Wanneer is de pil weer werkzaam?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Wanneer is de pil weer werkzaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 23:23

Zo'n twee weken geleden ben ik in de eerste week de pil vergeten te slikken. (was me nog nooit in 3 jaar gebeurd!)
Toen heb ik maar besloten meteen een stopweek te houden en dan daarna weer verder te gaan met een nieuwe strip. Na die stopweek ben ik dus weer te laat geweest met een nieuwe strip! Scheve mond Heel erg stom.
Weet iemand wat ik nu het beste kan doen (of moet doen?) ik heb het bijsluiterboekje niet meer omdat ik uit mijn hoofd wel wist wat je moest doen als je er een vergeten was, maar nu heb ik hem dus hard nodig!
Ik denk zelf dat ik weer moet beginnen met een nieuwe strip op het moment dat ik weer uit mezelf ongesteld word, net als toen ik begon met slikken. Ik hoop alleen wel dat ik snel ongesteld word, want bij mijn zus bijv. die laatst na jaren te hebben geslikt gestopt en nu ook zwanger is Lachen , duurde het heel lang voor ze weer uit zichzelf ongesteld werd!

Weet iemand hier wat van?

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:27

ow hou op schei uit, ik zit momenteel met PRECIES hetzelfde probleem...........was m'n strip te laat begonnen, toch nog begonnen, wilde op de normale dag als normaal stoppen maar omdat ik te laat was begonnen en er nog pillen inzaten, heb ik er zonder bij na te denken weer verder geslikt.........oeps.........

okee dan gestopt uiteindelijk, en dan maar wachten tot ik ongesteld word, dat ben ik nu geworden.......en wil eigenlijk weer beginnen aanstaande donderdag met de pil, omdat dat dezelfde dag is dat ik al JAREN begin met de pil, en wat toch wel een reminder is............
Tussentijd toch maar erg voorzichtig doen, want ik zit niet zo op een kindje te wachten..........

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:31

Eerste dag van je ongesteldheid beginnen met slikken, dan is de pil 10 dagen later weer veilig. Volgens mij als jelukraak begint, dan pas weer na 1 strip.

Maar zal ook wel per pil verschillend zijn, dus bel toch even de huisarts of de apotheek.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:32

Okee.. als ik het goed begrijp ben je hem 1 keer vergeten. Dat is niets ergs, zeker in de eerste week niet (als je er tenminste binnen 24 uur achterkomt). Toen ben je een week gestopt (was je in die week ook ongesteld of alleen gestopt?). Na die stopweek te laat en dus maar helemaal niets gedaan. Een beetje dom als ik eerlijk mag zijn.
Wat je het beste kunt doen (je hebt jezelf al ernstig ontregeld, maar om het nog enigzins binnen de perken te houden), is nu gewoon een nieuwe strip beginnen en doen alsof er niets aan de hand is. Doorslikken tot het eind en ongesteld worden (niet druk maken, want door je druk te maken kun je het uitstellen en meer van dat soort dingen). Dan gewoon weer op tijd een nieuwe strip.
Als je nu wacht tot je weer ongesteld wordt, is je lichaam helemaal ontregeld en heb je kans dat de pil niet goed werkt oid. Aangezien je al een flinke tijd aan de pil bent is de kans dat je na een keer vergeten zwanger raakt oid nihil. Ook moet je lichaam nog wennen aan het feit dat er geen pil meer is. (misschien weet je dat sommige vrouwen pas na een half jaar zwanger raken als ze gestopt zijn met de pil, simpelweg omdat hun lichaam nog denkt dat de pil nog werkt)
Goed... doe wat ik schrijf, ik heb het even aan mn moeder gevraagd en zij weet alles van dit soort dingen (ze werkt namelijk in een a......kliniek... dus zij heeft bijna dagelijks met dit soort zaken te maken)

Der Ellmauer Dancing Queen

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 23:45

oke dankje! ja vind het zelf ook superstom van mezelf, helemaal na 3 jaar!
Was dus nadat ik hem was vergeten te laat om hem alsnog in te nemen en dan kun je dus een stopweek inlassen maargoed, dat ging dus ook niet helemaal soepel Schijnheilig
Maar ik kan dus volgens mij gewoon nu weer met een nieuwe strip beginnen en niet mijn nieuwe menstruatie afwachten?

Ben verder dus wel al 2 weken 'veilig' dus dat moet goedkomen!

Ik pb je even Lachen

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:37

Ik citeer uit mijn bijsluiter:

Pil vergeten in week 1: vergeten pil innemen en doorgaan met de strip (de eerste 7 dagen niet 100% beschermd)
Pil vergeten in week 2: vergeten pil innemen, doorgaan met de strip, geen consequenties.
Pil vergeten in week 3: Of stoppen met de strip en stopweek inlassen. Of vergeten pil innemen en stopweek overslaan.

Lachen

Het leven is een gebakje!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 01:34

Hmm ik dacht dus dat ik hem uit mijn hoofd kende, maar heb dus gedaan wat er in week 3 moest...
Maarja, moet ik hem dus nu zomaar weer beginnen te slikken zoals Amberto zegt of toch wachten tot ik ongesteld word...

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:00

Toen je de eerste keer de pil vergeten was had je best gewoon kunnen doorgaan met innemen en de eerste week een condoom gebruiken. Als je de pil nog binnen de 36 uur had kunnen innemen was je zelfs nog beschermd geweest.

Als ik het goed begrijp ben je op dat moment gewoon gestopt en wou je na een week weer opnieuw beginnen, maar ben je het toen opnieuw vergeten? Volgens mij kan je gewoon opnieuw beginnen innemen wanneer je maar wilt. Als je opnieuw begint tijdens de eerste dag van je ongesteldheid zou je onmiddellijk beschermd moeten zijn. Ben je wel ongesteld maar niet de eerste dag, dan duurt het een – bij mijn pil tenminste, ik denk dat dat afhangt van soort tot soort – een week. En als je niet ongesteld bent ben je tijdens de hele eerste strip niet beschermd.

Ik zou dus toch gewoon even wachten tot je weer ongesteld bent.

Als het een troost kan wezen, ik ben dus ook niet zo goed in elke dag op hetzelfde moment die pil innemen Boos!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:09

Gewoon beginnen met slikken en 3 weekjes oppassen.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 15:17

De een zegt wel lukraak beginnen en de ander zegt wachten tot ik ongesteld word... People, make up your mind Haha!

Eilandje"]
Als het een troost kan wezen, ik ben dus ook niet zo goed in elke dag op hetzelfde moment die pil innemen Boos!
[/quote]
Lachen Dankje! Het is altijd goed gegaan! Ben hem wel een keer vergeten, maar dat was nog gewoon binnen 36 uur...

[quote="Manon 2 schreef:
Gewoon beginnen met slikken en 3 weekjes oppassen.

Weet je dat zeker? Want dan doe ik dat het liefst ipv dat ik mijn ongesteldheid afwacht. En ben nu toch al 2 weken 'veilig' dus dan maken die extra 3 ook niet meer uit!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:57

ik ben hem ook een paar keer vergeten, maar ben gewoon doorgegaan met slikken, is verder niks gebeurd
maar een keer had ik per ongeluk eentje te snel achter de andere genomen Bloos (er zat wel nog wel meer dan 12 uur tussen)
maar in ieder geval ik werd daar dus kotsmisselijk van, dat was niet zo fijn.
maar ik heb ook geen vast tijdstip en daardoor vergeet ik het ook wel eens Schijnheilig

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

McLoessie

Berichten: 51
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:59

Misschien handig de naam van de pil erneer te zetten, wellicht heeft iemand dezelfde en kan ff kijken Lachen. En eerste week is idd gevaarlijkste.

Raya is my personal best!

CARNAVAL was mooi *LOL*

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 16:22

Ik heb gister bij de dokter een herhalingsrecept gehaald, dus heb het boekje nu wel weer in huis. Slik Microgynon 30 btw.
Staat niet echt iets in over wanneer ik weer moet beginnen....

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:15

Dorée schreef:
Ik heb gister bij de dokter een herhalingsrecept gehaald, dus heb het boekje nu wel weer in huis. Slik Microgynon 30 btw.
Staat niet echt iets in over wanneer ik weer moet beginnen....



ikke slik dezelfde en ik kon het ook niet echt vinden
nou ja, ff voorzichtig doen maar.................beetje risico's nemen in het leven maar........anders word het zo saai........... Schijnheilig Cool

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 17:22

IngridM schreef:
beetje risico's nemen in het leven maar........anders word het zo saai........... Schijnheilig Cool


Nou ik mag toch niet hopen dat dat gebeurd! Moet er echt niet aan denken...

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:55

ik slik ook Microgynon 30, voor het geval iemand dat wilde weten Tong uitsteken

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:00

tis wel handig om een vaste gewoonte van de pil te maken hoor.. Ik heb em gewoon op mn nachtkastje liggen, als ik wakker wordt zet ik eerst mn wekker uit en daarna slik ik meteen de pil. Misschien een handig idee?! Ik ben wel een zware slikker btw... Diane 35 Bloos naja.. verder niet relevant! Als je em maar niet vergeet Tong uitsteken

Der Ellmauer Dancing Queen


Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 18:19

Ik slik hem meestal 's avonds rond uur of 11. Nam hem ook altijd mee als ik van tevoren wegging, en anders was ik wel weer binnen 12 uur thuis..
Is het trouwens slecht om hem de ene dag om 23 uur en dan weer om 20 uur en dan weer om 4 uur te nemen? Volgens mij maakt het nl niks uit, zolang je maar binnen die 36 uur blijft..!
Pff mannen hebben het maar makkelijk hoor!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

McLoessie

Berichten: 51
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:24

Dorée schreef:
Ik slik hem meestal 's avonds rond uur of 11. Nam hem ook altijd mee als ik van tevoren wegging, en anders was ik wel weer binnen 12 uur thuis..
Is het trouwens slecht om hem de ene dag om 23 uur en dan weer om 20 uur en dan weer om 4 uur te nemen? Volgens mij maakt het nl niks uit, zolang je maar binnen die 36 uur blijft..!
Pff mannen hebben het maar makkelijk hoor!


Dat vraag ik me idd ook af, ik neem hem 's morgens tussen 7 en 12. Maar daar zal bijna iedereen wel last van hebben.

Raya is my personal best!

CARNAVAL was mooi *LOL*

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:57

Gewoon een week veilig doen en na een week werkt hij meetsal pas weer betrouwbaar(is ook als je eraan begint he)
Dus als je dat doet is het zoiezo goed denk ik, maar het zal er ook wel aan liggen welke je hebt enzo
Soms vergeet ik hem ook wel eens maar dan heeft me vriend het altijd in de gaten hihi(makkelijk he)omdat ik hem neem als ik wakker wordt, dus als hij ziet dat ikhet niet doe zegt ie het.
Alleen nu zie ik hem alleen nog int weekend dus moet er goed op letten Haha!
Ik slikte eerst ook mycroginon(ofzo)die was te licht(werd gewoon ongesteld tussendoor enzo....nu cileste (zijn blauw, zien er giftig uit hahaha)
succes

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:27

Dorée schreef:
Ik slik hem meestal 's avonds rond uur of 11. Nam hem ook altijd mee als ik van tevoren wegging, en anders was ik wel weer binnen 12 uur thuis..
Is het trouwens slecht om hem de ene dag om 23 uur en dan weer om 20 uur en dan weer om 4 uur te nemen? Volgens mij maakt het nl niks uit, zolang je maar binnen die 36 uur blijft..!
Pff mannen hebben het maar makkelijk hoor!


Ik heb die vraag eens aan de dokter voorgelegd vorig jaar... omdat een vriendin me toen wist te vertellen dat je de pil best stipt op hetzelfde uur nam (ik natuurlijk aan het flippen, want nam ze dan om 21.00, dan om 22.00 en soms om 23.00)...
Dokter vertelde me toen dat je de pil best rond hetzelfde tijdstip kan nemen... Een beetje speling (1-3u) kon geen kwaad, maar je moest niet de ene dag de pil om 16.00 nemen, de andere om 21.00...

Dus het best neem je de pil rond hetzelfde tijdstip...

Heb een vriendin die het alarmpje van haar gsm zet op 20.00, zo vergeet ze nooit haar pil te nemen.

http://www.anticonceptie.nl/consument/d ... ilvergeten
(handig als je de pil vergeten bent om te weten wat je moet doen)

[edit]even handige site toegevoegd[edit]

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 15:36

Ok, het maakt dus wel uit als er speling tussen zit? Over het algemeen slik ik hem op tijd, maar het is wel eens voorgekomen dat ik ergens ging eten, pil was vergeten me te nemen en hem uiteindelijk pas om 03.00u slikte. (normaal dus om 23.00u) Nam hem ook vaak soms om 18.00u als ik wist dat ik ergens heen ging, dacht dat dit verder geen kwaad kon. (naja ben niet zwanger geworden.. Haha!)
Ik ga nu gewoon even de dokter bellen om te vragen wat ik het beste kan doen, want het is me nog steeds niet helemaal duidelijk of ik nou moet wachten met een nieuwe strip tot ik ongesteld word of dat ik gewoon nu aan een nieuwe strip kan beginnen..
[Edit] Dokter gebeld, assistente zei: "Wachten tot ik weer ongesteld werd"
Nu maar hopen dat het niet al te ontregeld is en dat ik gewoon weer ergens volgende week ongesteld word...[/Edit]

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:46

gewoon geen sex, dan hoef je hem ook niet in te nemen, Schijnheilig tenzij het mediche is natuurlijk maar ja het blijft een gemakelijk ding, goeie uitvinding Haha! ja toch?

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie