Hardy @ Work *tips graag*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Hardy @ Work *tips graag*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 21:37

Ik had weer een fotograaf gevonden, een niet-bokker, die niet bekend ws met foto's maken, maar das dan jammer....Hier een paar foto's, wat vinden jullie van mijn houding Lachen (de bekende vraag) en van het paardje...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingZijgang Lachen

Ohjah, zoals jullie zien ben ik niet van het type: Trek hem maar in de krul. Hij was vandaag erg vrolijk en had in het begin al voor hertje gespeelt (lees: ging er ff vandoor en met 4 benen in de lucht) dus was niet totaal ontspannen en kwam daardoor niet echt naar beneden.
Maar als je mijn arm naast zijn nek legt, dan wint hij het toch wel als ik ga trekken aan die mond dus jah...


minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:49

Er leuk beestje, stoere bles ook!!! Houding vind ik moeilijk te zien van voren af, misschien je tenen iets meer naar binnen Lachen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 21:50

Ja idd...maar daar hebben wel meer bokkers last van... (goede smoes Lachen )

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:38

Zag op 1 zijfoto *staat er geloof ik maar 1 op ook Haha! * dat je je handen wel iets meer rechtop mag houden, zoals ze altijd tegen mij zeggen: U is neit een pianospeelster Haha! Knipoog

Leuk paardje om te zien trouwens.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 08:45

ik kan heel goed piano spelen hoor :> haha!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:59

ik had me bij jou username toch wel iemand anders voorgesteld!

maare, op foto 1 lijkt het alsof je beugels ongelijk zijn en je cap staat een beetje hoog op je hoofd(beetje te klein misschien?

verder ziet het er wel plezierig uit, en tja die nageefelijkheid dat komt wel toch?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:03

leuke pony!
en wat al gezegt is, je handen wat hoger en je tenen!
maar verder is het moeilijk te beoordelen van die vooraanzicht foto's

Dag lieve mama...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:19

Je cap zit niet over je hoofd heen maar leunt op je hoofd. Daarnaast is het geen veiligheidscap, dus kan je doordat de cap toch niet goed zit net zo goed geen cap op doen.

Ook je sportschoenen vind ik niet echt charmant staan en er is niet echt over nagedacht.

1e, 4e en 5e foto geven een beetje het idee dat je staat in de beugels.

Erg leuke pony trouwens. Erg leuk hoofdje.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:37

Sjonniej schreef:
Ja idd...maar daar hebben wel meer bokkers last van... (goede smoes Lachen )

Daar hebben zowat alle ruiters last van *LOL*

O:) ......::: Wie liefde zaait, zal liefde oogsten :::...... O:)

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:45

Ook mag je je hakken wat meer uitdrukken en wat meer op je kont gaan zitten. Op de eerste foto lijkt het ook of je scheef zit.
Hij ziet er inderdaad wel erg vrolijk uit. Haha!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:57

Je teugels iets strakker vast pakken!
En 1 vraagje: waarom rijd je martingaal!??

Live,LOve,'ndLaugh

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:05

ik vind het een leuke pony, maar het is erg moeilijk beoordelen vanaf de voorkant. Je cap zou inderdaad vervangen mogen worden, ziet er niet ech mooi uit Haha!.

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:12

net als de rest is je hopudign moeilijk te beoordelen van voor af.. maar leuke pony!

_zwikkie_

Berichten: 1921
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Zandpol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:14

tenen meer naar binnendoen jah en volgens mij kan je je beugels nog wel een gaatje korter hebben tenminste zoals ik dat zie op de foto hoor

    ♥ Bronko ♥

    ♥I`ll just need you now! ♥

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:17

Tenen naar binnen, hakken goed uitdrukken.
Voor de rest niet echt heel goed zichtbaar omdat de meeste fotos van voren zijn genomen.

Maar vind je paardje zo leuk!!
Hij was zo lief toen we gingen meeten Lovers

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:19

Leuk beestje om te zien, eerst en vooral. Jammer dat er niet meer foto's van opzij genomen zijn Boos! Teentjes naar binnen toe en hielen naar beneden, zou ik zo zeggen (niet dat ik het zelf zo goed kan!)

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 15:58

Pluutje:
Ja, ik ben nooit zo goed in usernamen bedenken en Sjonniej is de bijnaam voor me paardje Lachen

Kleintje:
Het is idd geen veiligheidscap, ik moet binnekort mijn Casco uit de veewagen halen, die ligt daar standaard in omdat ik eigenlijk altijd men en dus met pet rijd alleen in marathon met helm.
Ik heb geen andere schoenen en zou niet weten wat ik er anders onder moet doen...Ik weet niet wat jij dan liever voor schoenen ziet? Jodhers ga ik niet kopen want ik rij alleen voor de lol onder het zadel en eigenlijk ook alleen maar in het bos.
Ik sta in mijn beugels omdat ik aan het lichtrijden ben Lachen Mijn rug is niet goed -> 5 tot 15 wervels zaten er deze winter scheef, dus ik kan niet doorzitten dat doet heel erg pijn, vandaar dat ik ook een beetje scheef zit, om mijn rug te ontlasten!

Margon:
Ik heb liever dat hij uitzichzelf door achter aan te drijven en voor op te vangen naar beneden komt, ik win het toch niet om zijn hoofd naar beneden te trekken, dan vertikt hij het helemaal. Hij wil met respect behandeld worden! Dus ik kan mijn teugels wel korter nemen maar dan zit ik de hele tijd te vechten en krijg ik alleen maar zere armen (en rug)
Omdat mijn pony zo af en toe denkt dat hij een hertje is... 4 benen van de grond en hij steigert en met een martingaal om komt hij met steigeren niet zo heel erg hoog en hij denkt dat hij alles eng vind, dus zou zonder martingaal zijn kop in de lucht gooien en gaan racen.
En martingaal heeft hij geen last van als hij geen rare dingen uithaalt!

Bronko:
Als ik mijn beugels korter doe ga ik heel erg voorover zitten en ga ik meer druk op mijn teugels zetten, dus lange beugels is beter Lachen

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:03

Inderdaad kunnen je tenen wat meer naar binnen. Sportschoenen zijn soms trouwens best gevaarlijk met rijden! Ik heb daar al meerdere ongelukken mee bijgewoond. Bloos! Misschien kun je ergens goedkope 2e hands rubberen rijlaarzen wegplukken? Heb je zo voor een eurotje of 20 en dan zit je lekker veilig!

Verder vind ik het een mooi paardje!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 16:33

Kyno:
Ik heb wel rijlaarzen, maar vind chaps veel lekkerder rijden en rij daarom niet met rijlaarzen. Maar kan jij mij vertellen waarom sportschoenen gevaarlijk zijn?

Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:41

omdat je dan geen goede grip hebt in je beugels

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:43

meissielief schreef:
omdat je dan geen goede grip hebt in je beugels


En dus sneller met je voeten door de beugels kan schieten...als je er dan afvliegt *want zoiets gebeurt meestal alleen in een ongecontroleert moment* hang je er een tijdje achteraan...geen prettig iets om mee te maken en te zien.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:59

Sily"]
[quote="meissielief schreef:
omdat je dan geen goede grip hebt in je beugels


En dus sneller met je voeten door de beugels kan schieten...als je er dan afvliegt *want zoiets gebeurt meestal alleen in een ongecontroleert moment* hang je er een tijdje achteraan...geen prettig iets om mee te maken en te zien.
[/quote]

EN er zit geen hakje op een sportschoen waardoor je eerder door de beugels heen kan schieten zodat je je voet er niet meer uitkrijgt en als gevolg dat je blijft hangen als je valt.
Dus toch maar je laarzen aan. Als je er zo'n hekel aan hebt doe ze dan alleen aan met rijden

Leuk paardje trouwens verder. Hij ziet er lekker vrolijk uit!
De rest over je houding is al gezegd hierboven.

.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:06

Leuk paardje!
Idd is je cap wat te klein!
Je tenen vind ik niet eens zo ver naar buiten gedraaid maar mag idd ook wel wat naar binnen!
Ik denk dat j martingaal niet eens zo veel nut heeft omdat je pony een vrij lage hals inzet heeft dus niet zo heel erg veer zn hoofd omhoog kan doen! (ik heb zo'n zelfde type pony) maar ik kan me natuurlijk vergissen!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 18:47

INkie:
Maar zoals een stukje trug al staat, gooit hij wel zijn kop in de lucht al hij gaat racen en hij komt niet hoog met stijgeren met een martingaal om en hij heeft er toch geen last van als hij lief is, met mennen hebben ze op dezelfde plek een tuigje hangen dus het is ook normaal voor hem dat daar iets 'ligt' dus ja, ik heb hem toch. Hij is inderdaad wel voor me andere pony, maar aangezien hij altijd aan de singel van het zadel blijft zitten is het alleen maar handig Lachen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 18:50

Okay, dankjewel over de reacties van de sportschoen, maar ik ben niet overtuigt Knipoog en heel erg eigenwijs. Ik weet het, maar ik ben vorig jaar voor het laatst eraf gesodemietert en bleef toen (met me laars) ook in de beugel hangen, dus dat gevaar is er altijd.
Toen me (andere) pony vandaag zo ongeveer een meter opzij sprong omdat hij schrok (van een opwaaiend stuk plastic) verloor ik mijn beugel, ik heb mijn beugels namelijk zo dicht mogelijk bij mijn tenen, dus verlies ook regelmatig een beugel onder het rijden.

Okay, ik weet het ik ben heel erg eigenwijs en het is heel erg dom van me om met sportschoenen te rijden maar ik krijg heel erg last van mijn enkels in laarzen dus rij daarom ook met chaps.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers