Dat is hard om te horen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Dat is hard om te horen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:24

Ik heb de voorwaardes voor bijstand bekeken maar ik zie niet in waarom jij er niet voor in aanmerking zou kunnen komen, idem dito voor een urgentieverklaring. Ik denk echt dat je jezelf een schop onder je kont moet geven en er achteraan moet gaan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:26

Heb even op internet gezocht naar bijstandsuitkering.
Daar vond ik het volgende:

Citaat:
Bijstandsuitkering
Beschrijving

Als u geen eigen inkomen heeft en niet in staat bent om in uw eigen levensonderhoud te voorzien, komt u onder bepaalde voorwaarden in aanmerking voor een bijstandsuitkering. Deze uitkering is bedoeld om de periode te overbruggen tot u weer een baan heeft gevonden. De hoogte van de uitkering is afhankelijk van uw persoonlijke omstandigheden, mogelijkheden en middelen. De gemeente kan u helpen met het vinden van werk. U bent verplicht aan het traject mee te werken.
Voorwaarden

Om in aanmerking te komen voor een bijstandsuitkering moet u ten minste aan de volgende voorwaarden voldoen:

* u heeft onvoldoende inkomen om in uw levensonderhoud te voorzien. Bij de beoordeling hiervan kijkt de gemeente of u een inkomen hebt dat lager is dan de bijstandsnorm, of u over vermogen beschikt en of u alimentatie ontvangt;
* u voldoet aan de sollicitatieplicht. Hierbij geldt als criterium 'algemeen geaccepteerd werk'. Dat betekent dat u ook werk moet aannemen dat niet aansluit bij uw opleiding of werkervaring;
* u verblijft rechtmatig in Nederland;
* u bent achttien jaar of ouder;
* u bent niet gedetineerd;
* u (of uw partner) ontvangt geen uitkering als kunstenaar.

Aanvraag

U vraagt de algemene bijstandsuitkering aan bij het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI). Het CWI draagt de aanvraag over aan de gemeente. De gemeente beoordeelt vervolgens of u recht heeft op een bijstandsuitkering en betaalt de uitkering uit.
Andere vormen van bijstand kunt u direct bij de gemeente aanvragen. Voor meer informatie over de uitvoering van de Wet werk en bijstand kunt u terecht bij de gemeente.

Ik vind het dus vreemd dat je het niet krijgt.
Tenzij je niet aan een van de voorwaarden kan voldoen.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:47

We horen het verhaal eigenlijk maar van een kant. Is moeilijk om hier een oordeel over te vellen.

Sterkte met je kindje. Je bent nog maar 18 en rolt van de ene in de andere relatie terwijl je een kind te verzorgen hebt. Geen gedrag wat een vader graag ziet lijkt me. Dan heb ik het nog niet eens over de geschiedenis zoals hij het met je meegemaakt heeft.

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 20:45

Ik reageer morgen even uitgebreid,nu geen zin en tijd.Moet ook zo weg.

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 20:18

Ik heb beloofd om te reageren,
eerst reageer ik even op paar bokkers.

Waarom ik geen bijstand krijg weten wij ook niet,willen ze niet vertellen bij Uvw.Inmiddels doet iemand anders het voor ons aanvragen,iemand die hierin helpt.
Ondertussen ben ik werk gaan zoeken voor de avonden,en zijn dus al paar sollicitatiebrieven de deur uit.

Kweetnietje,dus mijn pa mag wel scheiden,en hup ander vrouw,die relatie uit,hup ander vrouw enz?
Dat moest ik ook maar accepteren toen ik der woonde!

Wat betreft mijn vader,ik ga hem opnieuw een brief schrijven,deze krijgt hij en ik ga contact verbreken.Gister heeft hij me weer pijn gedaan!

Ik was door hems vriendin uitgenodigd om oud&nieuw te vieren bij mijn oom,
want ze zouden er allemaal heen gaan.Ik heb gezegt dat ik al plannen had,en naar me tante ging.
Deze tante woont er 3 minuten lopent vanaf,dus erheen gegaan gisternacht om half 1 en iedereen nieuw jaar gewenst.
Mijn vader vroeg of ik bleef en ja gezegt,zodoende me moeder opgebelt en gezegt dat ik hier bleef.
Echter was er een goede vriend van me bij die ook in de buurt vierde.
Uiteindelijk zei mijn vader dat hij zo naar huis ging en taxi besteld had.Dus ik zei dat is mooi kan ik met jou zeker meerijden?die 5 minuten loop ik later wel.
Mijn moeder en vader wonen 5 minuten van elkaar af,in onze woonplaats.
Waarop mijn vader reageerde,''nee sorry taxi is voor 5 personen en dat zijn we al,jij moet lopen''
wat ik erop terug zei''je kan ook taxi busje bestellen,hij is er toch nog niet''
hij ''nee dat doe ik niet!''
waarop ik zeg''ik me eentje als meisje zijnde naar onze woonplaats lopen?''
Waarop hij ja zei,het kwam erop neer dat ik niet mee mocht rijden en gewoon lopent naar huis moest.
Waarop ik kwaad heb gezegt ''als ik verkracht word,is het jou schuld,jij vraagt of ik blijf!''
Hij bleef bij ze standpunt en ik moest toch echt lopen!Uiteindelijk is mijn goede vriend mee gegaan en heeft me thuis gebracht.

Ik ben hem zat,erg zat.Hij doet me constant zeer.
Zit hard over na te denken wanneer ik contact zal gaan verbreken,
na me zoontjes verjaardag of nu al.Ik was blij dat contact weer beter ging na alles,
maar hij doet geen moeite en ziet me niet staan.Het doet verdomd zeer zo gewoon.
Zo wil ik niet veder met het contact,hij vind denk ik blijkbaar wel zo vlekkeloos lopen,maar je dochter laat je niet nachts alleen lopen.Had hij dit eerder gezegt had ik terug naar me moeder gegaan,en weer veilig naar huis gegaan.Nu moest ik van andere woonplaats naar onze eigen woonplaats lopen.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:09

Je zou voor opvang voor je zoontje eens kunnen denken aan een MKD. Hier weten ze goed om te gaan met "jonge risico kinderen" (met een achterstand o.i.d.). Opvang daar gaat via een sociale indicatie, je betaald alleen een inkomens afhankelijke bijdrage (die je zelfs zou kunnen betalen van bijvoorbeeld de bijzondere bijstand van de gemeente).

Voor een woning wil ik je het volgende meegeven. Woningcorporaties doen in eerste instantie vaak moeilijk, maar als je wat meer hulp om je heen gaat zoeken kan dat wel in je voordeel werken. Bij een MKD werkt bijna altijd een maatschappelijk werker die je kan ondersteunen. Verder zou ik als ik jou was ook contact opnemen met de huisarts over je huidige woon situatie. Hij kan ook helpen bij een urgentie. Ook een algemeen maatschappelijk werker kan je verder helpen/sociale raadslieden weten ook goed de weg!

Ik kan je niet helpen bij de keuzes voor wel of geen contact met je vader, maar persoonlijk zou ik niet bij iemand willen wonen die mij niet in huis wil hebben.

Ga lekker zelf zoeken naar wat wel mogelijk is. Je hebt zoals ik gelezen heb al het een en ander gedaan, maar geef niet op, laat je niet na 1 keer afschepen...

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 01:34

Essie,waarschijnlijk gaat hij als die 3 is al naar Mkd,dit heeft ziekenhuis namelijk al besloten.Ik weet wat dat inhoud me broertje heeft er zelf ook opgezeten Lachen

Huisarts mogen volgens mij geen urgentie meer geven,maar ga dit even navragen bedankt voor tip.

Maatschappelijkwerk staat er al achter die is nu bezig met woning en de Uvw.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 02:08

Volgens mij kunnen kinderen al eerder dan dat ze 3 zijn naar een MKD. Ik bedoelde hier mee dat je dan vertrouwde "oppas" hebt, die weten waar ze het over hebben, om zelf een baantje te zoeken. (geloof dat ik dat in mijn vorige post niet had gezegd).

Het zou kunnen dat huisartsen niet direct meer kunnen helpen met urgentie, je merkt hoeveel er ineens toch schijnt te kunnen (lees het verhaal van eerder, gewoon met handdoek en zeep naar de woningcorporatie).

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 09:53

mkd is idd al voor baby's etc.
het is allemaal wat vaagLelanie,vooral het verhaal rond je kindje.
aan welk syndroom denken ze dan,ze moeten toch al wel een vermoeden hebben?
en waarop baseren ij die 3 jarige leeftijd dan voor het MKD?

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 14:38

Dat beslist onze kinderarts ikke,
En ze hebben het syndroom van Smith al naar gekeken,deze had hij gelukkig niet.Dat vaag verhaal is,kan best kloppen rond me zoontje.Ze zijn nog bezig met alle onderzoeken,en een syndromen onderzoek duurt lang,er staat er nu weer 1 ingestelt en deze duurt 9 maanden!

Kinderarts basseert erop dat hij achter gaat lopen rond die tijd,het kan ook eerder maar zei denkt rond ze 3e.We zullen moeten afwachten hoe hij in ontwikkeling veder gaat.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:39

maar heeft hij een open gehemelte of dit al gecorrigeerd?

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 14:46

ja klopt,dat heeft hij nog.Moet nog gecorrigeerd worden.
Netzoals ze hypospadie.Ze groei word elke 4 dagen in de gaten gehouden enz.Meneer ziet eruit als een pasgeboren baby namelijk.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:51

maar kan hij daarmee gewoon drinken dan?

van hypospadie heeft hij zelf geen last toch?

Maar ze hebben nog geen idee waarom hij helemaal niet groeit?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:57

Kweetnietje1 schreef:
We horen het verhaal eigenlijk maar van een kant. Is moeilijk om hier een oordeel over te vellen.

Sterkte met je kindje. Je bent nog maar 18 en rolt van de ene in de andere relatie terwijl je een kind te verzorgen hebt. Geen gedrag wat een vader graag ziet lijkt me. Dan heb ik het nog niet eens over de geschiedenis zoals hij het met je meegemaakt heeft.

Mee eens. Zoals ik het nu hoor zou ik als ik jou was gewoon het contact met je vader verbreken, ik geloof niet dat dit zo gaat verbeteren..
Heel veel sterkte met alles!

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 15:05

Hij kan er mee drinken,heeft wel speciale speen ervoor.Gelukkig heeft hij geen hazenlipje erbij.Bij hem zit het crises zoals ze dat netjes noemen in het zachte gedeelte van je gehemelte.Dus helemaal achteraan.

Hypospadie heeft hij geen last van,inmiddels hebben ze ook een balletje verwijdert die was gaan ontsteken enz.

Alles word gewoon netjes operatief weer netjes gemaakt.
Hoe ze slechte groei komt weet niemand helaas.Dat is voor hun een raadsel en voor ons,want alles gaat erin!
Hij groeit in lengte maar niet in gewicht.

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 15:07

Edit,hij woog bij ze geboorte 1850 gram en was net aan 40cm.
Hij is gewoon voldragen als ze het noemen,bevalling kwam met 38,5 week.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:09

Hmmm dat klinkt idd niet goed.

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 15:24

We zullen de vedere onderzoeken moeten afwachten.
Gelukkig is het mannetje altijd vrolijk Lachen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:13

wat een ongelofelijk lastige situatie. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen. Ik kan me goed voorstellen dat je het gehad hebt met je vader.

Wel wil ik een kleine opmerking maken. Je typt verder echt standaard als veder, en het is best irritant om steeds te lezen eigenlijk. Misschien zou je hier op kunnen letten?

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 16:43

Shiloh,hoe bedoel je ''standaart veder'' ?
Dat ik geen leestekens oid gebruikt?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:51

Nee... dat je het woord verder altijd als veder schrijft en niet als veRder met een R Knipoog

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:08

wat een rot situatie!
hoop dat het allemaal goed komt! Lachen

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:34

Dat de vader van Lelanie niet gelukkig is met de situatie is misschien te begrijpen. Lees dit allemaal maar eens (geschreven door haar onder een van haar SA's newforster:

[JH] tja,Dan weet je het ook niet meer..

Lelanie is het zoveelste schaduwaccount van ene Susan.

Zij begon haar boktcarriere als xsuusx hier op bokt en kreeg zowat half bokt over haar heen met haar gesol met shetje Bobby. Het arme dier was aan haar grillen overgeleverd en keer op keer dreigde ze ermee dat Bobby naar de slacht zou gaan als niemand hem voor 350 euro wilde kopen. Mede door haar gedrag en gescheld en getier werd Susan permanent geband.

Nou dat heeft haar niet weerhouden van steeds maar weer terugkomen met allerlei schaduwaccounts met de raarste topics. Keer op keer kocht ze paarden en honden die allemaal weer de deur uitmoesten omdat ze niet aan haar verwachtingen voldeden. Verschillende honden zijn daardoor verkeerd terechtgekomen.

Ondanks waarschuwingen van diverse bokkers en mensen uit haar omgeving ging susan door: Gewoon haar eigen leven en iedereen negerend. Verder met haar criminele veel oudere vriend (vader van haar kind). Vind je het gek dat haar vader vindt dat ze nu maar eens haar eigen boontjes moet doppen. Ook op bokt werd ze steeds weer geband en dan weer terug onder een andere boktnaam.

_bonny_
newforster
joanneS
_kloOtee_
fiirefly
jodoka
newforster
Suus_x
bloempje1 en nog een paar die ik vergeten ben.

nu dus Lelanie.

Deze dame heeft veel problemen op zowel bokt als privé. Pas nog openden haar vrienden nog een topic met het verhaal dat Susan hun pony's mishandeld heeft. Ze vindt zich super zielig en dat is ze dan misschien ook, maar ze heeft het wel aan zich zelf allemaal te danken. Nu ook weer. Meid wordt eens echt volwassen !!

En dan heb ik het nog niet eens over de dreig pm's en mails die ik van haar ontvangen heb.

Inderdaad: Dit is pas hard om te horen

Temt het topic

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:59

Er gaat bij mij inderdaad ook een kwartje vallen. Dit moet Suus wel weer zijn.

Maar los daarvan: Er werd net gezegd dat haar vader geen nieuw leven zou mogen opbouwen. Daar ben ik het niet mee eens.
Tuurlijk zou een vader zijn kind niet in de kou mogen laten staan, maar ik kan me ook wel ergens voorstellen dat hij niet zit te wachten op zijn dochter met een kind in huis, wanneer hij net een stabiel gezin heeft opgebouwd. Dat klinkt hard, maar het is nou eenmaal zo, en dat moet je inderdaad wel accepteren.
Voor ruzie zijn trouwens altijd 2 kanten nodig, en we horen hier maar 1 kant.
Je was dus 16 toen je zwanger werd, en je hebt er voor gekozen om het te houden. Superkeus!! maar dan ben je natuurlijk ook zelf verantwoordelijk, en kun je niet alles terug op je ouders afschuiven. Een instelling als "ja, ik ben 18 dus dan zijn ze nog voor mij verantwoordelijk" zou bij mij als ouder absoluut verkeerd vallen. Jij kiest zelf toch ook voor je kind? Dan ben je oud en wijs genoeg om nu ook zelf dingen te gaan ondernemen.

Hup, terug naar de gemeente en net zolang aan de bel trekken tot je gehoor krijgt. Urgentie krijg je wel hoor, maar je moet het (nogmaals) niet van anderen af laten hangen. Ik heb ooit ook urgentie nodig gehad en er werd door iedereen gezegd dat ik het niet zou krijgen, maar ik heb net zolang volgehouden tot ik het kreeg, en dezelfde dag was er al een huis beschikbaar. 2 weken later zat ik erin!

Werk is ook echt wel te regelen hoor. Desnoods ga je thuiswerken of wat dan ook. Je zult toch ergens moeten beginnen, en dan hoef je ook geen oppas te regelen.

Je kunt je niet achter je leeftijd blijven verschuilen. Je hebt een kind, en dus zal je je (ook voor je kind) volwassener en zelfstandiger moeten opstellen. Dat jij een kind hebt is -grofweg gezegd- niet het probleem van je ouders, maar van jezelf. Jij hebt die keuze gemaakt, dus zul je ook zorg moeten dragen voor de gevolgen Lachen

Ik zou als ik jou was nog eens bij je vriend aankloppen, en voor de rest zelf eens goed op zoek gaan. Laat je vader mooi zijn eigen gang gaan. Daar heeft hij aan 1 kant ook gewoon recht op, en aan de andere kant bespaar je jezelf een hoop verdriet.

Dus geef jezelf een skup onder je kont, stop met de schuld op anderen af te schuiven, en stap morgen resoluut naar de gemeente. Bel het UWV op (doe dat ook zelf. Dat komt al een stuk beter over als dat je het (weer) een ander laat doen), en ga overal ZELF! achteraan!

Waar een wil is, is een weg, maar dan moet je ook echt willen! Lachen
Succes!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 02-01-08 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:07

Kijk dat maakt al een hoop duidelijk. Moet zeggen dat ik het al een erg vaag verhaal vond....