;-( kat doet raar en is nu kwijt!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

;-( kat doet raar en is nu kwijt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 23:38

Mijn poes Fidji doet sinds zondagavond heel vreemd... aan het einde van de middag haal ik ze altijd binnen, en Ilaja kwam meteen. Fidji iets later, en ze leek erg verwilderd. Ze rende binnen meteen onder de bank, iets wat ze normaal nooit doet. Op een gegeven moment kreeg ze een of andere "stuip" ofzo, en sjeesde in eens met dikke staart de kamer door, en daarna verstopte ze zich. Die nacht is ze verstopt gebleven, terwijl ze normaal met Ilaja op ons voeteneinde slaapt. Gisterenochtend en gisterenavond is ze wel normaal komen eten, alhoewel heel erg op haar hoede en bangig. Als ze in de kamer zit krijg ik haar wel gewoon te pakken, en blijft dan op mijn schoot zitten, iets waar ze normaal niks aan vindt en meteen weg springt. Vanmorgen kwam ze ook boven kijken, en verschuilde zich de hele tijd achter mijn benen als ik ergens stil stond. Als ik op mijn hurken ging zitten, kwam ze helemaal onder mij zitten en zich verstoppen. Vandaag overdag had ze zich ook weer verstopt binnen, maar vanavond heeft ze wel op mijn schoot gezeten, toen ik haar pakte.
Vanavond wilde Ilaja graag naar buiten, dus deed Patrick de deur open. Toen schoot Fidji dus ook per ongeluk naar buiten, en daar kreeg ze weer zo`n rare "stuip". Ze schoot in paniek kris kras de tuin door, vloog boven op de schutting met een staart zo dik als een metworst, haren overeind... en nu komt ze dus niet meer naar binnen! Ze is onvindbaar, ben al 4 keer buiten met zaklamp en bak brokjes gaan zoeken, maar geen Fidji te bekennen Huilen Ik maak me echt zorgen, zo heeft ze zich nog nooit gedragen! Heb Ilaja ook maar buiten gelaten, dan is ze iig niet helemaal alleen buiten op straat.....
Ik denk dat ze toen zondag ergens heeeeeel erg van geschrokken is ofzo.... maar wat?? En waarom moest ze net dan zonodig naar buiten, en deed toen daarna zo ontzettend paniekerig???

Wie helpt!!?? Huilen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:45

Ik denk niet dat iemand kan helpen: je kunt onmogelijk vragen wat er gebeurd is. Ik zou ook denken dat ze ergens van ontzettend geschrokken is, getraumatiseerd is geraakt. Ik hoop dat je haar nog vind, en misschien is het verstandiger om haar een week binnen te houden totdat ze weer tot zichzelf gekomen is.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 23:57

Ja zeker, als ik haar weer vindt, en binnen krijg, dan blijft ze in ieder geval een tijdje binnen... Ik snap er echt niks van!!!

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:59

Hoi
Ik zou in ieder geval naar een dierenarts gaan als ze weer terug is.
ik heb 2 keer zoiets meegemaakt, de enne keer was onze kater wezen feesten en was 3 dagen weg geweest, toen hij thuis kwam deed hij ongeveer het zelfde als jij verteld.
achteraf bleek dat hij een teek in zijn oor had zitten.
de andere poes had een tumor in zijn hoofd.
maar het wil natuurlijk niet zeggen dat jou kat dit heeft, maar het gedrag is niet zomaar, het moet een rede hebben, ik zou haar goed nakijken zodra ze weer thuis is.
heel veel succes
groetjes
Annick

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:00

Sja, ze kunnen het je helaas ook niet vertellen he. Ik hoop dat je haar z.s.m. vind. Nu zit je in onzekerheid. MAar het kan goed zijn ook dat ze gewoon een paar dagen wegblijft en weer terugkomt. Misschien zit ze nu ergens verscholen op een plekje dat ze zelf uitgezocht heeft en waar ze zich veilig voelt.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 00:08

Ik heb haar gisteren en vandaag helemaal nagekeken, en nergens wondjes of gevoelige plekken te zien... gisteren alleen een soort harsluchtje in haar vacht, alsof ze in een dennenboom had gezeten. Dat verwacht ik dus ook, dat ze uit schrik de boom is ingevlogen ofzo...

Maar waarom wil ze nu dan juist naar buiten, en niet meer naar binnen?? Verward

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:22

Wat zielig, is ze misschien niet onder een auto terechtgekomen?
Ik hoop dat je haar gauw weer terugvindt, want als ze in zo'n verwarde
toestand zijn, kun je ze maar beter binnenhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 01:04

Is ze gesteriliseerd> Ik hoop voor je dat ze snel boven water is, verschrikkelijk zijn die dingen he???
Weet je zeker dat het geen voorjaarsstuipen zijn? mijn katten doen ook heel vreemd de afgelopen dagen. liggen uren te maffen en soms vliegen ze als wilde bollen door de kamer!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 01:13

ik heb 1 poes die doet dus precies het zelfde
nu blijkt dus dat ze een schop heeft gehad van iemand en durft nu niet meer bij mij of een ander persoon in de buurt te komen

ik hoop dat je der snel vindt

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 08:56

Ze is er nog steeds niet. Ben net weer in het steegje, in de tuin en voor wezen roepen met brokjes, maar met enig resultaat de andere buurtkatten tegen te komen... Scheve mond
Ze is gesteriliseerd ja, maar niet gechipt of getatoueerd. Ik zal vandaag dierenarts, dierenambulance en asiel bellen, en briefjes maken voor bij mensen door de brievenbus hier in de straat.
Het ergste is nog dat vanaf morgen de hond van mn zus komt logeren, dan durft ze dus helemaal niet meer in de tuin te komen... Huilen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 08:58

getsie wat vervelend voor je, wat erg als je niet weet waar ze is...........
ik denk ook dat ze zo vreselijk is geschrokken van het een of ander.......zielig hoor. Ik hoop ECHT dat ze snel terug is!!!!!!!!!!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:57

Jeetje Miek, wat erg!!! Inderdaad het asiel bellen en voor de zekerheid misschien posters opplakken met haar foto her en der? Heeft ze niet een bandje om met telefoonnummer van jullie ofzo???

Ik weet verder ook niet wat je kunt doen, maar ik denk aan je en hoop dat ze snel terugkomt, het arme ding!!! Ach gut

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:03

Dat is vervelend zeg! Wat erg voor je... Ik zou sowieso naar de dierenarts gaan als ze terug is!

Heel veel sterkte en ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is met haar!!
Ik hoop voor je dat ze zo snel mogelijk weer terug komt!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:36

Ik weet nu helaas uit ervaring dat gedragsverandering bij katten zeer ernstig kan zijn. Ik zou dus zeker (als je haar nog vindt) naar de DA gaan voor een grondige check-up... Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:40

He kan je dat niet even afzeggen van die hond?? Want wie weet is het wel bepalend of ze wel of niet terugkomt!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:57

Welke hond? Ik ken het verhaal even niet, maar dat zou indd de reden kunnen zijn!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 16:16

Griebels, de hond van mn zus komt anderhalve week logeren. Ze gaan skieeen, en het kan dus niet afgezegd worden. De hond komt morgen. Poes is tot nu toe nog niet thuis geweest.... (maar ik zit ook op mn werk) Scheve mond

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:21

aah jakkes! Hopelijk heb je haar weer snel terug

Kan ze niet aangereden zijn ofzo, het lijkt me wel dat ze ergens van geschrokken is.

Sterkte ermee, ik hoop dat ze snel weer thuiskomt en dat het dan weer goed is.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:20

Toch zou ik zeggen dat Zuslief een ander adressje moet zoeken voor haar hond.
Erg jammer, maar ik zou toch kiezen voor mijn eigen beest.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:41

Sja, anderzijds... Ze heeft het belooft, je kunt niet van iemand verwachten dat ze op 1 avond tijd een ander adres gaan regelen. Als die kat nu thuis geweest was en ze gewoon van de wap af was door die hond, okay... Maar de hond in kwestie was niet aanwezig toen ze ertussenuit ging, en is ook niet de reden voor haar wegblijven...

Koortje, succes ermee...

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:54

Bel de da effe en vraag even of het iets erg kan zij ofzo

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 20:04

ZE IS WEER TERECHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lachen Lachen

Ik heb vanmorgen meteen asiel, DA, en Dierenambulance gebeld, maar daar had niemand haar gezien. Had ik eigenlijk ook niet echt verwacht.
`s middags heb ik van die kopietjes gemaakt met beschrijving en 2 foto`s, en die bij thuiskomst in de straat verdeeld en op lantaarnpalen geplakt in de straat. Wil ik net naar binnen lopen, rent ineens de overbuurvrouw (ouders van een meisje hier op Bokt, ben ff de naam kwijt) naar buiten!
"zoek je een zwart met wit poesje?!?!?!"
"jahaaaaa ?!"
"die zit bij ons in de schuur!"
"ECHT???????!!!?"

En inderdaad, in een hele volle schuur met allerhande spullen, zat Fidji verstopt. We hebben de garagedeur dicht gedaan, en bij het horen van mijn stem mauwde ze al meteen. Alleen zou Fidji Fidji niet zijn als je letterlijk en figuurlijk op je knieeen moet liggen wil ze komen. Na veel gehannes en gedoe, met behulp van overbuurman en een zaklamp ben ik in mn goede werkkledij door de schuur gekropen en heb haar te pakken gekregen.
Nu is ze hier binnen, en nog net zo bang als voorheen. Op schoot blijft ze prima zitten, en ze is ook niet bang voor mij, het lijkt alsof ze grote ruimtes nu eng vind. Ze sluipt via meubelen en muur naar haar etensbakje en kattenbak... ik ga morgen even langs de DA met haar voor een generale inspectie!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:10

Gelukkig maar, het is niks he je lieverd kwijt te zijn.
Ik was mijn kat ook kwijt een tijd geleden , alleen helaas is hij wel gevonden maar kon niet meer terug komen( door trein overreden hij lag op t spoor)
Gelukkig liep het bij jou goed af
veel succes!!

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:14

Kijk eventjes naar haar nagels, als die ruw en rafelig zijn, is de kans groot dat ze is aangereden (spreek uit ervaring-ze kunnen dan ook heel raar reageren) eet ze goed nu ?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:14

Ben benieuwd wat de da ervan zegt...