zin of onzin? hoefbevochtiger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

zin of onzin? hoefbevochtiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 12:32

Harry´s Horse® Hoefbevochtiger
Voor de behandeling van droge en gespleten hoeven. Dompel de hoefbevochtiger in water en bevestig deze over de hoef, ongeveer 20/30 minuten om laten. Te gebruiken in paddockof stal. Houdt de hoeven vochtig en soepel, is effectief en spaart hoefolie/vet uit. Doeltreffend gebruik van water - handmatig bevochtigen met tuinslang is niet meer nodig. Ideaal bij droog weer. Gemaakt van stevig ripstop, in de kleur navy. Per set van twee stuks


Ik ben niet zo handig in het neerzetten van plaatjes Bloos , maar dit vond ik tussen de nieuwe producten van bovenstaand merk, op de welbekende site. (als iemand de foto er bij kan zetten; graag)
Wie kan mij het nut van dit product uitleggen. Zouden jullie het aanschaffen en waarom. Persoonlijk lijkt het me helemaal niets.

...


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:39

Afbeelding

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 12:43

Dat is hem inderdaad. Bedankt voor het plaatsen.

...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:58

Dat zal best wel werken, maar je kunt 'm ook gewoon in een bak modder zetten, werkt ook goed.
Of natuurlijk eerst goed natmaken, en daarna (niet andersom!!!) invetten.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:25

Dit is toch voor als je paard bijvoorbeeld in de zomer door de droogte brokkel-hoeven krijgt?

Mijn pony had vorige zomer door de droogte helemaal gebrokkkelde hoeven, en toen moest ik ze ook veel nat maken en daarna invetten, zo kan het dus ook, maar op zich ziet dit er ook wel handig uit!

:)

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:27

hmmm lijkt me niet echt heel erg onzin, maar in een plas water zetten Knipoog of modder heeft het zelfde effect!
maar het lijkt me opzich wel handig!

Dag lieve mama...

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 15:02

Het lijkt me wel handig, maar aangezien ik Memuska's benen na het rijden sowieso 10 min moet afspuiten van de DA (en dat uiteraard elke keer plichtsbewust doe Knipoog) is het voor mij niet nodig Lachen
Als je een paard met hele droge hoeven hebt lijkt het me wel wat. Weet iemand wat voor prijskaartje er aan vast hangt? Anders is een plas modder/water vaak wel nuttiger Knipoog

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:28

Een uur in het natte zand, bv na een regenbui en je hebt weer meer ruimte in je opbergkast Leuke uitvinding, maar overbodig. Heb je een paard met een brokkelhoef...extra aandacht aan besteden en het niet zo ver laten komen. Een goede hoefverzorging is uiterst belangrijk en wordt vaak vergeten of te veel werk gevonden.

I love my Arabian horses


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:46

Onzin.

De hoef is niet in staat vocht op te nemen voor langer dan 5 minuten. En droogt daarna meteen weer op. Bovendien; zo krijg je juist brokkelhoeven, door nat en droog en dan weer nat en droog en weer nat en droog....

Hoeven verzorg je VAN BINNEN UIT. Dmv goed voer erin stoppen, en bij problemen wat extra biotine. Zonnebloemolie wil ook zeker helpen. Maar hoefverzorging van buiten uit is puur cosmetisch en kwa gezondheid onzin.
Zelfde met je mensennagels; om die mooier en sterker te maken moet je niet lakken maar gericht eten.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:48

Mhh ze denken weer geld te verdienen. Ben benieuwd hoeveel ze er al van verkocht hebben?.

Afspuiten met water uit een slang is goedkoper en sneller Haha!.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:41

Dees schreef:
Onzin.

De Zelfde met je mensennagels; om die mooier en sterker te maken moet je niet lakken maar gericht eten.


daar ben ik het niet helemaal mee eens........ik heb broze nagels en gebruik nagelverharder en het werkt toch echt ERG goed.....

dus ik zou me best voor kunnen stellen dat dit ook werkt, alhoewel je net zo goed inderdaad je paard in een grote plas water kan zetten.......

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:47

Ik zou er absoluut geen geld voor over hebben, lijkt me echt onzin. Bovendien als ze een beetje scheef zitten of afzakken en de paarden gaan er met het ijzer op staan, zijn ze zo gesloopt volgens mij. Lachen

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 19:01

Dickie schreef:
Ik zou er absoluut geen geld voor over hebben, lijkt me echt onzin. Bovendien als ze een beetje scheef zitten of afzakken en de paarden gaan er met het ijzer op staan, zijn ze zo gesloopt volgens mij. Lachen


Je bedoelt nu toch niet een paard in het bijzonder he?! Haha!

...

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:03

Ik denk dat het best eens zou kunnen helpen, als je paard brokkel- of gespleten hoeven heeft lijkt het me wel het proberen waard!

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:09

Ik denk wel dat het kan helpen. Maar zoals hierboven al wel is genoemd zijn er ook andere manieren, het is waar je je geld aan uit wilt geven en of jij het belangrijk vind dat iets makkelijk en snel is. Ik zeg niet dat het slecht is, het zal namelijk best werken. Voor de een is is het 'zin' voor de ander 'onzin'. Op het eerste 'gezicht' zeg ik onzin maar als ik iets verder kijk dan mijn neus lang is zie ik er toch wel wat in. Lachen

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:07

een keer om, en die dingen zijn zo ranzig als iets geloof ik Haha!
En volgens mij ook een hoog sloop-gehalte,...
en ff de slang er op en invetten lijkt mij nog altijd makkelijker werken Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:55

voor in de echte heete zomer weet ik nog niet echt of ik het zo'n onzin vind.

ik zelf heb van de paarden drogist hoefvocht gehaald,is een soort van creme in een pot wat je moet opsmeren,ik ben daar wel heel erg tevreden over,daar brokkelen ze ook niet van af.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:12

Goed verzorgen en op tijd een goede hoefsmit heeft mij tot op heden geen problemen gegeven. Vitaflex, is weer een nieuw en kompleter middel, dan biotine. Maar toch zijn het gerenomeerde hoefsmeden, die bij wat drogere en harde hoeven de bekende natte zandbak aanbevelen...zou dat dan toch een fabeltje zijn?..maar in ieder geval gaan de harde hoevers onder mijn paarden, na een regenbui toch maar voor de zekerheid de buiten bak in.

I love my Arabian horses

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:37

Dees schreef:
Onzin.

De hoef is niet in staat vocht op te nemen voor langer dan 5 minuten. En droogt daarna meteen weer op. Bovendien; zo krijg je juist brokkelhoeven, door nat en droog en dan weer nat en droog en weer nat en droog....

Hoeven verzorg je VAN BINNEN UIT. Dmv goed voer erin stoppen, en bij problemen wat extra biotine. Zonnebloemolie wil ook zeker helpen. Maar hoefverzorging van buiten uit is puur cosmetisch en kwa gezondheid onzin.
Zelfde met je mensennagels; om die mooier en sterker te maken moet je niet lakken maar gericht eten.


Hoeven zijn juist niet in staat in 5 minuten genoeg vocht op te nemen. Er worden niet voor niets nat zand- en waterbaden aanbevolen.

Hoeven verzorg je inderdaad van binnenuit; maar het belangrijkste is zoals altijd weer: genoeg beweging.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cariena1, Diertjec, Esther_r20, GrapeshotBot, Jarmo, Liaan, MairiMacBran, Mo_Noah, RoxanneJessy, spookyskippy, SsSimonee, Sting, Symke, Tara_13 en 112 bezoekers