4 shetlanders opgesloten bij generatorhuisje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Hevonen

Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

4 shetlanders opgesloten bij generatorhuisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 10:39

Vanochtend om 7:45 belde mijn zoon mij mobiel op. Hij was op weg naar school langs een generatorhuisje, dat langs de weg in een bos staat, gekomen en zag daar 4 shetties staan. Dat is een rare plek, ben even gaan kijken. Staan 4 shetlanders 1 schimmeltje en drie bruinen, waarvan 1 jaarling op de stenen. Geen eten, geen drinken en aan de hoeveelheid mest te zien stonden ze er al minstens sinds gisterenavond. Het hek is op slot. Overal staan bordjes: Hoogspanning levensgevaar. Ook niet erg aanlokkelijk. Wie zet daar nu pony's neer? Ze zien er niet slecht uit, wel tamelijk verwaarloosde hoefjes.
Ik heb de Dierenambulance gebeld. Die mochten zonder toestemming van hogerhand geen kijkje gaan nemen. Hogerhand gebeld, een bandje, heb het hele verhaal ingesproken en nu maar afwachten.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:44

Tja dat verwacht je niet, maar misschien zijn ze op avontuur geweest en heeft iemand ze daar maar uit nood in gezet!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:45

Hmm wat raar... Kunnen die pony's geen stroom krijgen zo?

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:47

Ik vind het toch een rare situatie... Misschien maar goed dat je even doorgebeld hebt.

I live in my own little world... But it's okay... They know me here!


Hevonen

Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 10:50

Het hek is op slot, dat snap ik dus ook niet. Is ongeveer een meter hoog met punten erop. Of een sterke kerel heeft ze getild, of iemand heeft een sleutel.
Ik heb ze wat hooi gebracht, mag wel niet maar ach...

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:52

Nou ben benieuwd wat dat voor rare actie dat is..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:53

Ik hoop dat je onderwijl nog eens terug gaat kom te kijken. Als is het maar om ze een emmertje water te geven. WAnt voordat hogerhand actie onderneemt, zijn er 2 weken voorbij alweer. Ik weet niet of die beestjes dat volhouden.

De hond is de betere mens

Hevonen

Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 10:55

uiteraard blijf ik kijken. Dat water zit ik ook over te denken. Is te ver om te lopen en het klotst zo in de auto. Heb geen jerrycan
iemand een slim idee?

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:56

Anders hang je een briefje aan het hek met je telefoonnummer, misschien komt er wel iemand langs om ze eten en drinken te geven. Als je daar dan inzet dat je je zorgen maakt om de gezondheid van de beestjes wil de eigenaar misschien wel contact met je opnemen. Ik zou iig wel even elke dag langs gaan om te kijken hoe ze er bij staan, wel erg vreemd...

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 11:02

beetje moeilijk maar doe het water in lege flessen, en gooi een handje hooi erover heen.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Hevonen

Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 11:23

Ben net weer geweest (derde keer) en heb water in flessen meegenomen. 6 liter en een bakje en hooi. Water was zo op, hooi eten ze nu. Een bruine is de baas, dan komt het schimmeltje en dan de kleinere bruine met haar 'veulen', volgens mij is ze drachtig. Moeilijk te zien met al die wintervacht. Die merrie en die jaarliong zijn heel terughoudend en bijna apatisch, weet niet of het hun aard is of door de omstandigheden. Ze lopen allemaal moeilijk, net zoals onze pony liep toen ze hoefbevangen was. Het zou kunnen komen omdat hun hoeven veel te lang zijn en ze op een stenen vloer lopen.
Heb weer gebeld, ze zullen gaan kijken

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Hevonen

Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 11:24

oh ja, droppie dank voor de tip. Was eigenlijk heel logisch en had er toch niet aan gedacht.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 11:58

Brendageene schreef:
Anders hang je een briefje aan het hek met je telefoonnummer, misschien komt er wel iemand langs om ze eten en drinken te geven. Als je daar dan inzet dat je je zorgen maakt om de gezondheid van de beestjes wil de eigenaar misschien wel contact met je opnemen. Ik zou iig wel even elke dag langs gaan om te kijken hoe ze er bij staan, wel erg vreemd...


Zou ik ook even doen voor de zekerheid misschien hebben ze wel een dieet en worden ze wel verzorgd.
Goed dat je ze in de gaten houd. Rare plek idd om pony's te zetten.

Hevonen

Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 12:21

heb nog steeds niemand bij ze gezien

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:36

Denk dat er nog wel veel meer dieren op vreemde plekken terechtkomen.Hoeveel mensen zijn er niet die een dier aanschaffen voor de lol om in de wei te lopen.Klinkt raar maar met alle nieuwe strenge wetten van het ministerie zie ik het wel gebeuren. Hoeveel paardjes lopen er nu nog wel niet ongechipt rond waar de eigenaren nauwelijks naar omkijkt.Denk dat ze paardenmarkten nu wel overvuld zijn met deze diertjes daar het nu voor de meesten er op uitloopt dat ze moeten chippen wat weer geld kost

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:03

Ach, als je afgaat op de topic hier, dat er een shetlander aan een boom gevonden is, vind ik het wel goed dat mensen een oogje in het zeil houden.

De hond is de betere mens

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:05

Nou ja, wie zet daar nou een paar pony's neer?!
Kun je de DB niet bellen?

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:14

Wat is dat dan voor plek!? Als er al een bordje staat van gevaar is dat niet goed voor mensen, laat staan voor dieren.

Hevonen

Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 14:38

Ik heb de DB gebeld, zie begin van dit verhaal. Twee keer zelfs, ze zouden komen. Intussen ben ik er net weer naartoe gegaan met m'n flessen water en weer hooi. Ze hadden erge dorst en wilden het hooi ook graag hebben. Ik heb absoluut niet de indruk dat er iemand is geweest.
Gekke beesten, ze beginnen me al te kennen.
Ik begin steeds meer te vermoeden dat ze gewoon zijn gedumpt.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:44

Wat een raar verhaal zeg
Wie daar nou zijn pony's neer
Laat je het weten als je wat van de DB hebt gehoord ?

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:50

Je kan ook water in emmers doen, en er dan een vuilniszak overheen spannen (liefst met elastiek). Als het dan klotst gaat het niet over de rand.

Je houdt ons op de hoogte he?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 15:07

RosiePosie schreef:
Ik heb de DB gebeld, zie begin van dit verhaal. Twee keer zelfs, ze zouden komen.


Ow... ik dacht dat de dierenambulance wat anders was dan de dierenbescherming. Blond

Hevonen

Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 15:09

Je hebt gelijk maar de DB is de 'baas' van de DAmbulance in dit soort gevallen. Wist ik ook niet hoor.
Tuurlijk laat ik weten wat ervan komt.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 15:28

wat vreselijk,succes met voeren + water geven.goed van je !!
ik hoop dat de DB er zo snel mogelijk wat aan doet

how sweet can it be to be loved by you

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 15:40

en heb je al wat gehoord of gezien?? als ze niemand kunnen vinden dan ben jij dadelijk in het bezit van 4 shetlanders!!! zo,n huisje is toch van de gemeente of enegie bedrijf??ge dat eens bellen.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, mirriejj, Plonspony, Renkle en 102 bezoekers