na mijn examen wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

na mijn examen wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 12:07

Hoi,

Ik moet deze zomer schoolexamen doen
en als ik daarna klaar ben met school wil ik iets met
paarden doen...

Maar ik heb geen idee wat ik dan kan gaan doen..

heeft iemand een ideetje?? Verward

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:20

Wat doe je nu (mavo/havo/vwo)? Er zijn namelijk overal wel opleidingen die iets met paarden te maken hebben.
Ik zit zelf op de Uni en loop nu stage bij een welzijnsonderzoek bij paarden. Heb daarvoor 5 wekenbij Emiel Voest de paarden van mijn onderzoek geobserveerd. Als je meer wil weten hoor ik t wel! Mail of pb maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:27

rainbowcash schreef:
heeft iemand een ideetje?? Verward



Yep. Serieus nadenken of je echt geen andere studierichting wilt. Je wilt niet weten hoeveel werkzoekenden ik in m'n bestand heb die paardenhouderij oid gedaan hebben omdat ze zo graag "iets met paarden" wilden gaan doen.

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 12:33

ik doe nu VMBO en weet zeker dat ik wat met paarden wil gaan doen!
En is daar bij Uni een minimale leeftijd voor nodig??

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:40

Voor de universiteit moet je VWO gedaan hebben...helaas...
Ben het ook wel met Sonja eens, eerst maar eens goed kijken of je het echt wel wil. Want er is bijna geen werk in de paardenwereld...en dan heb je straks een prachtige opleiding gedaan en dan kun je er niets mee, da's ook zonde...bovendien moet er natuurlijk geld in t laadje komen dus ik zou iets zoeken waar je makkelijker mee aan t werk kunt gaan!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 12:43

Ja dat is ook zo! Maar ik vind het moeilijk om zo een beslissing te maken van wat ik worden wil want dat weet ik echt nog niet....

Ik wil iedergeval wel wat met dieren vooral met paarden maar het is gewoon moeilijk om iets te vinden!

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:45

sonja heeft gelijk.
er zijn heel veel mensen die van hun paardenhobby hun werk willen maken.
uiteindelijk zijn er maar een paar die geluk hebben en echt hun brood ermee kunnen verdienen.
maar ja niet iedereen heeft die 'kruiwagen'.
zoek een opleiding die enigzins aansluit bij je interesse en zoek in je vrije tijd een 'baantje' met paarden.
of ga zoveel mogelijk schriftelijke cursussen doen op het gebied van paarden.
dan ben je toch op een zinnige manier bezig met je hobby en je kunt uiteindelijk toch je brood verdienen met de opleiding die je hebt gedaan.

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 12:55

ja dat lijkt me het beste... bedankt~~

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:00

Ga eens langs bij je decaan..die heeft (als het goed is) allerlei info over opleidingen en misschien sluit er iets aan bij je interesse...
Het ligt er een beetje aan wat je wilt gaan doen, wil je een eigen bedrijf starten, wil je de medische kant uit?

Old minds are like old horses: you must exercise them if you wish to keep them in working order...
R.I.P. lieve Moon.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:04

Zoek een leuke studie of baan, die liefst op termijn zoveel oplevert dat je er met gerust hart een paard van kunt onderhouden. Een carriere in de paardensport is maar weinigen echt gegeven. En ben je een van de velen met gemiddeld talent dan is je voorland vooral heel hard werken, heel lange dagen maken, tegen heel weinig loon.

Ik zou er dus nog eens 10x over nadenken Lachen

SillytheKid

Berichten: 551
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 14:11

Ik wilde ook de paardenkant op, maar mijn hoofd heeft het gewonnen van mijn hart. Ik ben naar verschillende mensen toegegaan die ik kende in de paardenwereld, en ondanks dat het leuk werk was, raadden ze het me af.
Als je al aan werk komt, is het werk vaak zwart (geen CAO, geen pensioenregeling...). Natuurlijk is er een hoop wit werk, maar in de paardenwereld is het gehalte zwart werk hoger dan bij veel andere bedrijfstakken.

Na lang nadenken heb ikzelf besloten om een goede baan te nemen (ik ga Makelaardij studeren) en waarschijnlijk kan ik dan later een eigen paard nemen ipv de hele dag stallen uitmesten en paarden transporteren van wei naar stal.
Mijn advies (net zoals van de anderen): denk eens rustig na Lachen Vraag eens rond en denk goed na over wat je wilt. Succes! OK dan!

Lovers War Paints Mariah Lovers

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:25

Ik wil ook graag die kan op op, maar ik ga eerst verder naar de HAVO en daarna een Hostesse opleiding doen. Dat is een heel ruim vakken pakket met 5 talen en boekhouden, tourisme noem maar op. Na die opleiding wil ik een paardenopleiding(trainster)) gaan doen. Mocht het dan uitlopen op niks heb ik altijd nog een back up.

Mijn advies zorg eerst dat je een (paar) diploma('s) op zak hebt, dan kan je daar op terug vallen mocht het verkeerd lopen.

Of gewoon paarden als bijzaak houden, of een rijke vent zoeken Tong uitsteken

Ik ken ook mensen die naast hun manege nog werken, dat is ook een oplossing natuurlijk.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:03

Ik wilde het ook latijd, en nu nog het liefst. Toch ben iik blij dat ik nu een opleiding doe die mij super ligt, en waar ik later goed mijn geld ik kan verdienen. van dat geld kan ik de paardjes weer onderhouden.
Ik zelf heb diergeneeskunde gestudeerd, moest ermee stoppen omdat het te zwaar voor me was. Maar ook bij dkg is de kans om een baan in de paarden te krijgen klein. Je moet zo goed zijn wil je iets kunnen bereiken..
Veel succes met je keuze Haha!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:29

Ik heb ook een dierenopleiding gedaan en wou ook erg graag wat met paarden doen.

Het is me gelukt maar heb er echt spijt van.

Het was gewoon alleen uitmesten en tot slot bij iemand die niet eens meer wou betalen.
Om nog maar te zwijgen over het gezeik van pensionklanten op een pensionstal als je 3 strootjes te weinig in de box hebt gegooid. Boos! Boos!

Toen ben ik in de bloemen terecht gekomen, ook niet alles maar wel eerlijk betaald, cao, vakantie dagen, vakantiegeld en toen kon ik ook eindelijk een goed voor mijn paard zorgen en is er zelfs nog eentje bijgekomen.

Tuurlijk vind ik het enorm jammer dat het niet gelukt is en dat het er vaak erg aso aan toegaat.
Ik zou het zeker nog graag willen , ook met dieren. Maar het werk is er gewoon niet.

Beter een andere opleiding doen(ik wou dat ik destijd bloemschikken had gedaan) en mocht je dan evengoed nog iets tegen komen kun je het altijd proberen.
Maar ga je niet blindstaren op dieren en paarden.
De Loi heeft ook curssusen die je na je werktijd zou kunnen doen.

De paardenhouderij opleidingen zijn in mijn ogen gewoon pure geld kloppers omdat pennymeisjes zo graag met paarden willen werken. Terwijl ze heel goed weten dat in de paardenbranche geen werk is en slechte arbeids omstandigheden(geen CAO, pensoien)
Deurne moet gewoon weer zo als vroeger worden dan komen er tenminste ook nog vakmensen bij.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:34

Idd... Ben het wel eens met Sonja...
Ik wilde vroeger altijd dierenarts worden, maar ben dus met de HAVO
gestopt, omdat ik er geen zin meer in had en nog wel meer redenen.
toen ben ik naar een open dag van het mbo gegaan, en ik zag de
paardenhouderij wel zitten, maar omdat ik westdern rijd en ze er geen
onderdeel western hebben, zou ik weer engels moeten gaan rijden, voor
mijn schoolperiode dan, en daar pas ik voor...
Nu doe ik mbo dier, maar ik zit echt sterk te twijfelen...
Nu denk ik zelf ook meer van ja als ik nou nog een jaartje langer er
tussen uit was geweest... Maarja, ik maak het maar af, en zie wel wat
ik hiermee kan worden. Ja dierenartsassistente, maar dat wil ik dus echt
niet... Of dierenarts of niet...
En om mijn eigen western manege te hebben hoef je volgens mij neit eens
een bepaald nivea te hebben afgerond, als ik het later nog wilm, akn ik
altijd nog een cursusje eraan vast plakken...
Dus ook mijn tip: Denk goed na (jaja afgezaagd Knipoog )
En trouwens voor de anderen tussendoor: Een paar mensen zeggen ja je
moet heel goed zijn wil je het kunnen maken in de paardensport...
Wie heeft het over beroemd worden? Je kan bijv. ook denken aan
instructrice, klussen, stagebegelijder worden Verward , een eigen manege enz.
Daar hoef je volgens mij niet goed voor te zijn wil je het redden?

♥ Rewrite the Stars ♥

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:36

en voor alle duidelijkheid: ik ben echt GEEN pennymeisje!!!
En ik weet ook heel goed hoe zwaar het is om op een manege te werken!
Maar ik heb liever zwaar werk dat ik me thuisvoel dan dat het een luizenbaantje
is waar ik elke dag met tegenzin heen ga!

♥ Rewrite the Stars ♥

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 20:12

jaja ik ben er ook heel goed aan het over na denken.
Ik ben daarom ook naar mijn decaan gegaan en is nu voor me op zoek!
Maar hoe moet ik nu al weten wat ik worden wil?!?! Dat vind ik echt moeilijk!

Ik denk dat ik maar gewoon werk ga doe en mijn paardjes er naast hou
dan weet ik teminste zeker dat er een baantje is en mijn paardjes kan betalen Haha! Dan kan ik altijd nog de paarden in!

maar is Deurne niet wat, zoiets hoorde ik???

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:42

Deurne is duur en zwaar( zeggen ze), veel mensen die ik ken komen er van terug. Bel eens naar de directeur , ga er eens kijken. Niet op een open dag dan krijg je een indruk van wat het normaal niet is. Aleen de goede kanten worden meestal naar boven gebracht.

Maar welke richting wil je op denk je ? paardenhouderij?proffesionele ruiter? trainer? fokker?hoefsmederij?veearts?

DubbelFun

Berichten: 88476
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:17

Gebruik de zoekfunktie eens, er is op andere fora al veel over geschreven.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:19

Ik wil ook deurne gaan doen, geen andere opleiding sluit bij mijn interresses aan, en ik wil later gewoon verder in de paardensport..
Ik heb via bokt en andere mensen die er gezeten hebben veel informatie verkregen van de school, dus je mag me wel pben als je interresse hebt

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 08:29

Ik wil het liefst de medische kant op maar ik heb maar VMBO of
een fokkerij vind ik ook wel wat..... Ik vind het gewoon moeilijk nu al te beslissen

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!


marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 09:57

Wil je geen dierenartsassistente doen dan?

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 11:27

Ja dat lijt me ook wel leuk! Dan kan je toch elkaar cursussen doen om verder te komen?

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers