werkt is het goed. Alleen zomers, moet je oppassen dat het met bescherming niet gaat broeien/schuren dat geeft nare plekken.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:46

Zelf zet ik altijd de 'onbenullige' paarden met beschermers om in de wei. Zo heb ik er eentje met voor peesbeschermers en springschoenen en achter strijkklappen om staan en er staat er eentje die achter strijkklappen om heeft, en het werkt echt! Ik raad het ook zeker voor je aan!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:49

Bij Argonaut staan de paarden altijd met peesbeschermers en spring schoenen helpt echt!!!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:51

Ik ken ook zoo'n paardje ..
Die heeft gewoon van die "ringen" achter om, zoals iemand hierboven al heeft beschreven, werken perfect! voorzover zichtbaar ondervind het paard er geen last van! Haha!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:53

ken ook paard dat zichzelf open trapte.. ook dezelfde hoefshcoenen geburitk als je nu gekocht hebt beestje had bergens meer last van.. en droeg ze overdag de hele dag.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 21:55

bedankt voor de reactie's!

ik ga het vanaf nu omdoen,hopelijk werkt het dus ook,maar denk het wel Lachen
maar in de zomer staat ze met dat warme weer of s'morgens of s'avonds buiten dus niet als het zo warm is,dus echt broeien gaan zal het dan niet kunnen,en op stal word alles afgedaan,echt alleen op de wei krijgt z ehet om.

maar die ringen die zijn dus beter als strijklappers?
ik weet alleen niet of ze nou echt zo strijkt met dat gek doen op de wei?
of zich zelf gewoon daar volop aanstoot.
maar dat moet ik dan eventjes uitzoeken Haha!
zijn die ringen makelijk om te doen?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:02

Zelf heb ik altijd neoprene springschoenen om dus die broeien niet zo in de zomer. In de zomer laat ik vaak de peesbeschermers dan ook af voor de hitte. Maar goed in de zomer doen ze ook niet zo gek in de wei als 's winters.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:02

oh ik doe trouwens bij die van mij pas de peesbeschermers af als het echt heel warm is, die van mij kan zo gek uit de hoek komen...