Vraagjes ivm peesbeschermers.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 12:14

Ik ben dus nog altijd op zoek naar een goede beenbescherming voor mijn paard. Thuis gebruik ik meestal bandages, maar op de trainingen van de LRV, rijden we op heel los zand, waar de paarden diep inzakken. Dus wil de pezen van mijn paard wat beter beschermen. Ik ben dan ook van plan om Eskadron-peesbeschermers te kopen, maar wat doe ik dan met de achterbenen?
Zouden deze peesbeschermers voor de
achterbenen een goede oplossing zijn?
Of volstaan strijklappen?



Afbeelding

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 12:21

Ik zou voor de normale strijklappen gaan. De beschermers op de foto zijn speciaal voor springpaarden die wel eens willen natrappen naar hindernissen en dan de benen beschadigen. Dus voor gewonen dressuur zou ik strijklappen kiezen.
Helaas heeft mijn paard schuurplekken van deze beschermers en ken ik meerdere paarden die hier last van hebben (mijn vorige paard weer niet). Vandaar dat ik nu bandageer. Ik heb wel peesbeschermers van NEW besteld met fleeze voering. Ben benieuwd hoe mij die bevallen....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 12:32

Waarom persé van Eskadron? Die zijn hartstikke duur en die van BR zijn net zo goed. Voor de prijs van 1 paar peesbeschermers van Eskadron heb je strijklappen én peesbeschermers van BR. Daarbij komt nog dat ik die van BR nu al een jaar heb en er nog helemaal niets aan te zien is, en die Eskadrons van mijn vriendin zijn nu al kapot (na een half jaar) en haar paard krijgt er wondjes van.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 12:59

Ik heb eskadron, kon ik (goedkoop) van iemand over kopen, anders had ik waarschijnlijk ook wel BR gekocht, die zijn hetzelfde en een stuk goedkoper. Maar die van eskadron bevallen me prima, ik heb ze al 2 jaar, gebruik ze bijna elke dag en zien er nog prima uit. Je hebt van Eskadron (en ook van BR) ook speciale beschermers voor achter. Die zijn kleiner en ook goedkoper. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 13:14

Juist omdat de paarden in dat zware zand zakken zou ik rondom bandageren met onderlappen. Bandages geven veel meer steun en dat hebben ze wel nodig in dat zware zand. Thuis rijd ik altijd met peesbeschermers en strijklappen, maar als ik naar de duinen ga, bandageer ik altijd alle 4 de benen. Peesbechermers en strijklappen bieden alleen maar bescherming.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 13:24

Gebruik al sinds jaar en dag Action beenbeschermers, zowel voor als achter.
Onverslijtbaar, wel dure aanschaf, maar beresterk.
Beschermen tot over de kogel, ook ideaal om ze mee los te gooien, bij ons lopen alle sportpaarden en pony's met actions in de wei.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 13:26

Ik heb deze als op het plaatje van BR voor de voorbene.
Ik heb voor achter de speciale beschermers van Escadron die zijn extra hoog voor de achterbenen. harry's horses heeft ze ook en die zijn ook erg goed echter slijten heel snel (de binnenkant de voering Verward ) Deed met 2 paar maar een jaar..
heb nu ruim een jaar die van escadron en die blijven heel erg mooi