Hellup!!: Afrijden over anderhalve week....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Hellup!!: Afrijden over anderhalve week....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 17:22

AAAARrrrrrGGGhhhhh!!! Ik moet bijna afrijden voor mijn rijbewijs. En de laatste tijd gaan de lessen echt bagger, zodat ik weinig hoop heb dat het nog goed gaat komen... .
Dus hebben jullie nog (positieve) tips??
Want ik wil hem echt halen !!!!
(Vooral het inschatten lukt niet altijd goed)

Groetjes OK dan!


Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:24

Kijken kijken kijken kijken en nog eens kijken tot dat je nekspieren helemaal uitgerekt zijn Haha! van het vele omkijken

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:02

Nou hier een lotgenoot...... Ik moet afrijden over precies een maand.... en mijn inschatten gaat ook niet altijd goed......

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:33

nou hier is dan nog een lotgenoot, moet as woensdag voor de 2x. was de eerste keer gezakt omdat ik {hoe voorspelbaar} niet goed had gekeken. maar heel veel suc6! goed kijken en rustig blijven. {lukte ook niet helemaal bij mij Haha!}

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:29

Ook ik moet over een maand afrijden, en sinds ik dat weet zie ik het opeens een stuk minder zitten Scheve mond Heb er dus ook nog niet al te veel vertrouwen in.
Maar goed, gewoon optimistisch blijven, we gaan het gewoon halen Haha!

En idd, wat je ook doet GOED kijken is het belangrijkste
Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:24

Ik ga even heel gemeen doen,ik heb m namelijk pas gehaald.
Wel pas na drie keer...sssst

En het klinkt een beetje raar,maar ik denk dat het juist wel goed is, als niet alles in de laatste lessen vlekkeloos verloopt.Als alles nog een keer goed fout gaat,leer je er echt het meest van (nu mag t nog!)..en je blijft er scherp en alert van Tong uitsteken

En heel veel succes natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:38

Kijk uit je doppen! Laat zien dat je kijkt, door je hoofd te bewegen, en let gewoon goed op, maar geef ook gas als dat kan. Rijd niet te voorzichtig, maar rijd ook niet als een idioot Knipoog Verder kan je nog best een klungel maken, zolang je over het algemeen maar goed rijdt.
Ik heb t ook de tweede keer gehaald, en de eerste keer kwam dat door de zenuwen. Er was een situatie waarbij ik nog niet gezakt zou zijn door, maar omdat ik begon te zenuwen, en ik dacht dat ik wel zou zakken, reed ik nog slechter.

Verder, heel veel succes, en ga er gewoon voor! Je instructeur vindt dat je er klaar voor bent, dus laat m dat ook maar merken OK dan!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 01:50

En ook al maak je een fout, raffel het niet af, er bestaat altijd nog de kans dat de examinator je laat slagen! Ik heb meerdere verhalen gehoord van mensen die na het maken van een fout er "toch wel vanuit gingen dat ze het niet meer zouden halen". Bleek dat ze de eerste fout wel vergeven was, maar de rest niet Scheve mond
Ik moet dinsdag eerst voor mijn theorie, dan aanvragen...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 01:53

idd goed kijken! daar zakken veel mensen op hoor ik!!
(ik heb pas 1 lesje gehad Lachen )

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:22

vertrouw op jezelf, ze laten je niet voor niets afrijden mutsie Haha! Gewoon hopen dat je Otten niet als examinator hebt, heeeeeel goed blijven kijken en dan heb je m zo in de pocket Lachen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:57

Kreeg vandaag het volgende van mijn instructeur te horen: "wil je alsjeblieft je mond houden op het examen, en dit meen ik serieus" Hij was van mening, en daar heeft hij wel een beetje gelijk in Bloos dat ik wat minder goed oplet als ik aan het praten ben. Kan alleen niet zo goed m'n monde houden, en een uur zwijgend naast elkaar zitten Knipoog

Ach, verder was ie best tevreden

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:08

Kop op!! Het gaat vast wel lukken
2 weken voor mijn examen zei mijn instructeur: Als je zo blijft rijden zak je zeker. Nou dat heb ik geweten, ben ontzettend m'n best gaan doen en heb het ook in 1x gehaald. Dus alles is mogelijk. Heb zelfs tijden m'n examen nog een grote fout gemaakt. Had op een kruising een fietser van rechts niet gezien en ben zo door gereden (dit hoorde ik pas later, heb hem ook echt helemaal nooit gezien Verward )
En zoals iedereen al zegt: Goed blijven kijken, en heel veel succes alvast

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 17:19

Nou ik ben benieuwd of het gaat lukken...... :S, ik zal in iedergeval optimistisch proberen te blijven, hihi... en natuurlijk goed kijken, alleen dan ook nog reageren.... wordt ook wel op prijs gesteld denk ik!! Ik moet net als Richje ook mijn mond houden, want dan gaat het meestal beter Lachen!! Dan hoop ik maar dat ik een goeie examinator hebt die er niet op uit is mensen te laten zakken Haha!!

Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 17:19

Hoeveel lessen hebben jullie eigenlijk gehad??

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:13

Ik heb in totaal 38 lesuren gehad van 50 minuten. Ben toen in 1 keer geslaagd. Ik beheerste de auto echt tot in de puntjes en dat zei de instructeur ook tegen me. Tijdens m'n examen was ik in het begin even gespannen, maar toe ik eenmaal reed was er niets meer aan de hand. Dat kwam ook omdat de examinatrice uitgebreid met m'n instructeur zat te praten. Is trouwens meteen een tip: Instructeur mee laten gaan! Mócht het mislopen weet hij ook beter waar.
Verder had ik als groot voordeel dat ik vlak daarvoor nog even gereden had en tot m'n stomme verbazing werd ik naar hetzelfde lastige stuk (smal, weinig overzicht en veel bochtjes) gedirigeerd als waar ik even daarvoor nog gereden had Clown
Ook wil ik je zeggen niet te bang te zijn van dat gaspedaal Knipoog Ik kreeg nog complimenten voor m'n spurt op de oprit van een weg om vóór een trekker te komen in plaats van erachter.
Uiteraard wel binnen de grenzen van wat mag blijven he? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:23

Ik heb 40 lesuren gehad en ben in 1 keer geslaagd.

Hm tips,

Stay cool Lachen
Laat DUIDELIJK zien DAT je kijkt, als hij niet ziet dat je kijkt, dan zak je dus...
En voor de rest alles uitvoeren wat je hebt geleerd Lachen

Succes!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:54

Als het goed is zit ik rond de 40 lesuren als ik examen doe....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:19

ik leef met je mee..
ik moet 16 februari, en heb het gevoel dat het niet gaat lukken..
met de les gaat het goed, maar ben altijd zo zenuwachtig voor dingen..
maja goede hoop houden..

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:01

Een vriend van mij moest gisteren afrijden, en het is hem in 1x gelukt!! Haha! Maja, heb je nix aan. Knipoog

Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 13:55

Succes in ieder geval nappie29 en de anderen die ook binnenkort moeten afrijden!!! Ik laat t jullie wel weten of t gelukt is.......

Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 13:13

HEY Allemaal!!!!
Nou ik heb gister mijn examen gehad ..... en jawel.... ik ben GESLAAGD!!!!! Een tip is om je niet te zenuwachtig te maken, want dat is het echt niet waard! Gewoon rijden! Haha! En je instructeur mee laten gaan, want dan gaan hun gezellie kletsen, en kan je gewoon rijden Haha!!
Succes voor de gene die nog moeten!!


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:34

haha nogmaals gefeliciteerd, vind t super voor je dat je m in 1 keer hebt gehaald. Wanneer gaan we touren?? Tong uitsteken

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:48

gefeliciteerd!
Ik heb 30 lesuren gehad, en ben ik 1 keer geslaagd.
Voor alle mensen die nog moeten; Heel veel suc6!!!

17 mensen vinden dit leuk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Suky en 24 bezoekers