De 2e Kamer en dieren welzijn.....Belachelijk!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

De 2e Kamer en dieren welzijn.....Belachelijk!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:25

Het volgende bericht ontving ik via de dierenbescherming....
Ze willen in Den Haag weer het een en ander veranderen op het geboed van dierenwelzijn enz.
Ik vind het ronduit belachelijk!!!!
Lees en oordeel zelf.....

Citaat:
HEBBEN MINISTERS DAN GEEN GEWETEN?

Open brief aan Minister Veerman

Geachte minister, Vorige week werd het in de Tweede Kamer schrikbarend duidelijk. Dierenwelzijn is het stiefkind van deze regering. (Moet je maar durven als je normen en waarden in de verkiezingsstrijd als speerpunt hebt ingezet.)

Voor de goede orde zetten we het waarde(n)loze regeringslijstje nog even voor u op een rij. * U wilt geen maatregelen treffen om de misstanden in de bio-industrie, zoals het onverdoofd castreren van biggetjes of het doodgroeien van miljoenen kuikentjes, aan te pakken. U leunt achterover, wast uw handen in onschuld en zegt dat de marktpartijen er zelf maar uit moeten komen. Hoeveel dierenleed is er nog nodig om u te laten inzien dat juist u degene bent die maatregelen moet nemen?
* U wilt het Honden- en kattenbesluit afschaffen. Daarmee geeft u onder andere malafide hondenhandelaren vrij spel met hun dieronvriendelijke praktijken: fokteven die aan de lopende band pups 'produceren', inteelt, verkoop van zieke pups enzovoort.
* U wilt bestaande wetgeving om dieren te beschermen tegen onnodige, pijnlijke ingrepen terugdraaien. Binnenkort mogen bijvoorbeeld de staarten van lammetjes weer geamputeerd worden, terwijl de Nederlandse dierenartsen u hebben laten weten dat daar geen enkele medische reden voor is...
* U heeft het wettelijke verbod op het fokken van nertsen voor bont ingetrokken. In ons land worden jaarlijks ruim 3 miljoen nertsen gedood voor hun vacht. En dat terwijl 87 % van de Nederlandse bevolking het fokken van pelsdieren en het dragen van bont verafschuwt.
* U wilt niet in de wet vastleggen welke exotische dieren geschikt zijn als huisdier en welke niet. Daarmee blijft het dus mogelijk dat iedere burger een absoluut niet te houden wasbeer of schildpad en zelfs dodelijke spinnen of krokodillen in huis haalt. Dierenbeschermers van een aantal hardwerkende opvangcentra mogen de brokken opruimen.
* U introduceert nieuwe vormen van bio-industrie, bijvoorbeeld de zeer intensieve kweek van vissen in de aquacultuur. Deze zitten met duizenden tegelijk in kleine betonnen bakken gepropt.
* U maakt geen regels om het massaal voor de productie houden van konijnen, struisvogels, herten, eenden, kalkoenen en andere dieren in goede banen te leiden. Iedereen die wat bij wil verdienen kan deze dieren nu in principe houden op welke manier dan ook, zonder dat daar iemand naar omkijkt.
* U staat toe dat vissen als paling en meerval in Nederland op barbaarse wijze worden gedood. De paling sterft langzaam in een zoutbad, de meerval langzaam op ijsscherven. Dit mag van u, ondanks het feit dat er wetenschappelijk is aangetoond dat deze dieren eigenlijk levend worden gestript en daarbij ernstig lijden.
* U staat toe dat de lang bevochten Flora- en faunawet wordt uitgehold, met als gevolg dat allerlei dieren die in deze wet bescherming genieten, weer vogelvrij worden verklaard. De kraaien zijn hun leven niet meer zeker en ook de vos wordt keer op keer op de korrel genomen. En ook reeën worden nog steeds niet beschermd.
* U bent niet van plan ook maar een centimeter verder te gaan dan het welzijnsbeleid dat de EU voorschrijft. Daar hoort ook bij dat u het meedogenloze non-vaccinatiebeleid van de EU passief volgt ten tijde van een grote epidemie als varkenspest of vogelpest. Met de dreigende ophokplicht van pluimvee wordt de discussie over de noodzaak van vaccinatie weer zeer actueel.

Het behoeft geen nader betoog. Wij - als vertegenwoordigers van honderdduizenden Nederlanders - maken ons grote zorgen over de intens slappe houding van deze regering.
Dezer dagen praat u opnieuw met de Tweede Kamer over dit onderwerp. Wij roepen u op: Pak uw verantwoordelijkheid. Kijk over het EU-beleid heen. Neem zelf maatregelen, Nú. Laat uw geweten spreken ten gunste van het dier!

Hoogachtend, Dierenbescherming, AAP, Bont voor Dieren, Faunabescherming, Sophia Vereeniging, Varkens in Nood, Wakker Dier


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:41

idd ronduit belachelijk
we hebben weer een geweldige regering momenteel zeg,
en die vangen nog grof geld ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:44

Wat een ontzettend smerige brief. Als je als een van die stichtingen/verenigingen serieus genomen wilt worden moet je toch echt wel wat fatsoenlijkers op papier kunnen zetten dan dit. Kan me serieus voorstellen dat de minister dit nauwelijks doorgelezen heeft, en bij t oud papier gooit...

Ik zeg niet dat alles goed is, want ik volg het niet exact, dus daar weet ik niets vanaf. Maar deze brief bewijst wel weer duidelijk hoe idealistisch maar onpraktisch die stichtingen vaak zijn...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:45

Dat afschaffen van het Honden- en kattenbesluit is inderdaad ronduit belachelijk.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:49

Ik ga met Maya mee. Ik heb die mail van de dierenbescherming met open mond gelezen. Ronduit onbeschoft... Er word over je gesproken, Veerman wordt onnoemelijk hard de grond ingeboort...

Nee, Veerman kan het best beter, er is idd een hoop niet goed. In mijn ogen wel te verstaan, en in die van andere dierenliefhebbers. Maar: ik wil de desbetreffende organisaties zelf wel eens in Veermans schoenen zien staan, zoveel keus heeft hij nl niet. Hij maakt de regelgeving niet, hij wordt, net als iedereen, kort gehouden door de rest van de regering en de EU.

Politiek is, net als in het dagelijks leven, een aaneenschakeling van beslissingen. In de huidige periode is die beslissing welzijn, of bezuinigen. Voor het laatste is gekozen, gelukkig. Dat betekend dat mensen minder luxe leven, maar dat ook dieren er op moeten inleveren. En als ik dan echt heel eerlijk moet zijn, heb ik liever bezuinigingen op vee ed dan op mensen...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:02

He.. Ik wou dit net gaan plaatsen! Je kunt op de site van de dierenbescherming protest aantekenen. www.dierenbescherming.nl

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:03

Protest tegen deze brief? Of tegen de besluiten van de 2e Kamer?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:05

Duhh Haha!
Tegen de besluiten uiteraard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:08

Hmmz... zou het werken als ik protest tegen de brief maak? Met deze brief gaan ze echt niet veel bereiken...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:16

Maya schreef:
Hmmz... zou het werken als ik protest tegen de brief maak? Met deze brief gaan ze echt niet veel bereiken...


Ik ga weer met Maya mee Bloos! Pfff, ben een ergere meeloper dan ik verwachtte Haha!

Bezwaar maken tegen de besluiten gaat never nooit niet werken... Vooral niet in combinatie met deze tactische brief!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:37

*zucht*
"Nee" heb je, "Ja" kun je krijgen...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:43

Een goede kennis van me werkt in Engeland voor de dierenbescherming, ben ff de naam kwijt. Ze is lobyist, en pleit voor verbetering. Ze heeft dus ook met wetsvoorstellen te maken, en schrijft daar stukken voor om de beslissingen aan te passen. Ik hoop dat ze dr best doet! (maar dat doet ze zeker!!)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:04

Sja, op zich ben ik het er wel mee eens, maar de manier waarop Scheve mond
En ik vind dat vossen niet beschermd moeten worden. Weet je hoeveel overlast die beesten veroorzaken. Vossen komen overal, en maken veel andere dieren dood, zoals zeldzame weidevogels enzo. En natuurlijk ook kippen en ganzen. Ook gaan ze steeds meer in dorpen verschuilen en maken ze daar burchten. Krijgen veel jongen per jaar, dus breiden zich snel uit.
Maar goed, ik zal nu wel iets heel raars zeggen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:09

Tja jullie hebben op zich wel gelijk hoor, de brief is niet tactisch..
Maar, ik moet ze aan de andere kant wel gelijk geven...misschien is dit nu noodzakelijk om aandacht te krijgen...
Zelf nadat de heren en dames politica videobeelden hadden gezien over de manier waarop de veetransporten te werk gaan en hoe er nog meer gesjoemeld word...werd er weinig actie ondernomen.
Ze vonden het allemaal vreselijk..maar doen niks.

En ja ik weet ook dat er weinig geld is, en dat het idd belangrijk is om andere zaken als de zorg enz. voor te laten gaan.

Maar waarom luisteren ze niet eens naar het volk...
Bijna heel nederland vond de oorlog tegen Irak onzin, maar toch word daar wel geld ingepompt...
Een groot deel van de nederlandse bevolking vind dat het welzijn van dieren verbeterd moet worden, maar hier doet den haag niks aan!

En zo kan ik nog wel ff doorgaan.... Gaaaap

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:20

Grr, ik baal er nog steeds van dat de Partij voor de Dieren geen zetel heeft gekregen, tijdens de laatste verkiezingen. Ik heb er wel op gestemd, maar dat mocht niet baten. Zij hebben echt goede standpunten, en zijn het ook zeker niet eens met dit nieuwe plannetje.
Al vind ik ze af en toe iets TE erg, maar goed. Ze krijgen er toch niet alles door.
http://www.partijvoordedieren.nl/