Zenga gestruikeld => op haar hoofd gevallen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Zenga gestruikeld => op haar hoofd gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 08:30

Hoi,

Gisteren reed ik mee in de les, en Zenga was eigenlijk heel netjes aan het lopen. Stond goed voorwaarts, en ze liep correct aan de teugel. We hadden al in stap: travers, schouderbinnenwaarts en wijken voor de kuiten gedaan. Nu hadden we net een lange zijde schouderbinnenwaarts in draf gedaan. In de bocht liep ze dus gewoon. (lichte stelling binnenwaarts, want schouderbinnenwaarts doen we alleen op lange zijden) en plots struikeld ze, en....***FLOEPS*** daar gebeurde het. Zenga viel op haar *voorhoofd* zal ik maar zeggen op de grond, waardoor haar hele *achtermassa* allemaal op haar hoofdje terecht kwam. Ik ben er afgevlogen/gestapt. (zo'n beetje een mengeling van de twee, ik ben zo half op de grond geschoven zal ik maar zeggen. Tong uitsteken ) Het was echt een zielig zicht, en het was vooral eng. Zo ineens tegen de grond gaan Verward

Samen met de instructrice hebben we dan even gekeken of ze niets had, maar zo op het eerste zicht bleek het van niet. Ook haar nek hebben we even goed gevoeld. ik heb er dan even gewoon met lange teugel mee rondgestapt, (zo kon ze ook zelf even goed bekomen van de *val* ) en daarna heb ik rustig met middellange teugel 2 toertjes gedraafd, en daarna heb ik de teugels weer opgenomen en stillaan het werk weer opgebouwd. Daarna heeft ze terug super gelopen.

Vrees er wel voor dat het vandaag weleens een stijf nekje kan zijn,... Verward Het is toch niet niks als je alles op je kop krijgt. Ik weet niet of ik duidelijk genoee de *val* heb beschreven, zodat jullie jullie een beeld kunnen vormen van hoe het ongeveer ging? Verward Maar in elk geval was het best wel schrikken Nagelbijten / Gniffelen Hoop maar dat ze echt niets heeft? Verward

Cheese! Foto's zie profiel Cheese!


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:00

Je zult vast ontzettend geschrokken zijn !
Je beschrijving is duidelijk, en het klinkt me ook bekend in de oren.
Mijn paard is ook een keer op zo'n manier gestruikeld, gelukkig bleef ik toen nog net zitten en zijn we samen weer opgekrabbeld.

Ik denk dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken om je paard.
Het lijkt vaak erger dan het in werkelijkheid is, zeker als je er lang over na gaat denken.
Even in de gaten houden, maar als er niks bijzonders aan de hand lijkt, dan kun je gewoon de dingen doen die je van plan was.


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:46

Zo'n val is flink schrikken. Gelukkig dat jullie beiden niets mankeren!

* To Belg, or not to Belg *

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:05

Oei, ja, dat is inderdaad ff schrikken ja! Ik geef zelf les op een manege, en daar gebeurt het toch nog wel eens met enige regelmaat... Ik heb nog nooit meegemaakt dat de paarden er iets aan over gehouden hebben, maar ze zien er altijd zo zielig uit naderhand, zo helemaal onder het zand en een bruin koppie... Ach ja, ff bij komen van de schrik, een dikke knuffel en dan lopen ze weer... Wij hebben gewoon heeeeeeeeele stoere manege paarden en pony's! hihi

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:27

Lijkt me best eng...gelukkig heeft ze niks Lachen

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:37

oe dat is wel even schrikken! Ik denk dat het wel mee valt. Maar hij zal wel spierpijn hebben. Mirza is wel eens ooit tijdens het rijden door struikelen op haar knieen beland, maar ze had ook niks, stond op en liep weer verder.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:44

dat is altijd mijn schrik tijdens een buitenrit, dat zoiets in volle rengalop gebeurt Nagelbijten / Gniffelen .........

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:00

dat is ook mijn angst dat dat ooit zal gebeuren tijdens een galop met een buitenrit!! (voor mn paard maar ook voor mezelf, omdat ik al allerlei blessures heb waarbij ik eigenlijk niet meer mag paardrijden)

je bent er wel goed vanaf gekomen en je paardje al helemaal natuurlijk!
happy dat het zo is afgelopen... Knipoog

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 08:53

azriM schreef:
Maar hij zal wel spierpijn hebben.


Ben vanmiddag even langs de manege gereden, en Ines, de eignares heeft gewoon kunnen rijden. Gelukkig had ze geen spierpijn, was vooral bang voor een stijf nekkie Maar gelukkig was alles in orde! Ze heeft de hele middag daarna met Quandas op de wei gestaan. En crossen, grazen,...gingen allemaal goed Tong uitsteken Clown

Ben wel blij,... Het is toch altijd even eng, zo'n val, zeker de manier waarop ze viel Verward

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:59

Ik had zoiets maandag. Was lekker met Jerom aan het rijden en toen we in een volte galopeerde struikelde hij over zijn benen en we gleden zo richting de bakomheining. Ik dacht echt dat we er doorheen zouden schieten maar vlak daarvoor stonden we stil en Jerom ging weer op zijn benen staan. Even gekeken of hij niks mankeerde, even gedraafd om te kijken of hij kreupel was en goed uitgestapt. Gelukkig ook niks aan de hand! Maar je schrikt wel van zoiets!!!!!!!!!

Gr Gerda

Pas op!!! Wycke Fan Breuningswyck loopt los
Net B gestart...

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 11:02

Bah, dat soort dingen zijn nooit fijn om te zien. Vaak hebben ze gelukkig niets. Gelukkig dat het goed is afgelopen.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:45

Gelukkig is het goed afgelopen, 1½ jaar terug ben ik met de pony van mijn zusje over de kop gegaan, ik had 2 bloedneuzen.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 17:33

Summertje schreef:
Gelukkig is het goed afgelopen, 1½ jaar terug ben ik met de pony van mijn zusje over de kop gegaan, ik had 2 bloedneuzen.


Daar was ik bang voor, het scheelde niet veel of ze was daadwerkelijk overkop gegaan. Dat lijkt me echt zo eng!!! gelukkig dat je er nog een beetje *heelhuids* vanaf gekomen bent! Heb er ook al eens eentje weten overkop gaan, heel eng Verdrietig

Maarja, gelukkig viel het uiteindelijk allemaal wel mee Hopen dat er later niks te boven komt ten gevolge van deze val,... Verward Lachen

Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:38

Summertje schreef:
Gelukkig is het goed afgelopen, 1½ jaar terug ben ik met de pony van mijn zusje over de kop gegaan, ik had 2 bloedneuzen.

2 bloedneuzen? je hebt toch maar 1 neus Verward

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 17:41

dutske"]
[quote="Summertje schreef:
Gelukkig is het goed afgelopen, 1½ jaar terug ben ik met de pony van mijn zusje over de kop gegaan, ik had 2 bloedneuzen.

2 bloedneuzen? je hebt toch maar 1 neus Verward
[/quote]

Clown Dat vroeg ik me ook al af Knipoog Ze zal mss bedoelen beide neusgaten? Verward Haha!

Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:11

oh, dat zou ook kunnen
ofwel dat zij een bloedneus had, en haar paard ook!? Haha!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:55

haha, ik was ook al helemaal in de war met al die neuzen Haha! !

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 12:54

dutske schreef:
oh, dat zou ook kunnen
ofwel dat zij een bloedneus had, en haar paard ook!? Haha!


zou idd ook kunnen Tong uitsteken Clown

Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:36

ik ga effe een pb'tje zenden naar summertje, kan het uitgelegd worden Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:50

Haha hier ben ik Tong uitsteken

Bloed uit beide neusgaten dus Clown

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:53

Oei, dat is niet echt fijn nee!

Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:09

Knipoog
inderdaad niet fijn
hopelijk geen blijvende schade? Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bretsa, Dartel, Ilonaa1994, IngeK en 38 bezoekers