Herkent iemand dit geluid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Herkent iemand dit geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 22:25

Mijn zusje rijdt op een pony wat vanaf gisteren een gek geluid maakte tijdens het stappen. Het is een pony hengst.
Ik ben vanavond meegeweest en hoorde het ook. Het is een soort van "kloek" geluidje. Heel erg hetzelfde geluid als wanneer er een ijzer een klein beetje los zit waardoor er wat lucht tussen kan en wat klakt. Zo klinkt het precies. Meteen natuurlijk de ijzertjes gecontroleerd (4-kant beslagen) en we kunnen zo 123 geen echt loszittend ijzer ontdekken. Wel een ijzer wat misschien een tikkie los zou kunnen zitten maar dat zou dan miniem zijn.
Ik zat ook te denken aan zijn teelballen die misschien tegen elkaar aan klotsen ofzo. We hebben ook de dekens eraf gehad en het beestje helemaal gecontroleerd op zwellingen. We hebben zelfs wat drafoefeningen op harde en zachte ondergrond gedaan, maar hij loopt zo rad als een trein OK dan!
IN draf was het geluid ook weg en op de verharde weg konden we het ook niet horen.
Ik denk in eerste instantie toch ook aan het ijzer waar misschien een ietsiepietsie lucht tussen zou kunnen komen omdat het, denk ik, toch een tikkie los zit.
Of het is zijn koker.
Maar beenwerk denk ik haast niet want dan kan je toch vaak het geluid wat sneller traceren en op een bepaalde plaats aanduiden.
Het geluid volgt ook de stappassen van het paard. Dus dat ijzer blijft in mijn hoofd hangen, als het paard zijn voet op de grond zet dan klakt het een beetje, oh nee... ik bedoel "kloek" Ach gut
Iemand al ooit dit geluid meegemaakt en enig idee wat het zou kunnen zijn???
Thanx... we zijn er nog niet zo happig op om voor een vaag geluidje wat we nergens kunnen plaatsen een DA te laten komen... kan ie zoeken tot ie een ons weegt Schijnheilig

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain


Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:51

Ik ken het geluid wel van de koker van ruintjes. Wat ze precies doen weet ik niet, maar bij elke pas hoor je "kloek". Het klinkt een beetje alsof er lucht in hun koker zit .... op zich een heel normaal geluid.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 23:05

Ja, dat zou het heel goed kunnen zijn! Echt zo'n kloek geluidje, ik zou het anders ook niet weten.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:28

Misschien een koker met speciaal geluid ofzo Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:47

Haha ja ik vroeg het een tijdje terug toen mijn paard gekeurd moest worden aan de DA:
hij zei dat er lucht in de koker komt tijdens het lopen, en doordat de boel nogal 'zwabbert' ( Knipoog ) tijdens het lopen hoor je dat! De ene keer meer dan de andere keer, is maar net hoe je paard loopt. Maar het klinkt dan dus eigenlijk een beetje alsof de boel vacuum gezogen wordt (beetje vage omschrijving, maar das eigenlijk wel ongeveer wat er gebeurt!)
Zo vertelde die DA dat aan mij! Hij zei ook dat hij die vraag heeeeel vaak krijgt van mensen met ruinen/hengsten.... Haha!

:+: May the horse be with you :+:

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 01:00

Als een mannelijk paard ontspannen loopt kan er lucht in de koker komen en door beweging wordt een vreemd geluid veroorzaakt, ik denk dat dit bij dit paard ook zo is.
Het is niet erg, kan geen kwaad en is niet echt iets abnormaals.
Het ene paard heeft het sneller dan het andere, vaak meer bij ruinen omdat die toch wat meer ruimte hebben omdat de "vulling" wat minder is.
Mijn vorige paard (ruin) maakte het geluid ook en een aantal andere paarden die ik goed ken ook.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 09:37

Ja, zo te horen moet het haast wel de koker zijn die gekke geluiden maakt Knipoog
Ik wist alleen niet dat er zo veel diverse geluiden geproduceerd konden worden. Ik ken wel het "standaard" ruinen geluidje maar dat is meer een dynamisch geluid en makkelijker te herkennen. Dit is echt een "kloek" bij elke stappas.
Goed, het zal wel heel normaal zijn maar het was ons nog nooit eerder opgevallen.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:46

Waarom steeds 'ruinengeluid' ... mijn hengst heeft het ook Verward

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:22

Dit is heel normaal hoor. Ik heb eigenlijk nog geen ruin of hengst meegemaakt die dit geluid nog nooit heeft gemaakt.
Guus en Goof maken bijde dit geluid en eigenlijk alle ruinen op mij stal....
Zelfs de shetjes doen het..

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:05

Wel Femke ... Mijn grote shetlanderruin doet het niet Tong uitsteken Echt ... bij hem heb ik het nog nooit gehoord Haha!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:21

sonjabelgium schreef:
Wel Femke ... Mijn grote shetlanderruin doet het niet Tong uitsteken Echt ... bij hem heb ik het nog nooit gehoord Haha!


Niet gemaakt in mijn bijzijn dan Schijnheilig
Ik vind dit een normaal geluid.. het hoort bij hengsten of ruinen Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:14

sonjabelgium schreef:
Waarom steeds 'ruinengeluid' ... mijn hengst heeft het ook Verward


mannen geluid dan??? Haha!:D:D

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:12

Ja OK dan! Da's beter Haha!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:18

alle mannelijke paarden kunnen dit doen.. als ze ontspannen zijn schuift die piemel met lucht in de koker op en neer. en dat maakt zon geluid..
alleen maar een goed teken hoor.

Offie si ook grootgeschapen en die doet het ook dus of het nou daar aan ligt

When love is a drug, then let me be your dealer!


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 15:42

Nou, we zijn in ieder geval al gerustgesteld dat het niks "engs" is.
Ik blijf het toch een gek geluid vinden, ik kan het nog steeds het beste omschrijven als het geluid wat je hoort als een ijzer een klein beetje los zit. Maar aangezien de ijzers geen speling hebben lijkt mij dat ook al uitgesloten.
We gaan vanavond weer eens "luisteren" als we gaan rijden Knipoog
Die pony ziet ons weer aankomen. We hebben gisteren echt een heus "onderzoek" gedaan, hihihihi. Je kan het geluid inderdaad ook niet echt plaatsen, het lijkt overal vandaan te komen.
Maar goed, heel wat Bokker herkennen het geluid maar al te goed en het zal inderdaad wel allemaal meevallen. Ik denk dat wij er meer last van hebben dan de pony , hahahaha Knipoog

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:45

is al eerder een topic over geweest!

Vaarwel grote vriend


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Desi_2409 en 66 bezoekers