Echt misselijk dit {krantenbericht}

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Echt misselijk dit {krantenbericht}

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 17:54

Dit las ik vandaag in de PZC, dit is bij een boer bij ons in de buurt waar ik regelmatig met de ponies langsrij... Scheve mond

Politie vindt tientallen kadavers in Ritthem
door Ab van der Sluis

RITTHEM - De politie en de Algemene Inspectie Dienst (AID) hebben de afgelopen weken in totaal vijftig kadavers gevonden op een bedrijf aan de Trekdijk in Ritthem.
Tegen de eigenaar, een 47-jarige man uit de gemeente Vlissingen, is proces-verbaal opgemaakt. De man heeft de Destructiewet en de Wet Verontreiniging Oppervlaktewateren overtreden. Het onderzoek gaat nog verder.


Eind januari trof de politie de eerste kadavers aan in een sloot en op het talud. De dieren verkeerden in verregaande staat van ontbinding. Toen ging het om zes schapen en één rund. Ook werd een groot aantal botten en schedels gevonden van schapen en lammeren. Onder toezicht van de AID en de politie werden de kadavers door de eigenaar geruimd. De afgelopen drie dagen is het terrein met een kraan onder handen genomen. Medewerkers van de AID troffen nog eens 43 kadavers aan, 37 schapen en 6 runderen. Van sommige dieren werd alleen nog maar een schedel of het oormerk gevonden. Volgens de politie Zeeland waren sommige schapen al een jaar dood, andere kadavers waren ongeveer een maand oud. De AID heeft een bedrijfsonderzoek ingesteld. Schapenhouders zijn verplicht bij sterfgevallen de nummers door te geven aan officiële instanties. De dienst zal ook op andere weilanden van de eigenaar zoeken naar dode beesten.

Volgens de politie werkt de man mee aan het onderzoek. De boerderij en stukken grond van de man zijn gekocht door Zeeland Seaports. De opstallen zijn de afgelopen week gesloopt. Dat was voor de politie en de AID reden om iedere centimeter van het bedrijf nauwkeurig af te graven.

De eigenaar van de schapen is eerder met justitie in aanraking geweest. Twee jaar geleden kwam het tot een rechtszaak, nadat de dierenbescherming, de politie, een veearts en de AID gevallen van verwaarloosde schapen hadden geconstateerd.


Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:00

gedver, idd nogal misselijk zeg! Dat ze dat niet eerder opgemerkt hebben dan! Lekker mannetje...

:+: May the horse be with you :+:

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:01

gatver, dat doe je toch niet? al die dode dieren
wel vreemd dat er zoveel liggen, dan ga ik me ook afvragen of ze wel een natuurlijke dood zijn gestorven, of dat die man ze een handje heeft geholpen...

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:05

Echt om ziek van te worden. Ik vraag me ook af of ze wel een natuurlijke dood zijn gestorven. Ik denk eigenlijk niet, want zoveel dieren in een korte tijd (en ook nog in aanraaking geweest met justitie). Gewoon om van te Huilen

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:05

Gatverdamme zeg...
Inderdaad misselijk.

Ik heb zo het vermoeden dat die man inderdaad de dieren een handje heeft geholpen... Er word namelijk gezegt : 'De eigenaar van de schapen is eerder met justitie in aanraking geweest. Twee jaar geleden kwam het tot een rechtszaak, nadat de dierenbescherming, de politie, een veearts en de AID gevallen van verwaarloosde schapen hadden geconstateerd.'

Getver wat misselijk... Scheve mond

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:13

Jakkes, wat een idioot, zeg! Heeft dan niemand voor die tijd iets geroken? Dat moet toch gigantisch stinken, zo'n berg kadavers!

* To Belg, or not to Belg *

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:25

Echt banketstaaf ja!! ik heb hier nog een leuke dan om je weer op te vrolijken!!!

Afbeelding

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 19:27

Nou als ik er aan terug denk, er hing er altijd wel een vreemde lucht, maar wie denkt er nou aan een heleboel dode dieren

De paarden wilden er ook nooit echt makkelijk langs lopen, dus het kan best wat verklaren, ik kan echt verdrietig worden van dit soort dingen Verdrietig

suuzjuh

Berichten: 77
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:57

gatver dat eerste berigt
dat wil je tog neij horen over een boerderij in je buurt
en dat tweede is ook idioot

-xXx-Suzanne
Boyz crazy 4-live

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:59

Gatver Scheve mond waar ongeveer is dat dan??? lekker zo bij je in de buurt..

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 20:00

Bij ritthem, als je richting de Kroo rijdt..voordat je rechts dat tunneltje onderdoor gaat...

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:02

ik kan daar toch zo boos om worden zeg Boos!
stel je voor, zo`n beest en pijn hebben, mensen hebben altijd voorang denken ze...
nouwe, dat vind ik dus helemaal niet hoor,
zodra er een mens wordt vermoord, dan weet meteen heel het land het..
maar een schaap, ag ag, hoogstens 5 mensen, meer echt niet hoor..
Ze maken hier dan ook geen probleem van, maare, als ze nouw is moeilijk gaan doen hierover, dan doen mensen het ook niet meer hoor!!
gewoon een paar jaar in de cel gooien die man, en in een gekkenhuis geplaatst worden!! Boos!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 20:57

Ja inderdaad, heeft iemand dat artikel over de straf die een dierenmishandelaar krijgt gelezen in de Bit van deze maand?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:02

ik vind het een heel erg vreemd verhaal!!
als hij een echte boer was, dan had hij al veel eerder controle moeten hebben gehad van de aid of iets dergelijks!!
als het een hobbiist was dan hoeft dat niet, maar gezien de aantallen is het een officieel bedrijf geweest
en is de aid ook dus nalatig geweest.... beesten die al een jaar dood zijn ???
laatst hoorde ik hetzelfde maar dan van een varkensboer.... heel veel doden en enkele die nog leefden ....Boos! diep triest !!!!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:11

Sjees, wat ontzettend ziek is dat, om zoveel dode beesten op je erf te hebben liggen in zoverre gaande staat van ontbinding. Kan me niet voorstellen dat die beesten een natuurlijke dood zijn gestorven, het zijn er zo veel.... Idd vreemd dat het nooit eerder opgemerkt is, alhoewel, als ie al eerder met justitie in aanraking is geweest... Maar aan de andere kant, dan zou je toch denken dat ze hem extra in de gaten houden?

Dat 2e bericht is ook vreemd...

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:08

Gatver zeg .
Dat mensen zulke dingen kunnen doen, zeker op je eigen erf nog, dat maakt het nog een stukje zieker ook..
Dat tweede bericht snap ik niet Verward ligt dat aan mij, ben ik nou zo blond? of is dat gewoon een vaag berichtje?

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:42

Haffielover schreef:
Gatver zeg .
Dat mensen zulke dingen kunnen doen, zeker op je eigen erf nog, dat maakt het nog een stukje zieker ook..
Dat tweede bericht snap ik niet Verward ligt dat aan mij, ben ik nou zo blond? of is dat gewoon een vaag berichtje?


Ja redelijk vaag maar lees maar nog een keer door en na een paar keer heb je opeens zo'n aha moment !! of niet!

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:46

Vreemd dat ze zo'n boer niet in de gaten houden nadat hij dieren had verwaarloosd.. Maar ik word hier echt zo boos van, ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen. Laten we hopen dat er niet veel meer mensen zijn die dit doen, maar eigenlijk weet ik wel beter. Sommige mensen zijn echt gestoord en vreemd genoeg tegelijkertijd ook zo slim, dat ze dit verborgen kunnen houden. Dat blijkt wel. Triest hoor. Boos!(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie