rijden met halsring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-01 15:21

van de zomer heb ik bij iemand op een westernhaffie met halsring mogen rijden (zonder teugels en ssturen met zo'n ring). Was erg leerzaam Haha! . Nou was ik van de week in de paardenwinkel en wat zag mijn oog...een halsring. Ben het gelijk gaan proberen en mag zeggen dat het redelijk ging. Lois vond het wat vreemd maar had snel door wat de bedoeling was. Zijn er hier meer mensen die zo'n ding wel eens gebruiken en wat zijn jullie ervaringen ermee?

Niets zo charmant als een paard in her land.



Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 17:06

Heb nog nooit met een halsring gereden, wel met een touw om de nek. Ik denk dat rijden met een halsring of touw om de nek aardig met elkaar overeen komt. Mijn ervaring ermee is dat ik het bijzonder vind dat je met zo weinig middelen een dier van 600 kilo moeilijke oefeningen kunt laten doen zonder enige vorm van dwang.

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:30

Zo probeer ik ook wel eens wat nieuws en ik kan ook aardig rijden zonder hoofdstel. (wel een touwtje om de hals voor als!) Eerste keer was echt "eng" maar dat gevoel is snel wel! Mij lukt het alleen niet om echt stelling ed. te vragen. Wel voltes (groot/ klein)

Ik weet dat er op deze site ook mensen komen die het echt super kunnen met hun paardje. (niet omdat deze zo makkelijk is, integendeel, maar gebaseerd op de goede hulpen kennen en heeeel veel respect hebben voor elkaar!)

Groetjes! Knipoog

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-01 11:56

Respect voor elkaar dat klopt wel ja. Gisteren was ik met de halsring aan het oefenen toen meneer in 1 keer een spook zag en een meter opzij sprong. Lang leve het westernzadel want anders had ik eraf gelegen. Zo'n domme actie van hem terwijl we toch heel wat schrikparcoursen oefenen Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 00:27

Ik rij mijn paard ook geregeld met een halstouw.(lasso)
Hij is daar supperbraaf mee en behoorlijk gehoorzaam.
Ik rij hem dan ook zonder zadel zodat hij mijn lichaamstaal optimaal kan voelen.
Het is een heerlijk gevoel als je zo op je paard zit met alleen een touw om zijn hals en ik vind het een bewijs van samenwerken Lovers .
Dit moet je echter wel oefenen voordat je op je paard springt en hem met een touw gaat rijden,er kunnen anders hele vervelende dingen gebeuren.
Het paard moet jouw lichaamstaal goed begrijpen en moet dus goed stuurbaar zijn zonder dat je hem zijn luchtpijp dichtdruk!!
Oefenen in een kleinere ruimte dan de grote bak is aan te raden.
Ook moet je heel goed op je eigen lichaamstaal letten,als jij verkeerde seinen geeft zal je paard je niet begrijpen(dit vooral met voltes en wendingen)
Succes en veel plezier Knipoog .
Smousje.

_________________
Een goede ruiter hoort zijn paard praten,
Een hele goede ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren,
Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: @smousje op 2001-11-30 00:28 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers