Wie slikt er hier slaappillen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Wie slikt er hier slaappillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:07

Ik sli sinds een maand elke nacht slaappllen en ben nu al verslaaft slaap stukken beter de achten wa ren daarvoor een ramp

Ben eigenlijk wel benieuwd of er hier meer van zulk soor pillen slikken tevens slik ik AD en kalmeringstabletten.


Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:11

Ik slik helemaal niks en slaap prima! (lucky me Lachen )
Ik heb een hekel aan pilletjes...

:+: May the horse be with you :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:24

Chiqa schreef:
Ik sli sinds een maand elke nacht slaappllen en ben nu al verslaaft slaap stukken beter de achten wa ren daarvoor een ramp

Ben eigenlijk wel benieuwd of er hier meer van zulk soor pillen slikken tevens slik ik AD en kalmeringstabletten.

Je typen is er niet beter op geworden, sloom van de pillen?
Sorry hoor, maar je doet net alsof het doodnormaal is dat je van alles aan pillen slikt. Het is dus niét normaal en dat zou het ook niet moeten worden. Succes met afkicken!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:30

Glaasje wijn voor het slapen gaan doet wonderen. En anders een hete douche, of je echt een keertje lichamelijk afmatten. Ik begin in ieder geval niet aan pillen, no matter what....(maar ik kan me voorstellen dat mensen met traumatische ervaringen dat op een gegeven moment wel willen)

Maar ik zou er persoonlijk dan niet trots op zijn dat ik ze slik.

Je suis Charlie.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:34

Ik gebruik een soort slaappillen (dienen eigenlijk om je te helpen in slaap te vallen, zijn erg kortwerkend) tijdens de examens. Dit omdat ik vreselijke faalangst heb en de nacht voor een examen mezelf lig wakker te houden door te piekeren, waardoor ik helemaal uitgeput op het examen verschijn en dan natuurlijk nog veeeeeeeeeeeel zenuwachtiger ben daardoor.

Dus enkel tijdens de examenperiodes, één nacht voor een examen (soms twee nachten, bij een zwaar examen, en soms geen enkele, als ik weet dat het makkelijk zal zijn). Ik doe zo een heel jaar met een doosje van 20 en vind dat erg verantwoord gebruik.
Het heeft in elk geval zijn nut al bewezen, eens in slaap gevallen is er geen probleem meer en slaap ik door, ik kom uitgerust op een examen toe en heb meer vertrouwen. Doordat die pil niet de hele nacht doorwerkt, ben je er 's ochtends ook helemaal niet suf of vergeetachtig van. En doordat ze snel werkt kan ik zonder gaan slapen en als ik na een uurtje nog niet slaap er alsnog eentje innemen.

Ik heb dat doosje het hele jaar bij me in de buurt is en als er eens een nachtje is dat ik niet kan slapen van de stress/omdat ik lig te janken of wat dan ook, dan nog kan ik er rustig van afblijven, dan maar pech de volgende dag. Enkel wanneer er de volgende dag een examen is sta ik mezelf toe er eentje te nemen als ik niet kan slapen.

Jij lijkt me absoluut slecht bezig. Zoals Lovely al zei, het lijkt wel of je het doodnormaal vindt, en waarom ben je dit topic eigenlijk gestart? Om van iedereen te horen hoe ok het wel is om slaappillen en kalmeringspillen als snoepjes te gebruiken?

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:38

Heb ze nog nooit gebruikt, maar op sommige slapeloze nachten hoop ik weleens dat ik ze in huis heb.. tevergeefs!
Verder ben ik het geheel met Lovely eens! (weet niet waarom je ze slikt verder, maar is niet echt gebruikelijk hoor!)

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 01:55

ik slik alleen in de zomer slaapmedicatie als ik erg veel dagdiensten moet draaien,
ik slaap 's avonds heel slecht in en 4 uur slaap een nacht op 5 achter elkaar dat trek ik niet
maar vroeger inslapen zonder drugs ho maar
probeer het ook tot het minimum te beperken dus van de 5 nachten hooguit twee om goed te functioneren overdag want het blijft rotzooi

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 02:46

Het nadel van slaappillen is dat je er verslaafd aan kunt worden. De werking is ook maar hooguit drie weken. Daarna heb je er meer van nodig. Denk je dat ze nog steeds werken? Dat is psychisch.

Als je na een tijd stopt met slaappillen dan slaap je een tijd weer slecht. dat komt omdat de hersens een bepaalde stof niet meer aanmaken. Dat gaf dat pilletje namelijk. Je hersens moeten weer even wennen dat ze zelf die stof moeten aanmaken.

De meeste mensen denken dan dat ze echt niet slapen zonder die pillen en gaan ze dan weer slikken. Maar als je even doorzet slaap je weer hetzelfde als met die pillen. Want de werking is toch al verloren.

jaja ik weet er alles van. Ik ben van de slaappillen af. En ben daar erg blij mee.

Ik weet dat het nu ook al laat is. Maar ik ga zodadelijk naar bedje toe en slaap dus zonder die troep. Eerst mijn 'werk' af hebben.

Slik nog wel steeds o.a seroquel. Daar wordt je trouwens ook wel wat slaperig van. In het begin in ieder geval. Maar is dus geen slaappil.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 07:40

Lovely schreef:
Sorry hoor, maar je doet net alsof het doodnormaal is dat je van alles aan pillen slikt. Het is dus niét normaal en dat zou het ook niet moeten worden.

Dat niet alleen, het lijkt wel een soort propaganda topic Verward
"Kom jongens, allemaal aan de pillen, echt een aanrader! Party!!"


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 07:41

Ik ben er gelukkig ook vanaf, bij mij werkten ze na een week al niet meer. Toen zat ik al op 2 pillen ipv 1... Toen dat na 2 weken ook niet meer hielp ben ik er mee gestopt. Ik heb toen echt hele nachten doorgehaald, ik kon echt niet in slaaap komen...

Wat me hier echt totaal ontgaat is dat je geen slaappillen zonder recept kunt krijgen. Waarom zoekt jouw arts de oorzaak niet?

Wat die hete douche betrefd: dat is dus iets wat bij mij totaal niet werkt, evenals het sporten... Na een douche ben ik echt klaarwakker, bij sport ben ik moe, maar niet zo dat ik slaap. Ik slaap, of niet. Ik heb het geluk dat ik met 4 uur slaap in een nacht prima functioneer... Een glas alcohol, of warme melk, zijn idd goede tips.

Wat leentje ook al zei: ik slik enkel wat voor tentamens, de zwaardere tentamens wel te verstaan. Maar dat zijn geen slaappillen, maar homeopatische kalmeringesmiddelen, die 's avonds het effect van slaappillen hebben bij mij...

Nee, je bent echt niet goed bezig... Zorg dat je ervanaf komt!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 07:59

Cassidy schreef:
Maar ik zou er persoonlijk dan niet trots op zijn dat ik ze slik.

Ja, mee eens... Tenzij je het echt nodig vind... Maar op de manier waarop jij het typt, lijkt het idd alsof je het helemaal niet erg vind, en het doodnormaal is dat je verslaafd bent... Nouja, zal wel weer aan mij liggen he Knipoog

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:24

Dit is de tweede keer in twee dagen tijd dat jij me versteld doet staan. Ik las namelijk in een ander topic dat je, omdat je zo bang bent op je paard, "onder" de medicatie gaat rijden en zelfs een strandrit had gemaakt.

Om eerlijk te zijn vind ik dat nogal gevaarlijk, je reageert een stuk langzamer door die pillen waardoor je veel grotere risico's loopt dan wanneer je zonder medicatie gaat rijden. Het beïnvloedt niet alleen de rijvaardigheid in de auto uiteraard.

Een pil om te durven rijden, een pil om te kunnen slapen, je zegt zelf al dat je verslaafd raakt. Het is en blijft troep en werken aan de problemen/angsten is een stuk beter dan de schijnoplossing van een pilletje.

Denk dat je volgende keer beter een goed gesprek kan hebben met je huisarts dan een recept vragen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:32

Percy schreef:
Dit is de tweede keer in twee dagen tijd dat jij me versteld doet staan. Ik las namelijk in een ander topic dat je, omdat je zo bang bent op je paard, "onder" de medicatie gaat rijden en zelfs een strandrit had gemaakt.


Dat topic is me blijkbaar ontgaan. Ik sla hier stijl van achterover. Medicatie gebruiken om op een paard te mogen stappen? Ik hoop echt dat dit een grap is...
Daarnaast vind ik het ronduit stom om jezelf zo afhankelijk te maken van slaapmedicatie. Je geeft zelf al aan dat je nu al verslaafd bent. Ben je van plan om de rest van je leven pillen te blijven slikken?

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:46

Percy schreef:
Denk dat je volgende keer beter een goed gesprek kan hebben met je huisarts dan een recept vragen.

Dat is een goed advies Percy OK dan!.

De tip van Pervinco is ook een goeie, om homeopathische tabletjes te nemen bijvoorbeeld, er is zelfs thee op de markt met valeriaan, hop etc. Dat kan allemaal helpen als je moeite hebt om in slaap te komen. Er kan ook slaap onderzoek gedaan worden, met daarbij een soort van slaaptherapie. Allemaal manieren om je slaap te verbeteren zonder naar de zware medicijnen te grijpen.

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:05

dat is wel errug veel allemaal hoor...en over t feit dat t heel slecht en verslavend is hoef ik lijkt me niet eens te beginnen! meis kijk uit hoor!

ik heb zelf tot 2,5 jaar geleden ontzettend veel asperines en slaappillen geslikt..en trust me ..je richt meer schade aan dat je iets goeds doet hoor! in t begin werken ze wel maar je hebt er steeds meer nodig en op een gegeven moment werkt t helemaal niet meer..maar dan is puur in je

ik zou nog een keer naar de doc. gaan en in goed overleg kijken of hij/zij iets homeopatisch kan aanraden of iets dergelijks....ik moet wel bekennen dat ik nog een enkele keer een slaappil slik Bloos , dat is dan een soort inslaap pil (homeopatisch) als ik al een aantal dagen slecht slaap en echt een goede ruk moet maken...maar t blijft dan ook bij een enkele keer!

probeer er echt van af te komen!! Lachen

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.

Cut the bullshit out of your life...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:11

Pervinco schreef:
Wat leentje ook al zei: ik slik enkel wat voor tentamens, de zwaardere tentamens wel te verstaan. Maar dat zijn geen slaappillen, maar homeopatische kalmeringesmiddelen, die 's avonds het effect van slaappillen hebben bij mij...


Die dingen heb ik trouwens ook geprobeerd, maar om in slaap te vallen was het een ramp. Voor overdag werken ze wel een beetje, al is het maar psychologisch, dat maakt nu niet zo veel uit, ze zijn immers vrij onschadelijk.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:11

Heike schreef:
Het nadel van slaappillen is dat je er verslaafd aan kunt worden. De werking is ook maar hooguit drie weken. Daarna heb je er meer van nodig. Denk je dat ze nog steeds werken? Dat is psychisch.

Als je na een tijd stopt met slaappillen dan slaap je een tijd weer slecht. dat komt omdat de hersens een bepaalde stof niet meer aanmaken. Dat gaf dat pilletje namelijk. Je hersens moeten weer even wennen dat ze zelf die stof moeten aanmaken.

De meeste mensen denken dan dat ze echt niet slapen zonder die pillen en gaan ze dan weer slikken. Maar als je even doorzet slaap je weer hetzelfde als met die pillen. Want de werking is toch al verloren.

jaja ik weet er alles van. Ik ben van de slaappillen af. En ben daar erg blij mee.

Ik weet dat het nu ook al laat is. Maar ik ga zodadelijk naar bedje toe en slaap dus zonder die troep. Eerst mijn 'werk' af hebben.

Slik nog wel steeds o.a seroquel. Daar wordt je trouwens ook wel wat slaperig van. In het begin in ieder geval. Maar is dus geen slaappil.

ik weet precies wat heike bedoeld, ook ik heb verschillende pillen gebruikt, ik heb ze nu allemaal afgebouwd, incl de slaappillen, want ik weet als geen ander dat ik er anders alleen maar meer van nodig heb. het niet meer slikken is in t begin idd zwaar, ik lag echt uuuuuuuren naar het plafon te staren, maar ik heb het gered. en als het nu echt een enkele keer voorkomt dat ik niet kan slapen, helpt een half pilletje al voor een goede nachturst. mijn advies: STOPPEN, het is net drugs, voor je het weet ben je er verslaafd aan en moet je de dosis ophogen om het zelfde affect te hebben

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:52

En geloof me, je wilt niet medicatie-afhankelijk worden... Ik ben inmiddels niet meer 'verslaafd', al 4 jaar niet meer. Maar tot dusver ben ik er nog steeds niet vanaf, zodra er iets slechter gaat (op het werk bv, dus stress, = koppijn, = pillen) dan steekt die afhankelijkheid de kop weer op...

Ik zal bv ook nooit meer paracetamol kunnen slikken, die werken echt niet meer...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:18

Nee ik gebruik ze niet en zal ze nooit gebruiken ook.
Ik hou er niet van van dat soort pillen, ik heb toevallig gisteren een artikel ervan gelezen over mensen die ze slikken en er niet meer vanaf komen omdat ze er verslaafd aan zijn.
Nee dank je.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:26

Ik gebruik ze niet...
Ik heb toen ik jonger was genoeg gezien wat 'pilmisbruik' met een mens doet, en dat is allesbehalve positief...
Ik ben dus absoluut geen voorstander van allerlei medicatie, en zal het ook alleen slikken als het echt uiterst noodzakelijk is (op voorschrift van de dokter als ik echt doodziek ben).
Slaappillen zullen hier nooit in huis komen, die dingen doen meer kwaad dan goed... Er zijn andere manieren om niet-slapen op te lossen dan een pilletje.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:28

uh wat slik ik nie
stress is my middle name.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:52

Citaat:
Glaasje wijn voor het slapen gaan doet wonderen

Zo beginnen veel alcoholisten.


Ga gewoon eens opzoek naar de oorzaak van het slechte slapen, dat is beter dan slaappillen nemen.

Ik gebruik ze ook niet, ook al slaap ik soms niet echt lekker (leuk he bovenburen).

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:54

tja en nu ben ik vast heel slecht maar een joint voor ut slapen werk meesterlijk

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:03

Ik slik wel kalmerings tabletten, maar dit alleen wanneer ik benauwd wordt.
Dit om hyperventilatie met flauwvallen als gevolg te voorkomen.
Samen met mijn longarts en fysio ben ik nu bezig om mijn ademhaling onder controle te krijgen wanneer ik een aanval heb.

Ik ben absoluut niet verslaaft, slik ze alleen wanneer ik ze nodig heb en dat is alleen voor m'n eigen bestwil.
Ik doe gemiddelt met een doosje van 30 tabletten een half jaar.. dus dat is vrij lang dacht ik zo.
Soms wat langer soms wat korter.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:33

Ik sta versteld van de uiteenlopende reacties en schrik enorm van mezelf dat ik dit hier heb neergeschreven, ik heb echt een probleem volgens mij want wat voor de meeste van jullie niet normaal lijkt is voor mij dus echt heel normaal.

oliebol he ik gooi hier nu wel even mn hele ziel en zaligheid bloot maar volgens mij heb ik nu wel wat uit te leggen, ik heb ook enorm veel spijt dat ik dit hier heb neergekwakt blijkbaar in een wazige situatie.
Verward

sjuimpje"]
Dat niet alleen, het lijkt wel een soort propaganda topic
"Kom jongens, allemaal aan de pillen, echt een aanrader! "
[/quote]

Sorrie het komt idd heel vreemd over heb er ook behoorlijk spijt van dat ik me zo heb laten gaan, maar ik heb dus wel degelijke en probleem...
Ik slik het namelijk wel elke dag maar volgens mij zit ik hier op het verkeerde forum... Party!! In eerste instantie dacht ik ook weghalen die topic maar moet me geloof ik wel een beetje verontschuldigen en verdedigen!

[quote="tanya"]
Ja, mee eens... Tenzij je het echt nodig vind... Maar op de manier waarop jij het typt, lijkt het idd alsof je het helemaal niet erg vind, en het doodnormaal is dat je verslaafd bent... Nouja, zal wel weer aan mij liggen he
[/quote]

Blijkbaar is het heel normaal voor me sorrie...Dit is niet de eerste keer dat ik zo aangevallen wordt hierover...

[quote="percy"]
Denk dat je volgende keer beter een goed gesprek kan hebben met je huisarts dan een recept vragen.
[/quote]

Ik heb al heel wat gesprekken gehad, niks helpt, ben ook in therapie maar bepaalde dingen lukken echt niet, ik ben hard aan het knocken!! Ik sta echt niet stil!
Maar ja mn lichaam is net in orde ben de hele dag onrustig, angstig en psychotisch, ik zou wel zonder die rommel willen maar dan moet ik geloof ik vastgebonden worden omdat ik mezelf niet in de hand kan hebben, ben eigenlijk nog heel blij dát ik uberhaupt nog wel de deur uit durf!
Echt waar ik heb het geprobeert maar het is geen leven voor me!

[quote="yorghos"]
Medicatie gebruiken om op een paard te mogen stappen? Ik hoop echt dat dit een grap is...
[/quote]
Was het maar een grap!!!!!
Blijkbaar hebben sommige echt geen idee hoe het is je de gehele dag door zo klote te voelen, zo angstig!
Maar nogmaals ik zou wel op het verkeerde forum zitten.

[quote="lovely schreef:
De tip van Pervinco is ook een goeie, om homeopathische tabletjes te nemen bijvoorbeeld, er is zelfs thee op de markt met valeriaan, hop


Ik loop al twee jaar bij een homeopaat, een hele goede en erkende, en die zegt ook dat ik nauwlijks reageer op homeopathie noch andere chemische middelen, en dat die mensen echt bestaan die zo slecht reageren op medicatie in wat voor vorm dan ook. Toen ik bij hem kwam 2 jaar geleden slikte ik alleen AD.

Als kind moest er eens een kies worden getrokken ik heb toen 4 verdovingen gehad maar ze werketen gewoon niet, dat was ook zo met opereren, ze kregen me nauwlijks onder narcose..

Nogmaals ik ga dus braaf naar mn therapie elke week, maar dit probleem weet ik me geen raad mee want ik slaap echt totaal niet als ik niks slik.

Ik neem mn petje af voor diegene die het wel gelukt is!!
dat doet m toch heel veel te lezen dat er meer mensen zijn met dit probleem.
Ik zal de volgende keer wel 10 x bter nadenken voordat ik hier iets (onder invloed) neergooi.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amarins2, annepaardoes, Anoukjuuuhh, arjaaaaa, Eve_Nie, Flip, Furbie11, GrapeshotBot, hagelslag, JPitty, KimD, kosseh, Laibadji, Marcato, nafkedemi, PotjeMayo, Prairy, Queijo, Sharonaa_, sinnekinne, VuurVleugels, XxMariellexX en 77 bezoekers