Heb dankzij Desiree foto's gezien van kwpn-merrie..?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 20:30

Hoi!
Desiree kent een man die een merrie te koop heeft, ik heb vandaag van haar via de mail foto's gekregen...
Tja. Dan doe ik het weer he. Ik 'zet het luikje open'.
De eerste gevoelens die binnen stroomden:
Het zit goed. Lief paard, dol op knuffels, aandacht.
Heeft zich de laatste maanden bij de ex-eigenaresse (is nu bij handelaar) waarschijnlijk kapot verveeld. De laatste twee jaar had ze elk jaar een veulen, en daardoor werd er weinig mee gedaan, maar ze miste de afleiding.
Wel een paardje die een ander kan/wil vertrouwen. Kortom, als het klikt dan klikt het ook goed. Dat gevoel bevalt me wel want zo ben ik ook.
Tot zover mijn gevoel.
Mijn verstand: paard voldoet qua leeftijd, hoogte en kunnen (voor zover ik gehoord heb) aan mijn eisen. Qua uiterlijk zal ze iets te dik zijn, en ze is niet supermooi, maar dat zoek ik ook niet.
Ze heeft een leuk koppie, doordat ze klein is, tijdelijk iets dikker en niet gespierd, komt ze volgens Desiree wat 'pony-achtig' over, wat er met de training wel weer af kan gaan.
Ze was goed nageeflijk, wilde ik ook. Maar hoe ze met springen is weet ik nog niet, dat zou ik graag willen uitproberen wanneer ik ga.
Ik heb degene die met mij mee gaat (instructrice en springruiter) gevraagd of ze me wil bellen wanneer ze kan... Spannend!
De vader van de betreffende merrie is Jasper. Kan iemand mij meer over hem vertellen?
Oh jee ik ben niet zenuwachtig helemaal niet echt niet lijkt maar zo hoor.
Groetjes,
Hypermiep *LOL* .

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 20:34

hey dorine,

wat leuk voor je zeg...
je laat me wel weten als je gaat kijken he en wat het is geworden... enne als je hem hebt ga ik een keer met je mee!!!
lijkt me cool.....

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 20:38

Qua afstamming zit dat wel goed. Als je bij Google "Jasper+hengst" oid intypt krijg je niet dan lofuitingen. Jasper heeft geloof ik ook gesprongen met Hugo Simon onder de naam Little One

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 22:07

en dorine? is het een leuk paardje? Mag je de fotos op bokt zetten?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 22:10

heeey klinkt leuk! super enne als Desiree het een leuk paardje vind dan zit het wel goed hoor!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 22:38

Hoi Dorine,

Jasper ken ik wel. Ik heb een paard gereden waar 2 keer jasper in voor kwam. Als ik het goed heb echt springbloed! Verder kan ik er eigenlijk niets zinnigs over zeggen, dus eigenlijk was dit weer een onzinnig berichtje, maar oke.
Succes ermee!!!!!!1
Ingrid

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 22:47

heeeey Thanx voor de foto's ik vind d'r heel erg leuk! maar wat ik aan de telefoon zei meen ik hoor.
Ik heb helaas wedstrijd en kan dus niet mee maar Desiree heeft er echt veel kijk op en die belazerd je echt niet haar kennende Lachen

Leuke naam ook trouwens!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 09:29

Hoi Dorine!
Wat gaaf voor je!
Jasper is een goeie hoor! Er zijn wel mensen hier die een afstamming van hem hebben, ik weet alleen niet meer wie, vonneke geloof ik. Moet je anders even zoeken op het Fokkerij forum.
SUcces!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 10:05

ow dorine wat fijn!!!!!!
wat zou dat fijn zijn!!!
Volg dat gevoel van jou maar, dat laat je vast niet in de steek!
en wat Nimber zegt geloof ik ook:
als Desiree zegt dat het goed zit, dan kun je daar wel van op aan!

wat fijn zeg dat Desiree zomaar zo'n paardje tegen komt!
Ik duim voor je hoor! Party!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 10:23

Hoi Allemaal. effe voor alle duidelijkheid: ik kom geen paarden tegen, ze lopen allemaal tegen mij aan. Dat is eigenlijk heel gemeen. Daarom heb ik nu ook 'per ongeluk' drie paarden i.p.v. 1......
Gelukkig betreft het nu een paard voor iemand anders (wis van mijn voorhoofd...). Dat scheelt weer. Nou, wat het paard betreft kan er niet zo heel veel mis gaan: het karakter deugt, en dat ziet Dorine straks ook wel. Het paard is geschikt ook om wedstrijden te rijden (is er ook mee gedaan). De afgelopen 2 jaar is er alleen mee gefokt, daar zal ze niet veel van geleden hebben. Het is een eenvoudig paard, niet mooi, niet lelijk, maar kan wel degelijk mooier worden. Ze is niet zozeer compact, eerder langgelijnd. Het lijkt me een gezond paard, en Cor kennelijk ook, anders had hij het niet gekocht. Uiteraard kan ik er niet in kijken, en hij ook niet, maar ze is niet kreupel geweest afgelopen periode en de veearts zal meer kunnen vertellen bij de keuring. het enige nu is dat we hopen dat ze ook een beetje kan en vooral WIL springen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 10:54

Spannend hoor, ik hoop dat het doorgaat allemaal! Party!!

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 12:30

O dit klinkt leuk!!! Spannend zeg, ik ga duimen voor je Dorine!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 14:13

We (Dorine, Peter, Jippie en Desiree) hebben een ontmoeting bij de handelaar geregeld op zondagochtend...
Ben reuze benieuwd hoe ze en of ze springt. Of dat ze bereid is eventueel het te leren. En verder ben ik benieuwd naar haar gevoel, haar innerlijk.
Ik ben heel erg enthousiast over wat ik tot nu toe heb kunnen aanvoelen, maar dat schrijf ik niet op Bokt natuurlijk want dadelijk komt de verkoper erachter grijnz.
Iedereen die de verkoper kent, het enige dat je mag zeggen is dat Dorine een goed tehuis biedt en maar duizend gulden kan bieden hahaha.
Ach ja, ik ben helemaaaaaaal niet opgewonden.
Tuurlijk niet.
Paard kopen, ach...
is toch niets?
meteen een nieuwe fiets
dan kan ik over een tijdje
snel naar de stal
kruiwagen staat er al
vlug mesten en
paardje pesten
zadel op en rijden
daarna weer in de weide...

ja ik kan tegen
de huidige druk...
straks
geluk.

Liefs en bedankt voor jullie geduim,
hypermiep *LOL* .

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 14:25

Spannend hoor. Het klink echt heel erg leuk. Ik ga heel hard voor je duimen!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 14:36

Super voor je, joh!! Als jullie het kunnen vinden samen en ze wordt goedgekeurd wanneer komt ze dan? Dus Desiree is nu officieel paardenbemiddelaar? Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 14:50

Hm, weet ook nog een paar merries te koop van 1.48m. Een NRPS en een Welsch K. Iemand? grinnik. Tja, mensen kun je nu eenmaal het makkelijkste lokken m.b.v. een paard he.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 15:50

Lokken? Haha! Je lokt ze met een paard en verkoopt ze iets anders? (bussie lucht ofzo, of hun eigen auto voor veeeeeeeeeeeeeels te veel geld *LOL* )

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 16:22

Hm, kan ik wel eens proberen..... grinnik. Nee, ik zal Dorine maar een leuke merrie laten zien. Niet eens de mijne!