Passier GG Extra, doen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
A3jkn
Berichten: 26
Geregistreerd: 08-01-04

Passier GG Extra, doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 19:21

Hallo allemaal, ik ben bezig met een nieuw zadel te kopen. Heb de afgelopen 2 jaar met een passier gereden en heb er nu al bijna een week één om uit te proberen. Deze ligt zelfs alweer veel beter op mijn paard en ik heb er zelf ook een veel betere en prettigere houding op. Maar omdat ik zeker wil zijn dat ik het goede koop, het is nl toch wel erg veel geld, zou ik jullie menig er graag over willen hebben. Woensdag komt hij nog passen met andere zadels, tips waar ik op zou moeten letten?
Alvast bedankt!

boemel

Berichten: 8408
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:25

Een week een zadel uit mogen proberen is een perfecte oplossing.
Laat ook je instructeur/instructrice kijken hoe jij in het zadel zit.
En laat iemand met ook kennis van zaken ook even naar de ligging van het zadel op de rug van je paard kijken.

Ik mocht toen van een kennis een Passier GG (gewone uitvoering) lenen om te kijken of het wat voor me was. Was gewoon ideaal om even de tijd te hebben.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:28

Een enorm goed zadel, duurzaam en waardevast.
Je zal absoluut geen spijt krijgen van je aankoop!
Naar mijn idee zijn er geen betere.

A3jkn
Berichten: 26
Geregistreerd: 08-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 23:26

Ik vind m ook heel prettig zitten, fijne beenligging goede gewichtsverdeling. Het zadel is ong. 1 jaar oud maar ziet er nog erg goed uit. Ik denk wel dat m dit gaat worden, maar om het dus zeker te weten wil ik dus nog graag wat andere zadels passen. En nog iets, rijden jullie met je beugelriemen over de zweetbladen of eronder? Bij dit zadel heb ik ze er nu onder zitten, om het niet verder te beschadigen, aangezien het (nog) niet van mij is. Maar, wat zijn jullie ervaringen daarin? Ik zie dit verder eigenlijk niet gebeuren. Ik vind het prima zo, behalve dat ik wel wat last krijg van mijn knïeën, omdat mijn voeten nu meer naar binnen wordt gedraaid dan deze werkelijk kunnen. Ik heb ook niet zulke lange benen, dus de riemen hebben niet zoveel ruimte om te draaien.
O ja, deze ligt veel beter op haar rug dan die oude, zien we nu pas nu er vergelijk is, erg hè? Terwijl dat dus ook een Passier is?!

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:50

ik ga helemaal met sjuim mee, geweldig zadel!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:04

Ik heb altijd mijn beugelriemen over het zweetblad,
er onder vind ik waardeloos. Je wordt zo belemmerd in je bewegingsvrijheid.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:08

met wedstrijden mag je de beugelriemen trouwens niet eens onder het zweetblad hebben. staat volgens mij in het reglement. heb ze er sindsdien ook maar braaf boven.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:12

Kyona schreef:
met wedstrijden mag je de beugelriemen trouwens niet eens onder het zweetblad hebben. staat volgens mij in het reglement. heb ze er sindsdien ook maar braaf boven.


Niet waar, staat niks over in het reglement.
Het enige dat er in staat is dat de beugels niet aan de singel vastgemaakt mogen worden en voldoende breed moeten zijn.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:28

Beugelriemen onder je zweetblad schijnt ook niet zo goed te zijn voor je zweetblad, heb ik gehoord. Ik heb ook een GG extra, super zadel!!! Echt, mijn paard ging giga veel beter lopen onder dit zadel dan welk ander zadel dan ook en zit heerlijk. Zelfs mijn instructeur zit na bijna een jaar nog steeds te kwijlen als hij een keertje erop mag zitten. Kost wat, maar je hebt ook wat....

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:53

ja doen !!!! Heb ook grand gilbert van passier gehad op Mirage.
iedereen die ging zitten had zoiets van "WAUW" dit is HEERLIJk !!!

maar dat het voor 1000% goed past op je paard is natuurlijk het eerste uitgangspunt !!!

A3jkn
Berichten: 26
Geregistreerd: 08-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 23:39

Nou, hij is vandaag komen passen! Ik heb er verschillende zadels opgehad. De Ainsley, was ik na 1 rondje alweer vanaf, vind ik echt niet zitten. Hij had een Stûbbe bij, niet echt geweldig, maar ook niet heel erg irritant. De KN ging ook redelijk, maar ook geen yes gevoel. Kieffer leek in eerste instantie redelijk, maar mijn paard liep helemaal onder me vandaan en ik had helemaal niets meer te zeggen, kon met mijn zit ook niets regelen behalve het uit te zitten.
Maar goed, ik had dus al een hele week een passier gehad om uit te proberen en had toch mijn twijfels bij dit zadel, niet helemaal lekker zitten, met lichtrijden dat mijn binnekant bovenbenen tegen de kniewrongen aankwamen, niet prettig en zo nog wat meer. Ik had dus ook gevraagd of hij nog een nieuwe Passier mee wilde brengen om dit zadel te vergelijken. En jammer genoeg zit deze toch echt weer beter, handwerk?! Ik baal hier toch wel stevig van want ga dus nu een nieuwe kopen terwijl ik ook een 1 jaar oude had kunnen kopen die er echt nog goed uit zag ook. Heb ik weer, scheelt toch wel weer heel veel geld. Maar goed het moet wel goed zijn, hoef ik de komende 20 jaar geen nieuwe meer?
Bedankt voor jullie reacties allemaal!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 08:46

Mijn Passier ziet er echt nog heel erg goed uit, die heb ik nu zelf al een jaar of 6-7, ik weet zeker dat ik er nog wel 15 jaar mee kan doen.
Gewoon een kwestie van goed onderhouden, de eerste paar keren goed invetten en daarna heel regelmatig schoonmaken met zadelzeep en met mate invetten/olieën (schoonmaken kan je niet vaak genoeg doen, een overdaad van olie/vet schaadt!)