Ze zijn er toe in staat :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Ze zijn er toe in staat :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 17:39

Na vele weken werken van soms 60 uur per week heb ik eindelijk 2 dagen vrij. Dus vanmiddag ik eindelijk blij morgen en vrijdag heerlijk een ker uitslapen....
Zegt mn collega...."we hebben vrijdag een man tekort" Boos! Boos! Boos! Boos!
Aangezien ze volgens de CAO verlofdagen in kunnen trekken op de dag zelf nog..... bestaat de kans dat ze morgen bellen en zeggen dat ik Vrijdag alsnog tot 0.00 uur s' nachts moet werken Boos! Boos! Boos!

Weinig kans want ik neem mooi mijn telefoon niet op Ik heb mn moeder opdracht gegeven tegen iedereen die vreemd en belt te zeggen dat ik niet thuis ben en mn mobiel ben vergeten Haha! Haha!
Als ze me niet kunnen bereiken kunnen ze ook niet melden dat mn verlofdag is ingetrokken Haha!

Ik draai elke keer weer voor alles op en met oplossingen komen ze niet... nu gaan ze maar eens mn hun kont op de blaren zitten.
Ik werk gemiddeld 200 uur per 4 weken omdat er steeds personeel te weinig is.... en dat terwijl de werkeloosheid ze hoog is Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:41

o wat gemeen..Vooral omdat je weet dat de banen niet voor het oprapen liggen!
Sterkte!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:42

jeetje kan me voorstellen dat je die 2 daagjes vrij dan ook echt even nodig hebt! Echt belachelijk dat ze dat zo in kunnen trekken.. kzou ook gewoon lekker mn telefoon vergeten Tong uitsteken
geniet maar lekker van je daagjes vrij!

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:43

vreselijk zeg!
geniet lekker van je 2 daagjes vrij Haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 17:46

Ikke wel Het was gewoon stom van hem om het even te melden voordat ik naar huis ging.... Hij had kunnen weten dat ik onbereikbaar zou zijn....
Die collega is een plaatsvervangend teamleider....

En hij is dom Blond:o?:o?

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:49

balen hoor, maar wel herkenbaar. Ik ben ook zo'n makkelijk slachtoffer.

Normaal werken we met 9 secretaressen, meeste parttime. Nu zijn er dus 2 ziek, 1 op vakantie 1 op cursus en de andere 3 hebben hun vrije dag.... dus ik zit hier zowat in mn uppie alle telefoontjes te beantwoorden.... en dit duurt al weeeeken zo. En een beetje waardering ofzo, zou ik ook wel prettig vinden..... ik wacht mn loonstrook maar weer af, maar dat zal ook wel weer teleurstellend zijn. Ik zit hier zo'n beetje het werk van 5 secretaresses op te vangen, en krijg maar voor een halfje betaald... frrrrustrerend

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 17:55

juval schreef:
balen hoor, maar wel herkenbaar. Ik ben ook zo'n makkelijk slachtoffer.

Normaal werken we met 9 secretaressen, meeste parttime. Nu zijn er dus 2 ziek, 1 op vakantie 1 op cursus en de andere 3 hebben hun vrije dag.... dus ik zit hier zowat in mn uppie alle telefoontjes te beantwoorden.... en dit duurt al weeeeken zo. En een beetje waardering ofzo, zou ik ook wel prettig vinden..... ik wacht mn loonstrook maar weer af, maar dat zal ook wel weer teleurstellend zijn. Ik zit hier zo'n beetje het werk van 5 secretaresses op te vangen, en krijg maar voor een halfje betaald... frrrrustrerend



Dat zou ik dus niet accepteren he Ik word wel VET betaald elke 4 weken Alle overuren gaat nog eens 50% toeslag overheen dus 20 overuur word met die toeslag als 30 overuur betaald Lachen
Maar goed ik merk aan mezelf dat ik die rust hard nodig heb. Mijn leven bestaat momenteel alleen uit werken, paard, slapen werken paard, slapen...... Helemaal gek word ik ervan. Dus de aankomende dagen sla ik het werk over Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:22

Halloo...= Daar ben je nog altijd zelf bij hoor. Je kan ook NEE zeggen. Beetje assertiviteit kan geen kwaad als je wil voorkomen dat je jezelf over de kop werkt!

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:38

Het intrekken van dagen kan wel via de CAO mogen, maar wat zegt de arbeidstijden wet? Ik ken hem niet uit mijn hoofd, maar er zijn limitien aan het aantal uur dat je mag werken hoor!

Verder kan ik je geen ongelijk geven dat je je telefoon een dagje uit doet, ze vragen er toch zelf om?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 18:42

ingvdh schreef:
Het intrekken van dagen kan wel via de CAO mogen, maar wat zegt de arbeidstijden wet? Ik ken hem niet uit mijn hoofd, maar er zijn limitien aan het aantal uur dat je mag werken hoor!

Verder kan ik je geen ongelijk geven dat je je telefoon een dagje uit doet, ze vragen er toch zelf om?



Je mag maximaal 12 uur per dag werken. Ze kunnen je structureel 5 uur per week over laten werken. En dit doe ik beide.
Ik werk zowiezo 9 uur per dag 5 dagen per week. En soms vragen ze of ik een 12 uurs dienst wil draaien... Meestal doe ik dit wel omdat het toch extra geld is. Nu gaan ze er dus van uit dat ik het doe... Dus heb ze even duidelijk gemaakt dat ik het rustiger aan ga doen en minder wil werken
En ja ze vragen er idd om... ze kondigen eigenlijk van te voren aan van "zet je telefoon uit want wij gaan bellen" Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:11

Maar als jij volgens de CAO verplicht kan worden om die dag terug te komen, dan geven ze dat toch aan je moeder door als ze bellen? En dan moet je alsnog komen...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 11:57

Yorghos schreef:
Maar als jij volgens de CAO verplicht kan worden om die dag terug te komen, dan geven ze dat toch aan je moeder door als ze bellen? En dan moet je alsnog komen...



Ja zou kunnen maar als mijn moeder zegt dat ik niet thuis ben en dat ze ook niet weet of ik nog thuis kom.... Ik denk dat ze dat rechtreeks moeten zeggen. Ik ga nu kijken of ze niet verplicht zijn dit schriftelijk te doen Knipoog

Ze hebben me ondertussen al 13 x gebeld... Begon gisteravond en vanmorgen zijn ze doorgegaan Haha!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:11

Whahaha, wat ben jij gemeen Extreme duivel ...Groot gelijk hoor Knipoog

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:16

13x???? jeetje ze hebben je echt nodig zou je denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:45

Sja, op zich hebben ze blijkbaar wel nodig, maar jij hebt blijkbaar ook rust nodig. Ik zou ook gewoon dwars zijn, en die vrije dagen houden. Je moet ook aan jezelf denken, straks ben je een compleet wrak, (overwerkt) en dan zitten ze er nog meer mee... Geniet van je vrije dag! En sterkte als je weer moet werken Lachen