Paard door iemand anders laten berijden, jou ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 16:39

Omdat ik steeds ziek ben kan ik maar ongeveer 3 x per week rijden daarom wilde ik mijn paard bv 2 of 3 x per week door mijn trainer laten rijden. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en hoeveel koste dat toen?
groetjes jeannette

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 17:04

Voor het laten berijden betaal je doorgaans hetzelfde tarief als van een les. Soms wordt er als voorwaarde gesteld dat het paard gestald moet worden bij de trainer.
Ik hoop dat je lessen niet al te prijzig zijn want het kan hard oplopen met 3 keer per week Haha!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 19:32

bij ons op de manege (pensionstal) is altijd wel iemand te vinden die hem voor een weekje of 2 wil rijden. maar ik ben de laatste jaren niet meer op vakantie geweest dus was ik vaak degene die daarvoor gevraagt werd in de periode rodn de zomervakantie.

Fitzroy

Berichten: 25108
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 21:22

Mijn paard wordt 1 x per week door mijn instructeur gereden zodat ik ook eens een avondje vrij ben.
Ik betaal daar minder voor dan voor les maar hij staat dan ook bij mijn instructeur op stal.

Ik vind het echt een uitkomst, ik een avondje vrij en mijn paard wordt er alleen maar beter vandaan.

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 00:44

hoi....
PP is onlangs prof getraind in de africhting..(pb)
Nu rijd een 14 jarige jongen mijn paard voor 2x in de week
De rest van de tijd rijd ik zelf.
Tijdens de africhting is mij verteld dat het goed is je paard
door een ander te laten rijden nu en dan.
Waarom niet?Als je op het zelfde niveau zit?
Zou het gewoon doen.Als je paard lekker ontspannen blijft lopen!
groetjes an

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 01:35

Normaal gesproken laat ik eigenlijk niemand anders op mijn eerste paard,
of ik moet tegen een probleem aanlopen wat ik niet opgelost krijg, dan wil mijn instructrice er nog wel eens op stappen, hoewel ik dat met Ozep nog niet nodig heb gehad. Afklopppuuuhh!

Maar nu is het een ander verhaal, Ozep staat dus in training bij mij instr., daar heb ik gewoon een heel goed gevoel over anders stond hij daar natuurlijk niet, over een maandje of 3 kan ik je een verslag van Ozep zijn uitstapje doen.