Weer naar de dierenarts!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Weer naar de dierenarts!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 18:45

Ik had laatst een topic geopend over mijn kat waarmee ik naar de dierenarts was gegaan, omdat ie ziek was, zijn koppie was 1 en al wond en bloed, en zijn tand lag eruit Ach gut
(het topic ben ik even kwijt Knipoog )
Nou, ze hadden hem gelijk gecastreerd, hij zou wel even ziek zijn daarna en raar doen, maar dat kwam goed. Nou oke.

Maar het is nu, een week later, nog steeds niet goed, nog best erg... Scheve mond
Zijn haren vallen heel erg uit, ja oke hij kan best in de rui zijn doordat het bijna lente word, maar dit is echt niet normaal, anders heeft ie dat niet zo erg!
Ook heeft hij een vreemd knobbeltje naast zijn schouder Verward Eergisteren kwam er heel vies spul uit.
Hij begon ineens vreselijk te schreeuwen, springt ineens omhoog en toen kwam er allemaal rood/bruinig spul uit de knobbel, als ik dat goed gezien heb! Daarna begon hij te rennen, met zijn kop te schudden, rare sprongen en bewegingen te maken.

Dus weer een afspraak met de dierenarts gemaakt, vanavond om kwart over 8.
Oooh als het maar niks ergs is..
En ik moet hem ook weer in zijn dierenartskooitje zien te krijgen! Da's ook altijd een ramp (lees: gevaarlijk).

Duimen jullie voor mij en mijn je-weet-wel-kater?

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this


Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:58

awww arme beestje?

Gaat ut over toulouse? of hoe jedat ook schrijft..

Iig sterkte! Ach gut

Suus van HC de Hoeve -> L1
Louisiana Lady -> L2
Mystique -> M2

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:00

arm beestje, ik hoop dat het meevalt vanavond Ach gut
succes met een kooitje, wij hebben ook zo'n kat, verschrikkelijk dat gedoe altijd...

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 19:34

Kath_ schreef:
awww arme beestje?

Gaat ut over toulouse? of hoe jedat ook schrijft..

Iig sterkte! Ach gut

Ja Toulouse...


Ik kan hem nu trouwens ook niet oppakken, ik kan zelfs niet eens doen alsof ik dat van plan ben!
Dan begint ie keihard te schreeuwen van de pijn, probeert uit te halen naar me.. Verdrietig

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:38

Best kans dat hij gevochten heeft en dat hij daarbij z'n schouder heeft opengehaald. Dat wondje is vervolgens gaan ontsteken en dat spul dat eruit komt is dan pus. Het stinkt vaak ontzettend! DA is dan idd aan te raden, die geeft je dan medicijnen mee (antibiotica).

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 19:45

Cathelijne, dat zou best kunnen.
Maar vechten doet ie niet meer nu ie gecastreerd is. Dus misschien van iets anders?
Ik hoop in ieder geval echt dat het niet erger is dan dat!

Bedankt

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this


Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:10

Jeetje Em, dikke knuf voor jou en je kat.. En laat het ons weten he wat het was!

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:16

emmatjuh schreef:
Cathelijne, dat zou best kunnen.
Maar vechten doet ie niet meer nu ie gecastreerd is. Dus misschien van iets anders?
Ik hoop in ieder geval echt dat het niet erger is dan dat!

Bedankt


als het zo'n ontsteking is, dan duurt het even voordat het "rijp" is, dus dat kan best opgelopen zijn voor de castratie hoor! Bovendien, 1 van mijn (je-weet-wel)katers heeft dit nog steeds regelmatig, hij komt altijd de verkeerde katten tegen Knipoog

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 20:25

Mist, ik heb er geen verstand van..
Maar hij vecht niet meer, dat weet ik zeker, als ie naar buiten gaat is ie 5 minuutjes weg om even te plassen ofzo, hij blijft dan gewoon in de tuin, en komt weer terug Lachen

Is het heel ernstig, zo'n knobbeltje, denk je?

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:31

waar schijnlik niet
de DA gaat waarschijnlijk,het knobbelte uitduwen dan onstmetten
en antibiotica meegeven
succes

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:31

Aangezien het al open is (pus komt eruit) kan het heel goed dat het vanzelf geneest. Maar dan moet je er zeker van zijn dat het "gat" niet verstopt raakt. Het wondvocht (gelig/kleurloos) zorgt er ook voor dat het vuil wegspoeld.
Katten zijn vaak hele taaie dieren, Sientje (zie profiel Schijnheilig ) heeft weken met een snee in haar lies rondgelopen zonder dat ik 't merkte. Was toen ook al bijna dicht.
Het kan in ieder geval geen kwaad om Toulouse even rust te gunnen nu je hem toch niet te pakken krijgt. Mocht 't écht niet verbeteren, kan je'm alsnog naar de DA brengen. Desnoods met hulp van een "knock-out pil" die je bij je DA kan vragen.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 20:35

Ik heb al een afspraak bij de da, voor de zekerheid Lachen
Wie weet is het echt iets ernstigs, ook met die andere kwaaltjes erbij.
Ik laat hem nu gewoon met rust, en probeer hem er straks wel in te lokken met een stukje worst, en dan snel het deurtje dicht voordat ie iets door krijgt...
Nouja ik hoop dat het allemaal goed gaat Knipoog

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:45

Zo'n knobbeltje, vooropgesteld dat het idd een ontsteking is door een beet of een krab van een andere kat, is niet ernstig hoor ! Het is zelfs zo dat dat mijn Da (die een vriend van mij is) mij dit geleerd heeft om zelf te doen, het belangrijkste is, zoals iemand hier al zei, om het open te houden zodat de troep eruit kan.

btw, voordat ik zo ongeveer heel bokt over me heen krijg....ik ging/ga regelmatig met mijn DA op stap als "assistent" dus ik weet er ws net iets meer van als gemiddeld, ik heb ook alle spullen (scalpeltjes e.d, spuiten, ontsmettingsmiddelen ) daarvoor in huis...van mijn DA. Als het een kleine ontsteking is dan is het vaak niet eens nodig om het open te snijden, de haren zitten dan vaak wat "warrig" op die plek, als je die eruit trekt is het vaak al open,en kun je het puss eruit knijpen (vreselijk werkje!)

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:49

Bah, arme Toulouse... Ach gut
Ik hoop dat jullie hem wat makkelijk in het kooitje kunnen krijgen....... Heb je het trouwens al tegen hem gezegd???? ( Tong uitsteken )

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:49

ben benieud naar de uitslag,kom ook net terug van de d.a,de mijne heeft een blaasontsteking.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:54

aaah nee arme Toulouse! Heel veel succes hoor....

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 20:56

Hij is in z'n kooi!
Ik zette zijn bakje met worst erin. Hij wou bijna zonder aarzelen erin lopen, maar bedacht zich en bleef half buiten staan. Daarna probeerde ik heel subtiel hem er een beetje in te duwen, maar toen blaasde en gromde hij en rende weg.
Poging 2: Hij ging er helemaal in, snel deurtje dicht en nu zit ie Lachen
Over 5 minuten ga ik..

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:58

Laat je ons weten hoe het was?

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 22:00

Het ging goed, gelukkig Lachen
Deze was veel aardiger dan die collega, die er een week geleden was.
In de wachtkamer was het weer grommen en blazen. Een man liet z'n hondje loslopen (dom dom dom.. Scheve mond ), dus Toulouse probeert hem via zijn kooi aan te vallen Haha! Hij valt honden altijd aan.
Maarja, dat ging dus niet Schijnheilig wat gek nou.

Toen we aan de beurt waren, zette ik dat kooitje op de tafel, en die dierenarts was heel vriendelijk enzo. Hij deed rustig de openkant open (die andere rukte vorige keer het deurtje eruit), pakte hem rustig vast (die andere sleurde hem uit zijn hok) en spoot hem niet gelijk plat.
Hij trok wat plukjes haar weg rond het knobbeltje om te zien wat het was, het was gelukkig niks ernstigs, een ontsteking die wat open was gegaan. Hij heeft een spuitje gegeven (geen idee waarvoor), er wat zalf op gesmeerd en uitgelegd hoe we hem verder moeten verzorgen enzo.

Gelukkig, ik hoop dat het nu echt beter met hem zal gaan! Lachen

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:05

gelukkig
beterschap aan toulouse gewent
ik heb ook zon veearts gehad, men 3 hamsters waren ziek, en hij gaf ze een spuitje antibiotica, hij nam ze van 3 meter ver uit hun doosje, prikte de spuit erin en smeet ze dan van 50 cm hoog terug in hun doos Boos!
btw: hij gebruikte dezelde spuit voor alledrie de hamsters
kort erna is het vrouwtje gestorven, en een paar weken later waren de mannetjes aan de beurt...

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:09

Spuitje was waarschijnlijk antibiotica.
Over het algemeen geneest een ontsteking vrij snel als hij eenmaal "rijp" (gatsie Haha!) is geweest.
Al het vieze is er dan uit en dan geneest het gewoon weer.

Brabantse Fries ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:25

Dacht ook al dat is een abces kwam me heel bekent voor, maar omdat je onlangs al eens schreef dat ie wat in de puin lag, kan het best nog een nawee zijn.
Beterschap!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:33

arm ding!

ben benieud hoe t afloopt

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 08:38

Gelukkig niks heel ernstigs!! Hopelijk blijft het nou beter gaan, hou ons op de hoogt he Haha!

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 10:48

Hij voelt zich al veel beter!
Gisteravond lag ie op de bureaustoel, en ik zat tv te kijken.
Ineens begint ie te mauwen. Ik ga kijken, hij gaat een beetje speels lopen rollen Haha!
Ik hem aaien, en wil weer weg gaan. Maauuw! Ok, nog een aaitje Tong uitsteken
Ik loop weer weg, maaauuw! Nouja je zoekt het maar uit hoor, ik ging tv kijken.
Komt ie ineens uit zn stoel, en komt ie bij me liggen! Ik vet blij, dat had ie sinds z'n castratie niet meer gedaan Haha! lief!

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 bezoekers