Paardenmarkt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Seppe

Berichten: 743
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: België

Paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 18:51

Met dit topic worden waarschijnlijk heftige emoties en reacties opgewekt, maar toch zou ik graag het volgende willen weten:

Wie heeft er ervaring met paardenmarkten? Waar zijn ze in Nederland en Belgie? Wie heeft er misschien ooit een paard/pony gekocht?

Alle advies welkom!

groeten,

Seppe


carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:01

13 maart paardenmarkt in Weert (NL. limburg) Vnml. haflingers, Belgische trekpaarden en shetjes. Heb verder geen ervaring met aan- of verkoop op markten. Maar wie weet?

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....


Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:04

1 maart .. utrecht
ben er vaker geweest, daar staan de meeste dieren er nog redelijk bij, ookal zijn sommige echt heel "zielig". Maar mocht je er iets kopen, neem een veearts mee, let echt overal op en uitkijken met droes ..
Je moet ook nooit laten merken dat je een paard zielig vind, ze zullen aan normale mensen veel meer geld vragen dan aan een andere handelaar.
En als ze zeggen " kopen of naar de slacht " nou dan brengen ze hem toch naar de slacht ? ( dat is niet mijn mening, maar zo moet je je bij die mensen over laten komen ) ze brengen hem namelijk niet naar de slacht, ze kunnen er namelijk veel meer geld voor krijgen

-

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:07

Ik ben in Utrecht geweest. Het was echt zo zielig. Er stonden paarden bij die er redelijk goed uitzagen, maar andere hadden open wonden e.d.
Het was voor mij de eerste een laatste keer dat ik op zo'n markt geweest ben.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:08

de paasdagen de schootster markt in Heereveen

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:09

Mistic schreef:
Ik ben in Utrecht geweest. Het was echt zo zielig. Er stonden paarden bij die er redelijk goed uitzagen, maar andere hadden open wonden e.d.
Het was voor mij de eerste een laatste keer dat ik op zo'n markt geweest ben.


ja dat is zo, er staan zielige tussen met hele dikke benen, open wonden, paarden die sterk vermagerd zijn ( echt heel dun ) enzo .. dat is heel erg, maar je kan ze niet allemaal kopen, dan gaan die mensen alleen hun paarden nog slechter behandelen omdat ze weten dat mensen die ze zielig vinden ze dan kopen .. maar ik vind er vooruitgang in zitten in utrecht, mijn mening

-

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:10

ik ga trouwens 1 maart ook, ik zal dan een verslag geven Haha!

-

Nicky123
Berichten: 68
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: wilde westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:33

Ik heb meerdere ponies op de markt gekocht..... Mijn tip is koop daar nooit een rijpaard of rijpony tenzij je echt heeel veeel verstand ervan hebt.... Of natuurlijk iemand kent die zoveel verstand heeft.... En beter neem je geen geld mee want je bent snel verkocht Knipoog

En tref je een handelaar vraag dan gewoon zijn telefoonnummer en ga eens kijken waar hij zijn paardjes stalt. Kun je een ritje maken op het paardje en weet je gelijk meer.

(mijn ervaringen zijn uiteenlopend maar als ik wat koop op de markt doe ik dat toch meestal bij een bekende handelaar....)

Op de rug van een paard is je leven GOUD waard!!!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:42

Waar is het in Utrecht? Gewoon in de veemarkthallen?

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:51

Ja gewoon veemarkthallen, iedere maandag ochtend 7.30 tot een uur of 11.00 - 11.30

-

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:53

Ik denk dat je met de zoekfunctie een boel topics kunt vinden over dit onderwerp. Er is al veel over geschreven.

* To Belg, or not to Belg *

Maericken
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:36

mijn oude pony hebben we ook op de markt gekocht. wel als veulentje, een paard of pony die al beleerd is zou ik er niet zo snel kopen.
maar mijn pony was wel een goede keus, ik was er Z dressuur springen en SGW mee. en mn zusje met haar pony Z dressuur en M springen en SGW. die pony is ook van de markt.

Het verkeerde paard is er ook heus niet zo gelukkig mee als er op hem gewed wordt...

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:54

Ik heb geen ervaringen met het kopen van paarden van een markt, maar zal dat niet zo heel snel doen denk ik.

Ik ben wel twee maal op een paardenmarkt geweest. Wat ik wel een ervaring vond
Sommige mensen vinden het vreselijk om over zulke markten te lopen, omdat veel dingen in hun ogen zielig zijn. En die zielepoten zijn er vaak ook zeker. ALleen al zo dicht tegen elkaar aanstaan, en kort aangebonden vind ik al sneu. Helemaal van die veulentjes die net uit het land zijn geplukt, voor het eerst van mamsie weg zijn, een trailer in zijn gezet, en voor het eerst vaststaan op een wildvreemde plaats. DIe angst in de oogjes...

Maar je verstand op 0 zetten, dan is het wel leuk om erover heen te lopen.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:43

Zelf ben ik er nog nooit geweest, maar mn oom heeft daar al een aantal paardjes vandaan. Geen papieren, maar wel hartstikke leuke dieren (ook heel sociaal). Ik ken ook verder niemand in mn omgeving die er slechte ervaringen mee heeft (tsja.. je hebt natuurlijk altijd wel een paar rotte appels die niet goed zijn voor de paarden)

Der Ellmauer Dancing Queen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 104 bezoekers