Klachten startgelden op wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
teun

Berichten: 544
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Lieren

Klachten startgelden op wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 18:36

Naar aanleiding van een van onze leden die het KHNS heeft gebeld ivm de hoge startgelden voor wedstrijden, melde de KHNS dat deze al meer klachten heeft ontvangen en roept iedereen(althans de wedstrijdruiters en amazones) om hiervan melding te maken bij diezelfde KHNS.
In het verleden waren startgelden van ƒ 5,00 tot ƒ 8,00 heel normaal, tegenwoordig zijn het min of meer dezelfde bedragen gebleven alleen met het Euro teken ervoor. oftewel 110 % meer.

Dus als men het (ook) niet eens is met de huidige startgelden dan even mailen naar onderstaand adres.

naberg@knhs.nl

De mens is net een prullebak, trap op z'n teen en zijn mond gaat open.


fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:39

Mij maakt het niet zoveel uit, aangezien het prijzengeld een % van het inschrijfgeld is, en gulden of euro dan niet zoveel uitmaakt. Wel erger ik me aan die wedstrijden waar je ook gewoon 7 euro inschrijfgeld betaald, maar dan een gesponsord haarnetje krijgt met je eerste plek (ipv 30 euro oid)

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:39

Nou, bij ons in de buurt moet ik vaak genoeg 10 euro per proef betalen. Dus dat is nog meer dan de 5 of 8 euro die je nu aangeeft.
Ik zal dat dan ook zeker doormailen!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:40

Samsam schreef:
Mij maakt het niet zoveel uit, aangezien het prijzengeld een % van het inschrijfgeld is, en gulden of euro dan niet zoveel uitmaakt. Wel erger ik me aan die wedstrijden waar je ook gewoon 7 euro inschrijfgeld betaald, maar dan een gesponsord haarnetje krijgt met je eerste plek (ipv 30 euro oid)

en de wedstrijden waar je helemaal niets krijgt Knipoog

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:41

Maar Samsam, het is nog niet in iedere regio gebruikelijk om prijzengeld uit te keren. Bij ons is het nog altijd bekers...die wordt je ook weleens zat.

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:48

Ik vind het op zich wel duur natuurlijk, maar bedenk wel dat een club er vaak helemaal niets aan over houdt. Al het geld gaat in de prijzen en in de jury's zitten. Ik denk dat je daar het probleem moet gaan zoeken, en niet bij de hoge inschrijfgelden.

Fitzroy

Berichten: 25040
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:49

Ik vind het inschrijfgeld tegenwoordig echt de spuigaten uitlopen. 10 euro is heel normaal voor een Z-proef. En dan krijg je vaak nog een *piep*bekertje ook.
In onze regio is prijzengeld helemaal niet vanzelfsprekend.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25040
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:50

Gjilke schreef:
Ik vind het op zich wel duur natuurlijk, maar bedenk wel dat een club er vaak helemaal niets aan over houdt. Al het geld gaat in de prijzen en in de jury's zitten. Ik denk dat je daar het probleem moet gaan zoeken, en niet bij de hoge inschrijfgelden.


Pardon? Heb je enig idee hoeveel een jurylid krijgt?
Als het een beetje dichtbij is, krijg je 20 euro. Oftewel: 2 combinaties en ze hebben de jury er al uit.
En als je dan bedenkt dat je er meestal rond de 25 in de ring hebt, is het een klein rekensommetje hoeveel ze er aan over houden.
Naar juryleden gaat het iig niet!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:52

Prijzengeld zie je bij de dressuur niet vaak hier in de buurt en niet alleen Z proeven kosten 10 euro, maar ook B, L en M proeven. (niet bij alle verenigingen, je ziet ook nog wel 8 euro). Vandaar dat ik niet al te veel op wedstrijd ga, want mijn stufie is niet echt een goede basis voor de paardensport.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:58

Nou gjilke, dat klopt niet hoor. Ben vaak mee gaan schrijven bij jury's en die krijgen geen hol, dus daar gaat het echt niet naartoe. Is meer liefdewerk hoor van de jury's !!!

Enne.........samsam..........prijzengeld ???????? niet in de randstad hoor.................

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:02

Naar juryleden gaat het dus inderdaad niet!!!!!
Die verdienen zowat niks.
Maar ik ben het ermee eens dat de prijzen veel te hoog zijn geworden.
Ik ben nu gewoon blij en verbaasd als een proef maar 3 Euro kost (wel bij de pony's hè), terwijl het voorheen NORMAAL was als een proefje 5 GULDEN kosste.
Schandalig, maar ja iedereen heeft ermee te maken...

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:02

Even een klein rekensommetje:
Stel je vraagt 8 euro inschrijfgeld.
Er zijn 25 combintie's: je ontvangt dus 200 euro
bij 25 combinatie's zijn er zeven prijzen.
1e prijs = 5 x 8 = 40 euro
2e prijs = 4 x 8 = 32 euro
3e prijs = 3 x 8 = 24 euro
4e prijs = 2 x 8 = 16 euro
5e prijs = 1 x 8 = 8 euro
6e prijs = 1/2 x 8 = 4 euro

In totaal 124 euro

Er blijft dan in totaal 76 euro over.
een jury krijgt bij ons een dagdeelvergoeding van 12,5 euro + een "kadootje" van ongeveer 15 euro.
Stel dat een jury 50 km rijdt (heen en terug) is dat 0,65 euro per km dus 32,5 euro

in totaal 60 euro

er blijt voor de club welgeteld 16 euro over....

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:03

Maar dan moeten er dus wel geldprijzen zijn en niet van die flutbekers.
Want dan ben je echt minder kwijt aan prijzen hoor!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:08

Marije_jiplover schreef:
Maar dan moeten er dus wel geldprijzen zijn en niet van die flutbekers.
Want dan ben je echt minder kwijt aan prijzen hoor!


Dan is bij ons het inschrijfgeld ook lager (5 euro)

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:10

Marije_jiplover schreef:
Maar dan moeten er dus wel geldprijzen zijn en niet van die flutbekers.
Want dan ben je echt minder kwijt aan prijzen hoor!


helemaal mee eens, hier krijg je echt geen prijzengeld, maar een lintje en een flutbekertje, dus zou het best minder mogen kosten

afgelopen zomer heb ik niet meer betaald per start dan 3 euro, dus het kan wel Haha!

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:11

IngridM schreef:

Enne.........samsam..........prijzengeld ???????? niet in de randstad hoor.................


Bij ons dus wel normaal om 7,50 of 8 euro inschrijfgeld te vragen, de prijzen zijn dan:
€ 35,00/ 27,00/ 20,00/ 14,00/ 9,00/ 8,00 + regl. Volgprijzen


Maar na aftrek van prijzengeld, jurykosten blijft er maar weinig voor de vereniging over, dit moet dan komen van de barinkomsten. Bovendien is het organiseren van concoursen ook een service voor onze leden en het zorgt ervoor dat we ook bij verenigingen in de buurt welkom zijn op concours!


Het lijkt me logisch dat concoursen met prijzengeld, veel meer inschrijfgeld vragen, dan wedstrijden waar je een rozetje en haarnetje wint. Die vereniging houdt dus nl wel veel geld over aan het organiseren van een concours!

Hier in de buurt is dat niet zo en betaal je het zelfde.
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 17-02-04 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:17

Hier worden over het algemeen bekers en rozetten als prijzen gegeven. Dan moet je je ook bedenken dat er veel ruiters zijn die niet in de prijzen rijden, dus ook dat startgeld betalen, maar niet vaak wat winnen. Die rijden gewoon fijn hun proefje, voor de punten.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:22

Ik heb de afgelopen maanden erg weinig gestart, of kan beter zeggen; afgelopen jaar...
Maar die keren dat ik heb gestart was het startgeld overal MINIMAAL 7 euro, 10 euro kwam ook voor.
De 1e prijs was nooit meer dan een rozet met beker, en in sommige gevallen zelfs alleen een medaille waarbij niet eens een lint ervan af kon Boos!
Ik ga gelijk mailen!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:42

Hier voor de B en de L meestal 5 of 6 euro, en in de M en Z 6 of 7 euro startgeld, voor de pony's dan.
En vaak krijg je dan een beker en een rozet, maar bij sommige verenigingen krijg je van die nare kleine bekertjes of prijzengeld van 8 euro voor de eerste prijs.
Maarja.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:17

verenigingen die geen prijzengeld geven mogen vanaf 1-4 maar 7,50 euro rekenen.

In de guldenprijs betaalde wij ook wel eens 17,50 bij de NBVR, dus veel omhoog is het dan niet.

Fitzroy

Berichten: 25040
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:32

Gjilke schreef:
een jury krijgt bij ons een dagdeelvergoeding van 12,5 euro + een "kadootje" van ongeveer 15 euro.
Stel dat een jury 50 km rijdt (heen en terug) is dat 0,65 euro per km dus 32,5 euro



Een jurylid krijgt een dagdeelvergoeding van 12,- euro en 0,28 eurocent per km. Dit zijn door de KNHS vastgestelde bedragen.
50 x 0,28 = 14 euro plus dagdeelvergoeding van 12,- euro = 28 euro in totaal voor 25 combinaties. Dat is ietsje meer dan 1 euro per combinatie. Blijft er in jullie geval nog 7 euro per combinatie over voor prijzen en de clubkas.
.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:36

niet altijd voor de clubkas hoor Fitz, denk eens aan huur van een accommodatie als die er niet is.. of andere dingen die wel eens gehuurd moeten worden

Fitzroy

Berichten: 25040
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:40

Snap ik wel, liberty, maar ik wilde dit meer illustreren omdat Gjilke beweert dat er zoveel geld naar juryleden gaat.
Dat is dus echt niet zo. Het is qua betaling vrijwilligerswerk.
Verder vind ik het heel leuk om te doen, maar als je zondagochtend om 10 over half 8 de deur uit gaat en 's middags om 2 uur pas weer terug bent voor de somma van 32 euro, wil ik mensen niet horen zeggen dat juryleden veel geld kosten Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:11

5-8 euro, was dat maar waar! vaak genoeg rond de 10 euro(M2) moeten betalen, oke krijg dan wel prijzengeld, alleen zijn het vaak dezelfden die winnen, en dat ben ik dus helaas niet Tong uitsteken

onze club organiseert ook een wedstrijd, we moesten geld BIJ leggen voor de Z ringen, oa omdat de kantine opbrengsten naar de club van de bak ging, ipv onze kas, dalijk het buitenconcours zal meer opleveren

maar van alleen het inschrijfgeld(wat toen wel tussen de 4.00&8.00 euro was) redt een club het niet

vraag me dan toch af, waarom het eerst wel kon met Fl. 7.50 Verward

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 08:16

Samsam schreef:
Mij maakt het niet zoveel uit, aangezien het prijzengeld een % van het inschrijfgeld is, en gulden of euro dan niet zoveel uitmaakt. Wel erger ik me aan die wedstrijden waar je ook gewoon 7 euro inschrijfgeld betaald, maar dan een gesponsord haarnetje krijgt met je eerste plek (ipv 30 euro oid)


Jij krijgt tenminste nog prijzengeld, hier mag je al blij zijn als je je protocol terugkrijgt voor die 9 euro per proef. Zelfs een eervolle vermelding als je een wp hebt gereden maar niet in de prijzen valt is al teveel moeite helaas.... zowizo vindt ik dat iedereen even genoemd mag worden, iedereen doet toch zijn best.
Afgelopen week kortste rijsuitreiking ooit meegemaakt, 3 ruiters in een rubriek, alleen nr 1 werd opgenoemd dus binnen een minuut was de prijsuitreiking voorbij... jemig maak er dan wat van en noem die andere 2 ook op. Dan lijkt het nog wat en bouw je nog een beetje spanning op.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 3 bezoekers