Schuren of wat anders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Schuren of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 16:14

Margriet heeft enkele haarloze plekken op de rechterkant van haar hals. Zou dit van het schuren zijn of wat anders? We hebben haar nog nooit zien schuren, maar aan de achterkant van haar huidige box zijn van die ijzeren balken waar ze makkelijk met haar hoofd doorheen kan (staan nogal heel ver uit elkaar)... wat ze dan ook nogal frequent doet om wat maïs bij de buurkalfjes te stelen
De foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:02

Moeilijk! Heeft ze die plekken al lang? Als je denkt dat het van de buurman komt, dan zou ik het evt. een keer wassen met betadine shampoo en er dan niets aandoen maar wel ervoor zorgen dat ze niet meer tussen de tralies daar kan (dichtmaken) en dan kijken of het gauw weggaat. Zitten er nooit schilfers op (nu zie ik ze in ieder geval niet)

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:07

lijkt of de wintervacht al weg is op die plaatsen, dus kan idd van een combi schuren en verharen zijn, tenminste het ziet er net zo uit als bij mijne en die schuurt door de jeuk ven het verharen...

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:07

ik zou denken schuren..
Zijn haar manen intact of zijn er een paar haren kwijt ?

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 14:17

Bij haar manen is er één dun plukje tussenuit, maar dat zijn maar enkele centimeters. Tenminste, dat ze onlangs heeft bijgekregen Knipoog Toen we haar kochten had ze erg korte manen, die waren waarschijnlijk afgebeten door het veulen dat er toen bij liep.
Kyona: de stal dichtmaken is nu jammer genoeg geen optie, ze staat bij de vader van mijn vriend op stal en aangezien het zijn stallen zijn... Maar mijn vriend is zelf een nieuwe stal aan het bouwen, en die is bijna klaar, dus hopelijk kan ze snel verhuizen! Dat van die betadine shampoo ga ik iig eens proberen, kwaad kan zoiets nooit natuurlijk.
Alvast bedankt voor de reacties iedereen.