Rocky netter gaan lopen? Graag reacties!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Rocky netter gaan lopen? Graag reacties!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 21:15

Ik heb Rocky nu ong 1/2 jaar, en ik heb foto's van het 1/2 jaar en van een week geleden. Vinden jullie hem mooier gaan lopen? of juist minder?
Het gaat vooral om de houding van zijn nekkie.

Voor:

Afbeelding

Ik heb alleen mijn teugels nog niet echt op maat...

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Afbeelding

Critiek mag, maar graag opbouwend


Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:18

heej daar hebben we ocky Cool hij is wel verbeterd hoor roos Knipoog btw..de voor-fotos heb ik gemaakt Tong uitsteken ff lekker nutteloze inf ..

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:20

Zonder zadel rijden is heel anders als met zadel dus echt verschil kan ik niet zien. Maar vind zijn kontje niet meer zo mooi. Eerst zo'n mooi rond bespierd kontje en nu niet meer.. En als je met sporen rijd probeer dan alsnog met je kuit aan te sporen ipv met je spoor (blijft wel een momentopname)

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 21:40

Bedankt voor de reacties Lachen Nog meer mensen opmerkingen?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:46

Ik zie eerlijk gezegd geen verschil, behalve dat z'n hoofd een beetje is afgebogen.
Hij lijkt erg stijf te lopen, je ziet geen ondertredende achterhand.

Daarnaast heeft hij een verschrikkelijke onderhals, de spier die aan de onderkant van de hals loopt is veel en veel dikker dan die aan de bovenkant (die eigenlijk dikker zou moeten zijn).

Verder ben ik het een met Anna-Jelly eens.

Ik probeer je neit af te kraken ofzo, ik zeg enkel wat ik zie.
Verder vind ik het wel een leuk paardje.

Snel echte rijfoto's?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:13

ik denk dat je toch meer bent gaan trainen de laatse tijd he?
ik vraag me dan wel af hoe die spieren in zijn achterhand zijn gaan verdwijnen.
ben je soms meer met je handen als been gaan rijden?

en die onderhals is inderdaad behoorlijk,die zou ik wel proberen weg te krijgen.

ik bedoel dit ook niet aanvallend.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:17

Zijn hoofd is idd meer afgebogen

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:21

ik kan het niet echt zien, dus ik weet het niet.
wel een tip voor zonder zadel rijden: je benen langer maken, het lijkt mss niet zo maar zo kan je makkelijk blijven zitten als hij bv. op hol slaat omdat je dan stabieler zit

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:27

is moeilijk te beordelen,de ene is idd met zadel en de andere zonder en de eerste foto is in draf genomen en de tweede volgens mij in stap.
zijn hoofd is op foto wel lager,maar ik vind hem niet netjes aan de teugel lopen ofzo.
de houding van de ruiter vind ik wel beter.
op de eerste foto zit de ruiter naar mijn mening verkrampt en op de tweede foto ziet het er een stuk ontspannener uit!!
maaruhhh....ik ben geen instructrice ofzo hoor,dus misschien zit ik er helemaal naast!!!!
gewoon lekker genieten van je paard,dat is toch het belangrijkste!!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:01

Ik denk dat je beter met zadel nog een keer foto's kan maken.
Persoonlijk vind ik dat je met zadel anders rijdt dan zonder, dus het is niet echt te vergelijken

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:13

Het gaat ook niet alleen om zijn "nekkie"!! Het gaat om het geheel!! Dus dat kun je op deze foto's zo niet zien. Echt rond is hij nog niet. Zo te zien loopt hij nu wel lager, maar het ziet er een beetje stijf uit

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:22

Tsja wil je ook niet afkraken, maar dat je vraagt naar de houding van haar hals te kijken zegt eigenlijk al genoeg.

Ik denk *moeilijk te zeggen achter een scherm* dat je te intensief en gefixeerd bent geweest met de voorkant en de achterkant daarbij een beetje vergeten bent.
Terwijl het mooie halsje daar juist vandaan moet komen.

Dit dnek ik idd met name door het kontje wat minder is geworden, de onderhals en de op de foto nogal stijven manier van lopen *duidelijker uitleggen lukt niet*

Op de laatste foto vind ik hem een beetje op de voorhand lopen...maar eerlijk gezegt kan dat ook aan mijn oogjes en het tijdstip liggen Haha!

Ik zou hem dus mooier vinden lopen als je meer met de achterkant bezig zou zijn, denk ik..het is wel moeilijk te zeggen omdat dit alleen maar 2 foto's zijn.

Heb je wel les? En zo ja wat zegt je instructrice ervan?

Maar ik wil wel graag een keer foto's onder het zadel zien, en meerdere dus...misschien dat het dan allemaal wel anders is.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:59

Ik zou om te beginnen je handen hoger plaatsen, dan gata ie veel mooier lopen, ik zie wel lichte verbetering, maar kan niet echt goed beoordelen want je rijd ook nog zonder zadel, maar idd er is nog een hoop werk aan de winkel!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 01:17

eerlijk gezegd loopt hij op de eerste foto's beter

nu dwing je hem zn hoofd naar benedne te houden, zonder dat je van achter naar voren rijd

hij gebruikt zn achterhand niet, maar loopt op zn voorhand

tuurlijk hij heeft zn hoofd naar beneden, maar dit is absoluut niet op de goede manier

neem goed les, leer je pony achter actief te worden, dat vang je dan op aan de voorkant, zodat hij afbuiigt, maar hij moet altijd zn achterhand er onder houden, en dat ook kunnen, dus zonder een vaste/dwingende hand die hem geen ruimte geeft zn achterhand er onder te plaatsen.

heb je les? ze nee, zorg dat je snel goed les neemt, op deze manier verder rijden is zonde van je pony, veel blessures onstaan door gefocust te zijn op het in de krul laten lopen, zonder rug&achterhand gebuik.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:18

Renske20 schreef:
hij gebruikt zn achterhand niet, maar loopt op zn voorhand



Daar ben ik het mee eens, je moet eerst en vooral al meer gaan drijven met je kuiten denk ik. Heel die massa van achteren moet eronder komen. Zodat ie een correct ruggegebruik gaat krijgen.

Vooral op de laatste foto zie je enorm duidelijk dat ie op z'n voorhand loopt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:24

Ik ga met degenen mee die zeggen dat hij NIET aan de teugel loopt. Probeer eens wat meer voorwaarts-neerwaarts te rijden, en maak de volgende keer foto's met jouw in het zadel. En als je problemen hebt dat Rocky zijn hoofd in de lucht steekt, is een hulpteugeltje misschien op zijn plaats: een martingaaltje of een Thiedemann, maar geen slof. Je moet eerst die onderhals zien weg te werken.

Je suis Charlie.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:30

Ik ken Rocky nog van vroeger als een uiterst braaf manegepaardje. Hij liep voornamelijk in de kinderlessen mee, en het goed voorwaarts-neerwaarts rijden komt niet voor in beginnerslessen. Daarbij is hij door zijn oude egenaresse toentertijd verkocht (als ik mij niet vergis, tijd geleden) omdat hij niet bepaald geschikt was voor in de dressuurring. Hij is van nature inderdaad wat stijf, maar doet altijd zijn best. Daarbij heeft zij zijn bouw een beetje tegen.
Roos, heb je nog een beetje knap les met hem? Heb je ook een verder doel om dressur te rijden, of rij je liever lekker buiten?

...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:54

En stijf paard kun je soepel maken door veel figuren te rijden, en voorwaarts - neerwaarts kun je een paard leren.

Je suis Charlie.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 17:24

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat gij al 3 weken stilstaat (alleen wandelen en losgooien) omdat hij geen zadel of shabrak op zijn rug mag hebben, voor een tijdje... als je wil weten waarom moet je maar pben... Dus ik heb geen recente foto's van hem onder het zadel.

Ik heb les met hem ja. Ik krijg les van de bazin van de manege en ik had eerst van iemand anders les en de bazin van de manege had hem eigenlijk nooit zien lopen sinds hij van mij is. Toen ik de eerste keer van haar les kreeg was ze helemaal enthousiast en vond dat hij super liep! Hij wordt pas 2 maandjes ofzo nageeflijk gereden en heeft daarvoor 8 jaar in de manegelessen meegelopen en dan vooral door beginners.

Ik ben ook veel met zijn achterhand bezig, maar het lukt gewoon niet en hij loopt nu dus al een paar dagen heel erg stijf omdat hij ineens weer zo weinig beweging krijgt.

Als hij weer mag rijden maak ik wet weer foto's.

En Es, zoals ik net al zei krijg ik les van Marian Lachen en ik rijd gewoon mijn F wedstrijden op hem en verder vind ik buitenrijden altijd nog het leukste en het gaat mij erom dat ik mijn wedstrijden blijf halen, hoger hoef ik niet te komen.

Dit was ook niet zijn beste dag... een van de slechtste denk ik Knipoog maar LoveJess ging de hele dag foto's maken van ons.

Verder nog vragen?

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:43

Heey Roosje!! Haha. Mijn foto's Knipoog
Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik hem WEL beter vind lopen, al blijft hij een beetje stijf. Even voor de mensen die deze kanjer niet kennen: hij is heel moeilijk te rijden, het is een draver en hij wordt pas sinds 2 maanden (voor het eerst in zijn leven!!) nageeflijk gereden en het is moeilijk!! Ik vind zeker wel dat het beter gaat, maar jullie zijn er nog niet, Roos..
Nog even een opmerking achteraf: Rock liep niet helemaal lekker hier, we dachten zelfs die middag nog dat hij kreupel was.. Ook had hij al een uur in de paddock gerend en hij staat dus al 3 weken stil..
Hij kan dus zeker beter, maar wat maakt het uit, hij is en blijft een topper!!

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:21

Feetje schreef:
Ik zie eerlijk gezegd geen verschil, behalve dat z'n hoofd een beetje is afgebogen.
Hij lijkt erg stijf te lopen, je ziet geen ondertredende achterhand.

Daarnaast heeft hij een verschrikkelijke onderhals, de spier die aan de onderkant van de hals loopt is veel en veel dikker dan die aan de bovenkant (die eigenlijk dikker zou moeten zijn).

Verder ben ik het een met Anna-Jelly eens.

Ik probeer je neit af te kraken ofzo, ik zeg enkel wat ik zie.
Verder vind ik het wel een leuk paardje.

Snel echte rijfoto's?


ik zie ook geen verschil neej Verward

O:) ......::: Wie liefde zaait, zal liefde oogsten :::...... O:)

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:02

LoveJess schreef:
Heey Roosje!! Haha. Mijn foto's Knipoog
Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik hem WEL beter vind lopen, al blijft hij een beetje stijf. Even voor de mensen die deze kanjer niet kennen: hij is heel moeilijk te rijden, het is een draver en hij wordt pas sinds 2 maanden (voor het eerst in zijn leven!!) nageeflijk gereden en het is moeilijk!! Ik vind zeker wel dat het beter gaat, maar jullie zijn er nog niet, Roos..
Nog even een opmerking achteraf: Rock liep niet helemaal lekker hier, we dachten zelfs die middag nog dat hij kreupel was.. Ook had hij al een uur in de paddock gerend en hij staat dus al 3 weken stil..
Hij kan dus zeker beter, maar wat maakt het uit, hij is en blijft een topper!!


Nageeflijkheid ziet er bij mij anders uit.....

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:21

leuk paardje!
Ik heb eigenlijk niet veel toetevoegen aan het commentaar dat al eerder is gegeven!
Rocky ziet er wel heel erg lief en knuffelbaar uit Haha!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 20:28

dank je INkie!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:32

Ik ben het eigenlijk met iedereen hierboven eens,
En heb niets anders toe te voegen dan: paardje lijkt wel beetje als je vlug kijkt op Ilkkah Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot, YandexBot en 85 bezoekers