sporten ongezond?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 16:53

op school hadden we het hierover

tot welke grens is sporten eigenlijk nog gezond?
wat is jullie mening hierover?

sporten gaat soms ten koste van alles, school, vrienden, familie
sommige topsportsters kunnen niet meer ongesteld worden
als je na jaren van zware sport er ineens met kapt kun je iets met je spieren krijgen (wat was dat nou ook al weer??)
en zo zijn er nog meer dingen
en dan heb ik het nog niet eens gehad over al die blessures


wat is jullie mening hierover? tot welke mate is sporten nog gezond?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 17:12

Alles waar tè voor staat is ongezond, is mij ooit verteld. Dus tè intensief sporten is niet meer gezond voor je lichaam. Maar ja, waar ligt dan idd die grens?

Een oud-collega van mij heeft 10 jaar lang op heel hoog niveau geroeid. Was ook geselecteerd voor Sydney, maar moest in het tweede aanloopjaar afhaken vanwege een blessure. Hij zei altijd: 'Ieder jaar topsport heeft me een jaar van m'n leven gekost', met andere woorden: zijn levensverwachting is met 10 jaar afgenomen. Tja, ik weet niet of je het zo heel strikt kunt zeggen, maar topsport bedrijven is naar mijn idee wel een aanslag op je lichaam...

[Edit] typo [/edit]
_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden?</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-27 16:16 ]</font>

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 18:03

wie weet er nogmeer negatieve gevolgen van teveel sporten

als niemand hier verder iets over weet, waar zou ik het dan wel kunnen vinden, ik ben nu zo'n 2,5 uur op internet aan het zoeken maar ik kan echt nergens wat vinden

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 18:22

vrouwelijke hardloopsters krijgen soms mannelijke hormonen toegdient waardoor ze baardgroei krijgen, dikke benen, baard in de keel, enz.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 18:31

mega ongezond Schijnheilig
ben der helemaal voor om te sporten vind het echt helemaal te gek om te sporten. heb het al 4 maanden niet kunnen doen Huilen

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 18:38

Citaat:
Op 2001-11-27 17:22, schreef Anna-Jelly:
vrouwelijke hardloopsters krijgen soms mannelijke hormonen toegdient waardoor ze baardgroei krijgen, dikke benen, baard in de keel, enz.




of ze krijgen bijna geen borsten, dat kwam vroeger heel voor!

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 22:49

waar slaan die manlijke hormonen dan op?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 23:16

Mannelijk hormoon zorgt er o.a. voor dat de spiermassa sneller en/of makkelijker toeneemt. Daarom zagen die Oostblokzwemsters er altijd zo massief uit. En zodra ze stopten met zwemmen werden het van die uitgelebberde skippieballen. Tja, wat er hard aankomt, gaat er niet altijd even mooi weer af...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 23:44

sporten in het algemeen is niet gezond. Ik vind het heel jammer dat ik oa opdraai voor de kosten van alle blessures en andersoortige kostenposten die voorvloeien uit sporten.

Sporten in het algemeen is ongezond. Stimuleer eerder je hersenen.
Uit onderzoek is ook gebleken dat als je niet sport en wel gezond leeft en zorgt voor een beetje lichaamsbeweging (zeg wandelen) dat je langer leeft. met name als mensen die veel hun hersenen stimuleren (in plaats van hun spieren) zullen een veel grotere levensverwachting hebben. Dit blijkt uit recente onderzoeken. Iets wat ik me hele leven a wist........

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 23:46

dus: leef veel (studie)boeken!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 23:48

dat wat je veel gebruikt slijt harder. Verbrand je veel enegie, dan zal je energie ook eerder op zijn. Maar wel ben ik er voor dat je lichaam in conditie moet zijn!! Maar daarvoor hoe je niet te voetballen ofzo.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 00:06

Prima, je kunt je bericht ook editen i.p.v. steeds een aanvulling op jezelf te geven... Lachen