Leren laarzen laten glimmen, Kiwi schoenpoets?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Leren laarzen laten glimmen, Kiwi schoenpoets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 23:45

Ik hoorde bij een clinic dat je je leren laarzen glimmend krijgt door kiwi schoenpoets in de fik te steken, dan met natte lap op je laars doen en dan na doen met panty. Schoenpoets wil niet in de fik . Laarzen glimmen ook niet Verward . Heb een potje kiwi met glazen potje, is er ook nog een andere? Heb zondag wedstrijd dus moeten ze ff glimmen!


PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:18

Dat klopt, die potjes blijven niet branden, dat was het blik. Maar het blik wordt niet meer verkocht, mag niet meer (ik geloof juist omdat er brandbare stoffen in zitten). Ik heb ook gewoon een potje en dat werkt ook best hoor. Eerst je laarzen goed schoon (en droog) maken. Dan een aansteker bij het potje houden, op die manier smelt toch het bovenste laagje van de schoensmeer (dit zal je wel een paar keer moeten doen). Dan met een vochtig wattenschijfje de schoensmeer op je laarzen uitsmeren, even in laten trekken en dan uitpoetsen. Voor de extra glans kun je erna nog met een panty overheen gaan. Geloof me het werkt echt!! Succes!

Na de traan van verdriet, komt de glimlach van de herinnering...
Vaarwel lieve Cisco... Rust zacht meisje...

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:21

werkt dit alleen met kiwi schoensmeer? of met alle (zwarte neem ik aan) schoensmeer??
ik heb er nog nooit van gehoord maar het klinkt goed, waar koop je dat, ruitersportzaak of schoenenzaak??

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:23

Volgens mij kan het met alle merken (weet ik niet 100%zeker hoor!). Er werd altijd het merk kiwi geroepen, omdat dat bleef branden, maar dat is nu dus niet meer zo. Je kunt het merk gewoon bij een schoenenwinkel kopen (ik heb het bij een supermarkt gekocht).

Na de traan van verdriet, komt de glimlach van de herinnering...
Vaarwel lieve Cisco... Rust zacht meisje...

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 00:24

Volgens mij alleen met kiwi, gekocht bij de trekpleister. Ik ga het morgen nog wel even proberen, maar voor het eerst zie ik nog geen verschil met gewoon.

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 15:12

Ze zeggen dat het ook pas na een paar keer werkt (al zag ik bij mij al na 1 keer verschil)

Na de traan van verdriet, komt de glimlach van de herinnering...
Vaarwel lieve Cisco... Rust zacht meisje...

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:41

Ik doe dat ook altijd.
Kiwi schoenpoets (!!uit het blikje!!), in de fik steken. (Wel buiten doen, want toen ik het eerst uitblies, vatte mijn sponsje vlam, en toen moest ik met een brandende spons naar buiten toe rennen. Huis bijna in brand...)
Met een vochtige spons uitsmeren over de schacht en de schoen van je laars. (nooit aan de binnenkant van je laarzen doen, want dat gaat zo piepen als je rijd.)
Daarna even laten staan.
En dan uitwrijven met een panty.
Dit moet je meerdere malen erop smeren, en uitwrijven, want dan raken al die griffels in je laarzen dicht met schoenpoets, en dan glimmen ze echt als een spiegel. Met Kalfsleer lukt het beter. want rundleer heeft meer van die naden.
En je moet de spons nat maken omdat als je dan de warme schoenpoets op je laars smeert, stolt het meteen door het water.

(mensen zeggen altijd dat als ze geen spiegel bij hebben, ze wel even in mn laarzen kijken...haha)

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:45

waar kan je kiwi in blik kopen dan? hier hebben ze alleen in zo'n glazen potje en die brand niet

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:50

Ik heb het ook eens geprobeerd, maar zag geen resultaat eigenlijk. Heb nu dus nog een blikkie Kiwi staan. Kan het vanavond eens proberen, morgenavond wedstrijd...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:55

Bij de schoenmaker hebben ze het misschien nog wel?!
Je moet idd Kiwi uit zo'n blikje hebben, dat in de fik steken (maar hoeft niet per sé trouwens) en dan niet te dik (!!) op je laarzen doen.
Dat moet je dan eerst nog uitpoetsen met een zachte borstel (een andere dus dan waar je het mee op je laars hebt gedaan), en dan om ze nóg mooier te laten glimmen kun je ze nog met een panty na doen, dat help echt!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:57

zo doet Anky haar laarzen altijd
kijk maar eens op Anky.nl en dan bij webtips ergens onderaan

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:58

Er bestaat ook vloeibare Kiwi in een flesje met een sponsdopje, Kiwi Quick Shine. Dat vind ik fijn spul, ze gaan er enorm van glimmen en geen gekloot met aanstekers. Snel droog, geeft niet af. Ze hebben het bij de Appie Heijn en vast ook wel bij een schoenmaker ofzo.

Afbeelding

Nulla tenaci invia est via

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:03

Vroeger als ik op wedstrijd ging deed ik ook haarlak van Wella achterop mn zadel, en neusriem en een beetje op mn laarzen, doet Anky ook. Maar dat is toch niet zo goed voor je spullen!!!

je kunt het in de Konmar en de Albert Heijn halen.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:09

ik heb even foto's gemaakt van mn laars Tong uitsteken Ff uploaden

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:20

Hoi,
nou ik doe het dus ook altijd met kiwi schoenpoets uit het blik. toen ik mijn laarzen kocht (könings) kreeg ik er ook 2 potjes bij in de doos vanuit de fabriek zelf Lachen en normaal koop ik ze gewoon in de supermarkt, ik hoor hier vaak dat je het er veel op moet doen, dat moet nou juist niet want zo komt er een te dikke laag op en dan gaan ze op een gegeven moment niet meer glimmen, ik heb het zelf meegemaakt met de laarzen van een vriendin. maar dan moet je ze als je de schoenpoets er op hebt gesmeerd met een schoenenborstel over heen gaan niet te hard want dan krijg je krassen, en daarna met een panty, zo doet anky het ook, tenminste een vriendin van mij was altijd de groom van anky en die moest haar laarzen poetsen dus die weet het wel..

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:31

Afbeelding
Zo moeten ze er ongeveer uit komen te zien als je ze een aantal keren hebt gepoetst...

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:34

die van mij glimmen nog meer Haha!

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:35

Dat ziet er netjes uit! Met dat vloeibare Kiwi spul worden ze ook ongeveer zo.
Ik vind alleen dat vieze sporenriempje er een beetje jammer bij staan, daar zou ik een nette leren voor nemen om het compleet te maken!

Nulla tenaci invia est via


Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:36

Margreet schreef:
Dat ziet er netjes uit! Met dat vloeibare Kiwi spul worden ze ook ongeveer zo.
Ik vind alleen dat vieze sporenriempje er een beetje jammer bij staan, daar zou ik een nette leren voor nemen om het compleet te maken!


ja, maar als ik op wedstrijd ga, dan heb ik dat echt wel schoon Knipoog

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:41

Alleen een probleempje; kiwi in blik is nergens meer te koop. Mag niet meer verkocht worden, juist omdat er brandbare stoffen in zitten. Of weet iemand toevallig waar ze het nog wel verkopen?

Na de traan van verdriet, komt de glimlach van de herinnering...
Vaarwel lieve Cisco... Rust zacht meisje...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:02

Vraagje, dat oppoetsen met een panty, hoe in vredesnaam doe je dat???

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:02

Waarom zo glimmend? Vind het helemaal niet mooi als je zowat je haren kan kammen in de laarzen Knipoog. Gewoon lekker natuurlijke leerkleur en glasn, meer dan voldoende! OK dan!

Jurga schreef:
Vraagje, dat oppoetsen met een panty, hoe in vredesnaam doe je dat???


Het wil haar namelijk niet erg lukken zo te zien Schijnheilig

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:06

Jurga schreef:
Vraagje, dat oppoetsen met een panty, hoe in vredesnaam doe je dat???


Gewoon, panty op een propje en poetsen maar

SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:14

ik doe mijn panty (nadat ik mijn laarzen normaal heb gepoetst, dus niet op de kiwimanier) om de poets borstel en dan wrijven,

ik ga de glans manier ook eens testen, maar ik weet niet zeker of ik het mooi vind

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:45

Jurga schreef:
Vraagje, dat oppoetsen met een panty, hoe in vredesnaam doe je dat???


Ik knip mn panty altijd doormidden, pak de 2 uiteinden vast, (En als ik wrijf, heb ik mn laars altijd aan, dat gaat makkelijker.) En dan leg ik de panty strak op dr laars, terwijl ik hem nog vast heb, en dan wrijf ik heen en weer, van links naar rechts, en ga ik de hele laars af. Heel makkelijk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 103 bezoekers