Wat kan ik het beste doen? (kreupel)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Wat kan ik het beste doen? (kreupel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 17:19

Mijn pony loopt sinds zondag niet echt zuiver. Op het rechte stuk zie je niets maar op een kleine volte op het harde (aan de longe) kreupelt ze in draf. In de bak is er ook niets te zien. Het been is niet dik maar wel een beetje warm en een warme hoef. Toen heb ik gisteren de DA gebeld en die vroeg of ze koorts had. Dat had ze niet. Hij zei kijk het nog maar een paar dagen aan want het kan een lichte kneuzing zijn van de peesbanden Verward Ik heb iedere dag 2 keer gekoeld maar weet nu niet wat ik moet doen. Mag ik met haar stappen aan de hand? Moet ik de DA vandaag weer bellen en vrage of hij toch wil komen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:06

Stappen aan de hand is bij dit soort dingen altijd goed en koelen ook. Wel goed afdrogen anders krijg je weer mok. Beter 3 keer op een dag 10 minuten stappen dan 1x een half uur.
Ik zou rustig aan doen, lekker een paar daagjes stappen aan de hand en niet werken (denk aan het voer!) en als het zo tegen het weekend niet beter wordt, dan zou ik de DA eens laten kijken. Als je het niet vertrouwd natuurlijk altijd eerder bellen!

Als de hoef ook warm is, dan kan het misschien ook een (beginnende) hoefzweer zijn. Als je toevallig een hoefsmid bij de hand hebt is het misschien niet zo gek om die ook eens te laten kijken.

daanboy

Berichten: 1001
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:18

stappen aan de hand misshien het zadel er op gooien en buiten stappen elke dag! en spuiten!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 20:59

Dank jullie voor jullie reacties en heb toch maar de DA gebeld voor de zekerheid. Morgenmiddag komt hij. Duimen jullie voor me dat het niets ernstigs is?

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:51

Ga ik zeker doen! En laat t ff weten he! OK dan!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 19:12

DA is geweest. Het was vermoedelijk een ontsteking aan drie benen en hoeven maar dat kan hij niet met zekerheid zeggen. Het kon ook hoefbevangenheid zijn
Rona heeft antobiotica gekregen, 3 pasta's die ik moet geven iedere avond en een zalf voor de hoeven en benen.
Verder 3 x per dag koelen en stappen.
Vrijdag komt hij terug voor te kijken hoe het gaat en eventueel verder onderzoek.
Heeft iemand hier ervaring mee?