dooie punten in manen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

dooie punten in manen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 20:14

Hayhay allemaal, ik heb een probleempje, mijn pony heeft hele erge dooie punten, en aan de onderkant beginnen ze al te splitsen. Omdat we er dan voldoende af moeten halen, wou ik zijn manen eerst helemaal kort doen, zodat ze op gelijke lengte weer aangroeien, want zijn manen zijn heel erg ongelijk.

Ik wou zijn manen dan ongeveer 7 cm lang hebben, wat veel pony's hebben, ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel. Opzich geen probleem toch??

Nu komt het probleem: ik deel mijn pony met mijn zus, die houd van lange (mooie) manen. Als we ze zo aan laten groeien, met dooie punten en overal ongelijk, denk ik niet dat ze mooi worden. Ik heb dus gezegt dat zowiezo de dooie punten eraf moeten, als ze zijn manen mooi wil hebben, dat vindt ze oke, maar ik wou het kort, dus ik zei, als ze dan toch al korter moeten met dooie punten weghalen, waarom dan niet eerst mijn zin, zodat ze helemaal opnieuw aan kunnen groeien op gelijke hoogte enz. Maar dat wil ze niet.

Omdat we in maart weer wedstrijd hebben dacht ik, dat als we ze binnenkort (deze maand nog) zouden knippen, dat ze iig al langer waren in maart, en dat we ze dan gewoon lang laten groeien, dat is dus mijn zus haar zin...

Nu mijn vragen:
- hoelang duurt het voordat manen weer helemaal lang zijn,
- wat zijn de voordelen en nadelen van korte en lange manen,
- wat vinden jullie van mijn plannetje?

Kom maar op hoor Lachen

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)



Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:26

Mijn ervarign is dat manen vrij snel groeien, en als je ze er goed kort afknipt, dan groeien ze veel dikker en voller weer aan!


Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:26

Vlechten jullie haar in met wedstrijdt? in dat geval zijn korte manen natuurlijk handig. En per paard is verschillend wanneer de manen weer lang zijn, bij de een gaat het langzaam bij de ander weer minder. ( net zoals bij mensen) Voordeel van korte manen vindt ik: geen klitten, makkelijk in te vlechten en persoonlijk vindt ik het wat vlotter staan. het ligt er natuurlijk ook aan wat voor paardje je hebt.

Een mooie arabier met hele korte manen is niet mooi, Je plannetje lijkt me wel goed. Maar kunnen jullie samen niet eens naar wat mogelijkheden kijken en tot een afspraak komen Schijnheilig

Succes OK dan!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 20:34

Ja we vlechten zijn manen altijd in, ik wil ze niet superkort, maar ik hou het liefst van kleine knotjes, met naald en draad, en dan gewoon vlak tegen de hals, dus dat je aan de andere kant van die boogjes ziet zo maar zeggen, ik vindt dat mooi bij zijn hals passen. Aan be bovenkant zijn zijn manen ook heel vol en dik enzo, maar er zit ook super veel stof in, als we het gaan laten trekken (zelf kan ik het neit) dan ga ik ze eerst wassen (als het warm weer is) en dan pas knippen, en als ze dan kort zijn pas trekken zodat het er niet nep uitziet. Maar bedankt voor de tips, mijn zus vind lange manen mooi enz en ik juist kortere weer omdat k daar gewoon van hou, mijn zus vind korte manen nep en kakkerig, daar ben k et niet mee eens...

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Paardengek81, Team_Sublime, YandexBot en 111 bezoekers