spannen bovenlichaam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-01 20:04

dat doe ik dus heel erg tijdens het rijden!
Ik span mijn bovenlichaam en mijn armen als ik mijn paard terug wil rijden wanneer ze onder me uit wil lopen.
Ik maak niet gewoon een ophouding met mn handen, maar ik gebruik dus m'n hele bovenlichaam en dan overstrek ik zo ongeveer mn armen, dus geen knik meer in mn elleboog en dan ga ik naar voren zitten.
Heeft iemand tips hoe ik dus heel bewust ontspannn kan zitten?
ik doe al hard mn best het heel bewust te doen maar hetblijft gewoon moeilijk...
misschien ook oefeningen die ik misschien thuis kan doen??

"Some memories are best forgotten"


Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 22:12

Waarschijnlijk denk je steeds voor het maken van de ophouding: goed, daar komt ie, terugnemen en let op let op ont-spannen. En misschien denk je onbewust ook wel: het lukt me niet, maar ik blijf het proberen. Dat ben je er dus zo hard mee bezig dat het juist daardoor niet lukt! Je bent bang dat het paard niet reageert op je hulpen, en gaat dan extra je best doen. Resultaat: teveel spanning (door INspanning!)
Probeer je eens voor te stellen, gewoon achter de computer, dat je aan het rijden bent en dat je je paard moeiteloos terug kunt nemen, zonder enige spanning, heel licht en gemakkelijk. Dat ie al terugkomt alleen als jij daaraan denkt. Als je je dat voor kunt stellen, dus in gedachten de perfecte ophouding kunt maken en kunt voelen hoe je daarbij zit, van top tot teen, dan ben je al een heel eind!
Let tijdens het rijden ook op je ademhaling: rustig en 'laag' ademhalen, vanuit je buik. Dan kan je gemakkelijker ontspannen blijven zitten.
Succes!

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 10:10

Weet je wat helpt ZINGEN of heeeeel zwaar uitademen. Het klinkt heel raar maar daardoor ga je ontspannen je laat dan je buikspieren los en dan kan je de rest ook beter loslaten.

Je gaat dan ook diep zitten en dan is juist de bedoeling dan kom ze terug op je zit Party!!.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers