Hengst of afstamming KELVIN

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Hengst of afstamming KELVIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 16:03

Is er misschien iemand die iets kan vertellen over de hengst Kelvin of zijn nakomelingen?
Verschillende pogingen gedaan op het internet,maar kan er weinig over vinden!
BVD Lundi

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:10

Kelvin is een Flemmingh... SamSam heeft een Kelvin (SamSam Haha! Knipoog )

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:11

Afbeelding

Kelvin v. flemmingh
meer info heb ik eigenlijk ook niet..

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:35

Heb er toevallig van de week nog 1 zien staan, een 5 jarige ruin.
Groot, prima beweging, maar een hele lelijke kop: ramshoofd met centenbak. En hij was ook niet erg toeschietelijk op mensen.
Needless to say; ik heb hem niet gekocht....

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:47

Dees schreef:
Heb er toevallig van de week nog 1 zien staan, een 5 jarige ruin.
Groot, prima beweging, maar een hele lelijke kop: ramshoofd met centenbak. En hij was ook niet erg toeschietelijk op mensen.
Needless to say; ik heb hem niet gekocht....


Toch niet.. Tong uitsteken

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:49

samsam heeft toch best een lekker smoeltje, misschien kwam het van de moeder Dees?
[Afbeelding

Ik verzamel fotoos van Kelvin nakomelingen, zal vanavond wel kijken of ik er wat on-line voor je kan krijgen.

En wat betreft mijn Kelvin, tis een paard met een super karakter, onder het zadel als in de omgang, heel koel en 3 goede gangen!

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:58

Afbeelding
veulen is Kelvin X silvio, nu 5 en succesvol in Amerika

Afbeelding
Kelvin X Ramiro

Afbeelding
Kelvin X Wisconsin

Dit zijn paarden die ik op ergens te koop zag staan op internet.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:04

Afbeelding
Kelvin zelf: Flemingh X Ahorn X Erdball

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:33

Wij hebben ook een Kelvin op stal staan, een merrie, mooi ding en kan goed lopen. Heel anders dan de foto's hierboven, ze is iets chiquer, maar niet erg groot.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:36

Afbeelding
Samsam: Kelvin X Goodtimes X Ramiro

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 19:40

Samsam bedankt heb je ook nog verdere info over kelvin zelf?
Verder ook iedereen bedankt voor de reacties,maar meerdere zijn altijd welkom !
Lundi

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:01

Kelvin 92.4982 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 29-04-1992
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.70 m
Pijpomvang: 21 cm

Verrichting 1995
Stap 7,5
Draf 8
Galop 6,5
Rijproef 7
Springen ohz 6
Springen vrij 6,5
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8

Totaal: 66,5 punten
Plaatsing: 17e van 26 (19)

Fokker: J.R. & R.E. Tilma, Weidum

Flemmingh Keur x Geminka Keur van Ahorn Pref x Seminka Ster van Erdball xx Pref x Leminka Keur van Uppercut xx Pref x Aminka Sgldt van Sinaeda Pref

Na herkeuring (08-06-1995) in stamboek ingeschreven

Forse, sterkgebouwde, rijtypische hengst met ras en goed ontwikkeld fundament.

Bloedopbouw
We hebben hier van doen met de befaamde Freiminka-stam die aan de basis staat van talrijke sportpaarden. De Nimmerdor-zoon Ahorn (ooit met de prefix Olympic vanwege zijn sportloopbaan) en Erdball xx, onder meer vader van Nick Skelton´s fameuze Apollo, ondersteunen de sportgerichtheid. Kelvin zelf toont zich meer in de dressuurrichting met twee zeer goede basisgangen, en een derde die zich nog moet ontwikkelen. Hij treedt daarin in de voetsporen van zijn vader, die meermalen een bewegingsmechanisme doorgeeft dat geschiktheid voor de dressuursport aanwijst.

Moederrapport 1995
De moeder is een goed rijtypische merrie met een mooi hoofd. De nek is wat kort, de hals kon meer lengte hebben en komt even diep uit de borst. De schoft is goed ontwikkeld maar kon langer doorlopen. De schouder is goed van lengte en ligging. De rug is goed, de lendenpartij is sterk. De croupe kon meer lengte hebben en is plat. Het voorbeen is, evenals het achterbeen, goed gesteld. De voeten zijn goed van vorm. Het beenwerk is hard en droog, maar zou iets forser van bouw moeten zijn. De stap is krachtig maar kon ruimer. De draf is voldoende ruim en sterk maar kon iets meer schoudervrijheid hebben.
Stokmaat: 1.69 m

Verrichting Ermelo 1995
Eerlijk, betrouwbaar, evenwichtig. Ruim voldoende bereidheid om te werken, laat zich goed bewerken. Stap ruim en soepel. Ook de draf is ruim en gemakkelijk maar zou wat krachtiger mogen zijn. Galop erg ruim en moest meer gedragen zijn. Laat zich in dressuur goed rijden, biedt voldoende aan maar zou meer gesloten kunnen gaan. Ruim voldoende aanleg als dressuurpaard, geeft zijn ruiter een goed gevoel. Bij het springen zou hij meer moeten basculeren en meer elasticiteit moeten hebben. Voldoende afdruk en voldoende vermogen maar zou achter de sprong beter moeten afmaken. Als springpaard voldoende aanleg maar geeft zijn ruiter een matig gevoel. Stalgedrag normaal.

Herkeuring Ermelo 1995

De hengst is groot, heeft formaat en postuur en beschikt over goede stap en draf. Zijn grootte is mogelijk reden dat de galop nog niet optimaal is. Een hengst met dergelijke positieve eigenschappen moet de kans krijgen zich te bewijzen.

Afstammelingen 1997 (veulens)
De veulens zijn goed ontwikkeld, staan goed in het rechthoeksmodel en doen wat ondiep aan. In beweging gebruiken de veulens het voorbeen goed, maar het achterbeen komt onvoldoende tot dragen.
Het hoofd is mooi gevormd. De veulens hebben ruim voldoende nek. De hals is goed van lengte, maar moet meer bespiering in de bovenlijn hebben en is aangestoken. De schoftontwikkeling is goed. De schouder is voldoende schuin, maar kort. De rug is voldoende qua lengte en bespiering, de lendenpartij is wat week en arm bespierd. De croupe is hellend. Lengte en bespiering van de croupe zijn voldoende. De broekspier is kort, de schenkel is arm bespierd. De stand van het voorbeen is correct. Het voorbeen is wat teer, maar de voorknie is ruim voldoende ontwikkeld. Het achterbeen is lang en staat vaak achter de massa. Het spronggewricht zou meer ontwikkeld moeten zijn. De stap is voldoende ruim en soepel. In draf zetten de veulens de hals erop. De draf is ruim, maar de veulens komen weinig tot dragen. Het voorbeengebruik is goed. Het achterbeen wordt wel opgenomen maar traag en onvoldoende naar voren gebracht. De galop wordt niet gemakkelijk getoond en doet stug aan. Een thuis geïnspecteerd veulen valt wat beweging betreft in positieve zin op. De kwaliteit van de moeders was gemiddeld.
Getoond: 16 (+1) veulens uit 58 dekkingen.

Hengstencompetitie
CH Veendam (28-12-1996), dressuur L: 6e (12)
CSI Zwolle (06/07-01-1997), dressuur L: 11e (13)
CH Weert (18-01-1997), dressuur L: 3e (13)

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:07

Aaaaah, Kelvin..... Lovers stond bij Anky toen ik daar was. Hij was één van m'n favorieten, gave knol. Weet iemand wat er met hem gebeurd is?
Laatst bijgewerkt door Aimee op 19-02-04 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:26

Samsam schreef:
samsam heeft toch best een lekker smoeltje, misschien kwam het van de moeder [naam verwijderd]?



Samsam heeft een leuk bekkie, , toch: ook bij hem zie ik wel een lichte ramslijn.

Van de overige fotos: alleen de Kelvin x Wisconsin heeft niet het hoofd wat ik bescheef, die andere twee zie ik nog wel een centebak erbij krijgen, het ramshoofd is er al.

Opvallend dat Kelvin het zelf niet heeft, maar aan de hand van de 4 nakomelingen en wat ik gezien heb, denk ik dat hij weldegelijk ramsneuzen geeft, soms in meer en soms in mindere mate. Maar deukjes in de neusrug hebben ze zeker niet.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:31

samsam is zeker wel knappe kerel,maar ken zelf ook een kelvin een merrietje,krap 1.60,simpel lopen en simpele verschijning,je hoort eighenlijk ook niks van de hengst zelf.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:15

Aimee schreef:
Aaaaah, Kelvin..... Lovers stond bij Anky toen ik daar was. Hij was één van m'n favorieten, gave knol. Weet iemand wat er met hem gebeurd is?


Als springpaard naar Italië heb ik ooit gehoord?? Verward maar.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:41

Dees schreef:
Maar deukjes in de neusrug hebben ze zeker niet.

Behalve die ene bij ons op stal dan, die heeft een hele chique neuslijn en profile, geen ramshoofd te bekennen, in de verste verte niet.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 11:40

Ik ken ook een nakomeling van Kelvin. Prachtig chique en talentvol dressuurpaard met drie goede gangen. Absoluut een typisch Flemmingh koppie, dus geen ramshoofd!! Erg lief in de omgang.

Zelf heb ik een nichtje van Kelvin, Kaminka.

Gebruik de zoekfunctie eens, er is al aardig wat over Kelvin geschreven hier op bokt! Ook over de Freiminkastam waar zijn moeder uit komt.

murie21
Berichten: 436
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:22

Een vriendin van mij heeft een kelvin mv Symphonie. Erg leuk beestje maar ze is maar 1.57 dus wel klein.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:43

Citaat:
Aaaaah, Kelvin..... stond bij Anky toen ik daar was. Hij was één van m'n favorieten, gave knol. Weet iemand wat er met hem gebeurd is?


Toen ik daar werkte ging Kelvin naar een andere dressuurstal, al sla je me dood ik weet echt niet meer welke... ben haar naam kwijt... Hij heeft wel nog wat gedaan in de dressuursport daarna.

larida
Berichten: 10
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Bij Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:07

ik heb nog contact opgenomen met dekstation de lageweg waar kelvin als laatste stond ivm dekken,maar die konden mij niet vertellen waar hij nu was.
ja naar amerika meer niet.

ik heb zelf een merrie een kelvin x symponie van 1.56. ze is nu 6 jaar en is een schatje.echt een dametje en makkelijk rijbaar.ze heeft een eerlijk karakter.ook heb ik haar aangespannen.heb helaas geen foto's op de pc staan

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:20

Een vriendin van mij heeft ook een Kelvin, ook een kleine merrie, ongeveer 1.59. Is nu licht aangereden en een fijn paardje zo te zien. Maar het is nog even afwachten. Wel een echte merrie in haar gedrag en op stal wat zuur. Buiten in de paddock is ze lief.

Esprietje
Berichten: 65
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:44

Ik las pas een verhaal in de Hoefslag over Flemmingh. Hierin stond dat Kelvin met Mieke de Kok nog ZZ-Z heeft gelopen en daarna verkocht is naar het buitenland, waar hij nu prix st georges loopt.