welke kaart te nemen? (NS)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

welke kaart te nemen? (NS)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 00:38

Ik ga beginnen met een orientatie traject in a'dam en hiervoor moet ik 4 keer per maand (in het begin 8x) naar a'dam reizen en daarnaast ook open dagen bezoeken. Ik moet ook nog met de metro om bij mijn school aan te komen..

Iemand enig idee wat nu voor mij het voordeligst zou zijn?

Onderschriftloos :Y)


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 00:44

Als je niet iedere dag hetzelfde traject hoeft af te leggen, dan zou ik iig geen abonnement nemen. Voor dat soort treinreizen nam ik altijd een 5-retourkaart. Is iets goedkoper dan vijf losse retourtjes en je kunt ze op de dag zelf geldig maken door ze af te stempelen op het station (niet vergeten, anders zijn ze niet geldig en dan gaat de conducteur moeilijk doen). Voor de metro zou ik gewoon een strippenkaart nemen.

Krijg je trouwens geen OV-studentenkaart?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 01:08

Als je niet voor 9 uur 's ochtends hoeft te reizen is een kortingskaart wel aan te bevelen. Dan krijg je 40% korting op je reizen. Kost ongeveer 80 euro voor een jaar.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 01:22

Idd een kortingskaart of 5-retourenkaart. Voor die paar keer per maand zeker geen abbonement of trajectkaart nemen

(ik was vorig jaar voor een maandkaart Den Helder-Amsterdam incl. 2 zones metro 300 euro kwijt....Bloos Kreeg mijn OV pas in oktober, omdat ik wat later 18 werd)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:06

Als je voornamelijk na 9.00 uur reist dan zou ik kiezen voor een Voordeel-urenkaart. Deze kost 49 Euro per jaar en daarvoor kun je (onbeperkt) na 9.00 uur reizen met 40 % korting (trein). Als je dit steeds combineert met een 5-retourenkaart, kom je nog iets voordeliger uit.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:13

Yup idd, een 5-retourkaart in combinatie met een kortingskaart is het allervoordeligst, maar een kortingskaart mag je dus pas na 9 uur gebruiken. Hoewel je natuurlijk buiten je 'verplichte' treinritjes ook profijt hebt van zo'n kortingskaart.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 14:00

CCCCorine is beter op de hoogte dan ik. Zo'n kaart was vroeger 80 GULDEN en is nu blijkbaar 49 EURO.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 14:06

En als je die voor 6 maart koopt dan kost hij 39 euro! Alleen op maandag tot en met vrijdag moet je na 9 uur reizen, op zaterdag en zondag is het gewoon de hele dag. Ook in juli en augustus is het de hele dag.
En als je toch voor 9 uur moet reizen op ma tot en met vrij dan kun je een kaartje kopen die tot aan 9 uur gaat en dan vanaf 9 uur met korting betalen.

Ik weet dit allemaal omdat ik er morgen ook 1 ga kopen! (ookal krijg ik in september mijn OV maar dan nog is het veel goedkoper!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 15:31

dimmelim schreef:
Als je niet voor 9 uur 's ochtends hoeft te reizen is een kortingskaart wel aan te bevelen. Dan krijg je 40% korting op je reizen. Kost ongeveer 80 euro voor een jaar.


dat zou ik ook doen heb er zelf ook 1.
Maar waar je wel rekening mee moet houden. Hoeveel betaal je normaal zonder kaart ofzo naar amsterdam retour? Een voordeeluren kaart (dus 40% korting) is 49 euro. Dus je moet wel even nadenken of je het geld er makkelijk uit kan halen en het dus echt voordelig is.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 20:51

Fleury schreef:
En als je die voor 6 maart koopt dan kost hij 39 euro! Alleen op maandag tot en met vrijdag moet je na 9 uur reizen, op zaterdag en zondag is het gewoon de hele dag. Ook in juli en augustus is het de hele dag.
En als je toch voor 9 uur moet reizen op ma tot en met vrij dan kun je een kaartje kopen die tot aan 9 uur gaat en dan vanaf 9 uur met korting betalen.

Ik weet dit allemaal omdat ik er morgen ook 1 ga kopen! (ookal krijg ik in september mijn OV maar dan nog is het veel goedkoper!


Ja ik kreeg idd laatst ook iets in de bus over die korting! Denk dat ik dat maar doe! Ik betaal nu 6,60 voor een retour plus 6,70 of zo voor een strippenkaart

En waarom ik geen OV heb> Omdat ik een orientatie jaar doe en als ik een OV zou krijgen zou dit van mijn 4 jaar recht op OV af gaan en dit is maar een 5 maanden durend traject.

Maar kortingskaart met 5 retour is denk t beste ja..

Bedankt iig! Was nu btw al 17,90 kwijt voor 2 retourtjes en een strippenkaart...

Onderschriftloos :Y)


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 01:28

Die strippenkaart hoef je niet iedere dag te kopen, dat scheelt weer Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 18:49

jah dat is waar! Maar het is wel 4 strippen per dag.. en er zitten er 61 op geloof ik? Dys kan er 2 weken mee doen.. Dat is dus zo'n 3,50 per week...

Onderschriftloos :Y)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Angelaa2, Angie91, fohadie, gerlindie, IASCrawler, kreekie, NogSteedsGek, OmgiliBot, Pinacolada, Stephaniiee_, Travel_me, Vecar, xoranlover en 174 bezoekers