Nu nog scheren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-01 11:06

Mijn zusje heeft zaterdag in de les meegereden op MAggy. Nu zweette ze echt enorm en ik kreeg haar moeilijk droog. De instructeur zei er ook wat van en uiteindelijk ben ik met handdoeken om haar hals en uitrijdeken terug naar huis gegaan. Kan ik haar nu nog laten scheren?


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 11:08

Ja hoor,
heb hem vorig jaar ook pas half november geschoren alleen goed inpakken en het paard goed in de gaten houden of ie het niet koud heeft! en gewoon met deken op losrijden en uitstappen! als je zorgt dat ie geen kou vat kan het volgens mij geen kwaad! lesley leeft ook nog! hahaha
nee grapje! maar het moet gewoon kunnen
groetjes jeannette

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 11:16

Mijn vorig paard zelfs nog op 6 januarie geschoren. Kan best, te lang nat zijn is ongezonder dan nu nog scheren. Luitenant had ik vorig winter zelfs 3 keer geschoren, in september, november en dus begin januari. Maar later dan eind december is niet mijn voorkeur (ik had geen keus toen).

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-01 11:20

Okay. Ik zal even om me heen vragen wie dat kunnen doen en tegen welke vergoeding. Zal wel maf staan bij een haflinger!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 11:34

Dan moet je hem maar half scheren, dat staat ook nog eens superstoer en kan hij/ zij zonder problemen (met een dekentje) lekker de hele dat buiten spelen.

Toos paardloos


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 13:10

ziet niet dom uit bij een haf echt niet.
ik heb 75 piek betaald maar vraag je verder bedragen van 150, Verward

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 13:37

Wat Eleonoor zegt daar ben ik het helemaal mee eens.
Het beste is om uiterlijk in december te scheren, omdat vanaf januari de paarden alweer van vacht gaan veranderen ivm het voorjaar.

Ameretto is nu nog niet geschoren, terwijl we hem elk jaar in november hebben geschoren.
Maar het is nu nog niet nodig, want z'n vacht lijkt nog net zomervacht, zo mooi glad.
Mocht het dus alsnog gaan groeien deze maand, dan halen we het er dus wel af!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 14:02

ik ga mijn paard ook scheren.
ik had vandaag les en mijn instructrice vond het ook nodig.
ook omdat ze soms wat benauwd is en nu dan super erg zweet.

hebben jullie enig idee wie dit in en om amsterdam voor mij kan doen en wat het kost???

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 15:06

Ik geloof dat het ongeveer f 150,- kost maar je kan het zelf ook heel makkelijk is niet echt iets moeilijks aan je moet er alleen aan beginnen en zorgen dat je goed materiaal hebt als je info wilt zie bit ik geloof het ena laatste nummer daar staat een hele special over in.
Oja het hoofd etc doe ik met een scheerapparaatje van de blokker dat kost f 15,- misschien een tip!
veel succes ermee
groetjes jeannette

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 16:13

Je kan hem nog best scheren hoor. Ik moet de mijne ook nog doen, maar ik wacht even tot hij van stal verhuisd is. Op de stal waar hij nu nog staat willen ze nog weleens per ongeluk Verward de dekens eraf halen enzo...
En een haflinger scheren staat niet vreemd hoor, als het netjes gedaan is zie je het nauwelijks. Ik zag laatst ook een geschoren fjord en dat zag je bijna niet.
Ik vraag 100,- als ik een paard moet scheren, een pony 90,- Verder ben je in NH meestal 100/150,- kwijt(hangt ervan af wie het doet)

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 21:38

Jazeker kan dat!! Ik heb mijn paard net vanmiddag geschoren ook omdat ie te lang nat bleef. Als je hem maar goed onder de dekens doet is er nix aan t handje!!
Beter om hem nu scheren dan dat ie de hele winter lang nat blijft na t rijden en kouvat toch???

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:03

Ik heb vorige week mijn fjordje geschoren. T was niet meer te doen met rijden. Na 10 minuten stappen was ze al vochtig en na een half uurtje rijden (stap en draf) was ze drijfnat.
Ik was langer bezig met droog krijgen dan met rijden en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Nu is ze geschoren, goh dat er zoveel haar op een pony van 1,40 kan zitten zeg, hihihi. Ze vond het heerlijk!
Nu kan ik rustig een half uur lekker doorrijden zonder dat ze ergens last van heeft, geweldig.
Je moet er dan wel de eerste tijd een dikker dekentje opleggen om de overang niet te groot te maken.
Viv

perfect
Berichten: 37
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 12:45

ja hoor je kan je paard nu nog wel scheren ik ken ook een paar mensen die dat nu nog rond deze tijd doen Pling groetjes perfect

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 15:27

Hihi, ik heb heel lang lopen te twijfelen maar Mika is vanmorgen nog geschoren.... Haha!

Ze stond ook echt op stal te zweten en met rijden was het helemaal niet meer te doen, afgelopen zondag nog bv, ik was om ongeveer 1300 terug, zweetdeken op en op stal gezet, 'savonds om 1900 was ze nog niet helemaal droog op de borst en de buik!
Dat is ook niet gezond!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 15:37

kan makelijk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, MarjanB, Saranghea en 32 bezoekers