[WN] In Hand en cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissPK

Re: In Hand en cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:04

Sliding: Ik denk dat de TS geen ophef wilde maar gewoon duidelijkheid!
En jij denkt dat het geen probleem was geworden...jij start zelf zeker niet?
Je zal daar maar staan zonder cap met je paard...en de jury zegt wel dat het niet mag...heeft hij/zij nog gelijk ook!
Zo werkt het toch niet? Eerst gaan en tijdens de wedstrijd iets horen of daarna op de ALV stemmen Verward Is dat dan zo verstandig?

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:16

MissPK schreef:
Sliding: Ik denk dat de TS geen ophef wilde maar gewoon duidelijkheid!
En jij denkt dat het geen probleem was geworden...jij start zelf zeker niet?
Je zal daar maar staan zonder cap met je paard...en de jury zegt wel dat het niet mag...heeft hij/zij nog gelijk ook!
Zo werkt het toch niet? Eerst gaan en tijdens de wedstrijd iets horen of daarna op de ALV stemmen Verward Is dat dan zo verstandig?

Ja misschien ben ik wel zo naief om dat te denken Blond . Maar ik kan me toch niet voorstellen dat mevr A Ferdinandus iemand om die reden het meedoen ontzegt. En anders zou daar echt toch wel een oplossing voor zijn gevonden (als er al eens aan was gedacht). Je hebt dan natuurlijk wel gelijk dat voorkomen beter is dan genezen. Wat een gedoe toch allemaal Gestoord

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 00:36

Ik heb hier inderdaad geen ophef over willen maken, sterker nog als ik had geweten dat hier zo'n ophef van zou komen had ik het topic niet eens gestart Knipoog , ik wou alleen weten wat ik op mijn hoofd moet/mag zetten.
Ik blijf van mening dat het geen gezicht is om zeker aan de hand een cap te dragen, maar als met dat voorlopig wil, dan doe ik dat. Ik laat er niet een show om schieten, alhoewel ik zeker tegen de capverplichting zal gaan stemmen op de ALV. Ik ben absoluut vóór het toestaan van de cap tijdens de wedstrijden.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:48

Miss PK: Even offtoppic ik ben zelf een rijdende deelnemer, geen "lopende" om het maar zo te noemen ( wat mij naar omstandigheden nu ook niet zo goed zou lukken Clown ).
Ik wilde met mijn reaktie ook helemaal niets negatiefs uiten alleen viel het mij op dat het "oficieel" nog niet duidelijk was dat het moest.(nu dan tot de ALV wel) Quote van Peter Vet:
(BerichtGeplaatst: ma dec 31, 2007 10:56 am Onderwerp: Reageer met quote :
Regels voorzien momenteel niet of de cap verplichting alleen geld voor op het paard, dus ook een mooie
vraag voor de ALV hoe hiermee om te gaan.).
Er al wel heel veel reaktie op kwam van iedereen.
"Tammie"Wat jouw mening betreft ben ik het geheel met je eens.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:59

Tammie ik ben voor een eigen keuze voor de cap, ik zet hem zelf echt niet op mijn hoofd, ik heb mijn paard ook binnen gezet zonder cap op Haha!

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 08:38

sliding schreef:
"Tammie" misschien was het verstandiger geweest dit bij de algemene ledenvergadering te vragen, dan was er nu niet zo'n ophef over geweest en dan had er direkt over gestemt kunnen worden.

Nee Sliding, de WRAN heeft er voor gekozen om een dergelijk ingrijpend besluit te nemen zonder de leden te raadplegen en imo zonder de gevolgen te overzien. De regel werd met alle snelheid en soepelheid ingevoerd vlak voor het NK en nu kunnen ze alleen maar star vasthouden aan de letterlijke tekst Verward waardoor je totaan de ALV dus met een cap op je kop de IHT en SAH inmoet.
Bovendien hebben zij ook internet tot het communicatiemiddel verkozen, dan geen scheve gezichten als leden dat onderling ook doen.
Maar om je gerust te stellen: voorafgaande aan mijn reactie hier heb ik de WRAN wel officieel gevraagd om hun communicatie als punt op de ALV te plaatsen. Dus ik ben er bij 2 maart.
(Het capgebruik staat naar eigen zeggen van de voorzitter al op de agenda. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 09:27

Maar let op, hij zegt ook dat daar niet over gestemd gaat worden. Dat betekent dat de leden het ZELF op de agenda moeten zetten om er WEL over te laten stemmen!

Ik denk dat het dit jaar EXTRA noodzaak is om ALLES wat je besproken wilt hebben op de ALV TIJDIG aan te leveren bij het bestuur om op de agenda te laten zetten. Anders word je vrolijk afgeserveerd heb ik zo het vermoeden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 10:23

Agenda-onderdelen dienen minimaal 48 uur vóór de vergadering te zijn ingediend !! En vraag een bevestiging van ontvangst Knipoog

Is het niet zo dat eenmaal binnen in de wedstrijdbak de jury het voor het zeggen heeft, maar dat de doorman het recht heeft mensen te weigeren binnen te laten die niet voldoen aan de regels.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:04

Wie kan mij precies vertellen waar en bij wie die agenda punten moeten worden in gedient omdat ik een aantal punten heb voor het bestuur en wil voorkomen dat mij op de ALV wordt verteld dat ze die nooit ontvangen hebben of op het verkeerde adres zijn ingeleverd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:06

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:23

Nou het orakel heeft gesproken Clown
Citaat:
peter
Geplaatst: do jan 03, 2008 10:17 am Onderwerp:

-----------------------------------------------
Rom,
Heb informatie ingewonnen bij het keurmerk instituut, cap-verplichting geld alleen voor rij onderdelen op maneges en rij-hallen met een veiligheidscertificaat. Dus bij alles wat je met een paard aan de hand doet, mag een hoed maar ook een cap.

Peter
En dat geldt natuurlijk niet alleen voor Rom Haha!

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:13

Het orakel? ROFL Nou goed, zoals het er nu naar uitziet kan ik dus starten met mijn jonge paard aan de hand zonder cap! Go jij! Go jij! Dan schrijf ik in ieder geval in!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 12:25

Go jij! Go jij! Dat is wel erg prettig Go jij! Go jij! .

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:14

wow Rolleyes wat een doorbraak, maar is dat niet veeeeels te gevaarlijk ?!?!?!?!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:30

MissPK schreef:
Het orakel? ROFL Nou goed, zoals het er nu naar uitziet kan ik dus starten met mijn jonge paard aan de hand zonder cap! Go jij! Go jij! Dan schrijf ik in ieder geval in!

Dan doe ik ook mee Go jij! Go jij!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:37

DubbelDun schreef:
Nou het orakel heeft gesproken Clown
Citaat:
peter
Geplaatst: do jan 03, 2008 10:17 am Onderwerp:

-----------------------------------------------
Rom,
Heb informatie ingewonnen bij het keurmerk instituut, cap-verplichting geld alleen voor rij onderdelen op maneges en rij-hallen met een veiligheidscertificaat. Dus bij alles wat je met een paard aan de hand doet, mag een hoed maar ook een cap.

Peter
En dat geldt natuurlijk niet alleen voor Rom Haha!

... en in maneges of rijhallen zonder certificaat hoeft het dus helemaal niet? Gaan we daar toch naartoe; nix probleem cap in de westernevenementen! Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:52

@sflj : klopt. Maar dat moet een organisatie wel willen en ook op zoek gaan naar die accomodaties.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:56

sflj; dat klopt. Wij krijgen bijvoorbeeld en prachtige nieuwe binnenbak en de stal is niet gelieerd aan KNHS of FNRS. We hoeven ook echt geen cap op.

Er zijn veel meer van dergelijke privé hallen. Buitenwedstrijden kunnen ook overigens. Er zit geen veiligheidscertificaat van de KNHS op een grasveld/zandbak.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:28

Toch een kleine correctie.

Het certificaat wordt uitgegeven door de stichting Veilig Paardrijden. Je kan ook een certificaat hebben zonder de KNHS/FNRS/SRR en dat soort organisaties.

Het is dus een op zichzelf staande stichting.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:30

ja maar KNHS en FNRS stellen het verplicht voor aangeslotenen.
Voor de anderen is het vrije keus.. ik heb het er wel eens met mijn pensionhouder over gehad.. die moest er nogal om lachen. geld uit de zak klopperij.. hij ging echt geen springbalken opruimen omdat er dressuur gereden werd of meer van die onzin.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:31

Ja, maar strikt genomen is het certificaat dus niet van de KNHS Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:32

Oh ja en als aanvulling.. een bestuurder van een rijvereniging in de buurt noemde het eveneens geld uit de zakklopperij... ze moeten wel.. anders mogen ze geen binnenwedstrijden meer orgaaniseren van de KNHS. Maar alleen de keuring zelf kost al 400 euro. Moet met enige regelmaat herhaald worden.. en je wordt op diverse kosten gejaagd, terwijl het om hallen gaat waar al jaren en jaren geen enkel ongeluk heeft plaatsgevonden.

Rom; ja dat klopt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:33

Maar een bakhoogte van minimaal 3,5 m' moet jij toch wel blij mee zijn Clown

@Rom: klopt. Maar certificering heeft voor de westernsport als zodanig dus geen meerwaarde, want het belangrijkste... de bodem Haha! ... wordt daarin niet bepaald.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:35

Is nog best laag met een peerd van 1.80 DD Haha!
1.80 + mijn hoogte zittend en een westernzadel.. Is al gauw 2.50. Moet ie nog niet te hoog springen Haha!
Woehaha en dat is nog zonder cap Haha! Haha! Haha!

Maar het mooie is.. ik krijg die hoge bak al Ja
zonder certificaatgedoe Haha!