Ozep weer los, nu echter langs openbare weg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Ozep weer los, nu echter langs openbare weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 19:36

Vandaag snap ik heel eventjes de mensen die hun paarden op stal houden Zij zijn groot en ik is klein!
Zoals enkele al hebben gezien was Ozep vorige week ook al een keer uitgebroken:
[ITP] 2 vastgelopen uitbrekers gesnapt;

Nu hebben wij 2 hele grote paddocks die met linten onderverdeeld zijn in kleinere paddocks zodat de rust een beetje bewaard blijft, dekens heel blijven en Mennelt niet pal naast de andere ruinen staat, Mennelt is namelijk nogal fel op andere ruinen.
Vanmorgen ging ik weg en stond alles er netjes bij: Mennelt, daarnaast Aag en in de grootste Ozep en zijn Bapke.
Kom ik vanmiddag terug, staat alles bij elkaar... Heeft Ozep alle linten losgetrokken, èg gezellie Gelukkig was verder alles en iedereen heel.
Om het rustig te kunnen maken zonder paarden geruzie om mij heen had ik Ozep en Bapke even in de wei gezet.
Die stonden daar lekker en dus wilde ik ze tot het op stal zetten in de wei laten staan.
Zie ik voor een uurtje terug opeens Bapke helemaal uit der bol gaan Verward
Ozep stond gewoon rustig voor het gaas...
Dacht ik...
Hij bleek dus achter het gaas te staan, op de parkeerplaats van het tuincentrum...
Hij heeft ook in de wei de linten losgetrokken, is langs het land van de buren en de loods van het tuincentrum gesneakt, door de coniferenhaag gewurmt, om de loods heen gelopen om vervolgens op het parkeer terrein te gaan staan. Nou vraaaaag ik je? Wat heeft die bijdehandte vos daaaar nou weer te zoeken?

De buren kwamen er ook al gelijk aan lopen, ik zat ondertussen al op mijn fiets om er naar toe te sprinten. Daar aangekomen liet hij zich natuurlijk weer gewoon pakken. En toen ik hem mee terug nam begon hij naast me te snuiven en te passageren. Nu was alles wèl spannend maar een paar minuten ervoor liep hij daar nog alleen te scharrelen Frusty

Hier zie je een puppie Triumph, om een indruk te geven om welke loods en op welk parkeerterrein OZep liep.
Afbeelding


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:47

Weet je zeker dat er geen shetland bloed in zit Schijnheilig .

Ik ken eigenlijk alleen shetlanders die zo verschrikkelijk bijdehand zijn en altijd liever bij de buren staan dan op het eigen erf.

Je zal ze toch wat, die lieve paardjes die je steeds een hardverzakking bezorgen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:53

wat een uitbreekmonster zeg Haha!
zijn er verder geen drukke wegen bij jullie in de buurt?
of stel je voor dat er een penny meisje aankwam en hem meenam naar huis en hem in haar achtertuin zette Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:09

*grijns*
Dus toch ander materiaal gaan gebruiken om dit monster achter slot en grendel te houden, maar ik zie Ozep er nu wel voor aan om zelfs door een sleutelgat te kruipen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 20:15

De kans dat Ozep zich door andere laat pakken is vrij klein Haha!
Hij vind het al niet nodig dat een vreemde hem gewoon aanraakt als ik hem vast heb, laat staan als hij los staat *LOL*

Maar een drukke weg is er niet vlakbij, alleen is onze weg wel onoverzichtelijk en hoewel er maar 30 gereden willen de sluigweggebruikers hun gaspedaal nog wel eens diep intrappen. Het scheelt dat het geen paard is wat ja makkelijk over het hoofd ziet Haha!

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:17

Hahahaha, wat een monster zeg!
Doet me denken aan vroeger, toen mijn pony, dus gewoon op z'n gemak een dikke sloot oversprong, zich door een dikke heg heen wrong en op z'n dooie gemak het (super strakke) gazon bij de buren ging verkennen.
De buurman heeft er nog een paar foto's van gemaakt, terwijl Salvador op staat te eten te midden van het kunstzinnig aangelegde middenplaatsje..
Je zag op het strakke gazon precies welke route hij had afgelegd..
Gelukkig kon buurman er wel om lachen..

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:18

Sjuimpje schreef:
Ozep stond gewoon rustig voor het gaas...
Dacht ik...
Hij bleek dus achter het gaas te staan, op de parkeerplaats van het tuincentrum...
Hij heeft ook in de wei de linten losgetrokken, is langs het land van de buren en de loods van het tuincentrum gesneakt, door de coniferenhaag gewurmt, om de loods heen gelopen om vervolgens op het parkeer terrein te gaan staan. Nou vraaaaag ik je? Wat heeft die bijdehandte vos daaaar nou weer te zoeken?



*LOL* Haha!

gelukkig dat het wel goed is afgelopen.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 20:24

Sall schreef:
Doet me denken aan vroeger, toen mijn pony, dus gewoon op z'n gemak een dikke sloot oversprong

Als je de link in mijn eerste post bekijkt, dan zie je dat de mijne iig geen sloten springt,
dat is op dit moment zijn enige pré en daarom mag hij nog even blijven Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:27

Lisa en Ilindra waren vandaag ook op stap.
Ineke had Ilindra aan het touw en Lisa liep erachter aan richting stal.
Bij de stal aangekomen bedacht Lisa opeens dat ze wel even gewoon verder door kon lopen waarop Ilindra weer net zo hard de stal uitsjeesde achter Lisa aan.
En waar gaan 2 hengsitge merrie's dan heen?????
Uiteraard naar Ustinov, daar konden we ze weer pakken maar Lisa had andere plannen en draaide haar bevallige achterwerk zijn kant op.
Usti ging over het hek hangen om te ruiken en kreeg zo'n klap stroom dat de vonken eraf sprongen Extreme duivel
Hij was dus direct genezen, door de klap schrok Lisa ook en liep maar weer braaf mee naar stal Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:35

Zie je wel, het is het Gelderse bloed Tong uitsteken.

Wat een aap van een paard, blij dat hij weer veilig op stal staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:38

Wel een mooi gezicht hoor, van die mooie snurkende paarden met de nek erop en de staart op de rug die over de weg heen dansen.
Mag het graag zien en verkeer rijdt er bij ons toch niet Haha!

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:41

Zet gewoon keiveel stroom op het schrikdraad!! Vaak, als ze een flinke klap hebben gekregen, durven ze echt niet meer naar het draad toe! Nu lach je er nog om, maar als hij straks op de openbare weg staat, zal het lachen je wel vergaan!


janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:43

Ik zei al: je weitjes met sloten afheinen. Hoeft maar 3 mm diep te zien....

Gelukkig is alles goed afgelopen. Ik heb weleens in de spits op vrijdagavond achter mijn pony aangerend, die dwars over de middenstreep van de dorpsstraat liep.

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:50

wat een doerak Knipoog Haha!

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:54

O O O, daar ben je maar weer mooi klaar mee Nagelbijten / Gniffelen

Bij ons wil [naam verwijderd] wel eens ervantussen gaan, en als Harry dan alleen thuis is, dan heeft ie wel moeite om de Born-Free-A-welsh weer te pakken, maar dat kan hier in deze omgeving gelukkig niet al te veel kwaad.

Op de parkeerplaats van een Bloempjeswinkel zou ik wel beroerder vinden, en ik moet idd niet denken aan een drukke winkelstraat

Kluisteren, die bok ~~}>

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:19

hihihi ik lig telkens weer dubbel om je verhalen..die ozep toch!
staat er stroom op de draden? je zou haast zeggen van niet.
Gelukkig is alles goed afgelopen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:27

Klinkt als.... Tiko!
En of je daar blij mee moet zijn..... Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:02

Jeetje, volgens mij ontsnapt Ozep op alle mogelijke manieren Bloos Wel fijn dat hij niet ver weg is gegaan, maar hoe ga je hem nu in het land houden? Ik kan me voorstellen dat je zo langzamerhand een beetje hopeloos wordt Scheve mond

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:15

Hij blijft je verrassen he Knipoog Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:27

Staat er inderdaad wel stroom op dat draad? Dat wil het nog wel eens verhelpen Haha! ...
En dan hoeft het niet superveel stroom te zijn... Als ze maar een tikje krijgen als ze het draad aanraken, en er dus niet meer aan willen komen.

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

zuppie
Berichten: 120
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: mooie twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:39

Vind de verhalen wel lachen, maar eigenlijk alleen als ik ook heb gelezen heb dat het goed afloopt.
Mijn paard is nog maar 1 keer ontsnapt. Bij een zeer dominante, zeer drachtige, dure merrie en duur gedekt in de wei. Ik dus in paniek, want owee, wat als ze elkaar een trap gaven en er gebeurt iets met het veulen. Gelukkig konden we na een 20 minuten de beide dieren uit elkaar halen, en was alles rustig. Ik heb toen wel gezien hoe mooi mijn paard kon lopen. Wat ik hier eerder ook al las; hals er op en snuivend door de wei.

Egoistische wereld! Iedereen denkt aan zichzelf. Ik ben de enige die nog weleens aan mij denkt.

Wie zich zelf kent, veroordeelt niemand

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:45

Haalt ie zijn benen niet open aan dat lint? Wencke is straks ook over een hek gesprongen en door een lintje gerend, maar die ligt lekker open aan zijn been .

Die Ozep ook, wat een maffe knol Lovers.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:10

Wat een slimmerds heb jij toch!! Volgens mij is er bij jullie elke dag wel wat te beleven!!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:38

Paard met humor! Haha!
Maar met die dekens op voelt zo'n paard natuurlijk nooit stroom. Zou hem als straf mooi eens bloot buiten zetten, kijken of hij stroomdraadjes nog zo leuk vindt Knipoog

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 01:12

Zat ik ook al aan te denken Marije: haal dat dekentje er eens af, als ´ie naar buiten gaat Clown !

Wat een gek, die Ozep Haha! !
Eén ding is zeker: met hem in de buurt hoef je je niet te vervelen Sjuim Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, ComscoreBot, Dayna, denisesilver, Igniss, mosimonster, Soprano en 110 bezoekers