Hoe noem je zo'n ding aan je singel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 23:07

Zo'n ding dat je om je singel kan doen zodat je je slofteugel, of je touwtjes met longeren of je........... weet ik veel wat voor hulpteugel die je aan de singel vast moet maken los kunt maken zonder dat je je hele singel los hoeft te maken.
Een leren lus die om je singel schuift met een ringetje eraan waar je de hele handel dan aan vast maakt ipv direct aan je singel.

Snap je wat ik bedoel? Hoe noem je dat? Heb zo'n geval nodig (correctie: lijkt me handig), maar dan is het wel makkelijk om te weten hoe het heet!

(als iemand er eentje in de aanbieding heeft hou ik me aanbevolen!)

[Edit] titel ieeets duidelijker gemaakt [/edit]

_________________
<FONT COLOR="BLUE">De natuurlijke trots en adel van het paard zijn af te meten aan zijn verzet tegen geweld en bedrog</FONT>
<FONT COLOR="PURPLE">Alessandro Alvisi 1887-1951</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-23 11:08 ]</font>

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 23:08

ik heb er nog nooit van gehoord, maar volgens mij is dat ook wel heel gemakkelijk zelf te maken hoor

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 23:13

Dat weet ik wel, maar dan moet je toch naar de schoenmaker om leer te laten stikken e.d., wel zo makkelijk als het kant en klaar te koop is (en dat is het!)

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 23:20

Die kun je kopen in de ruitershop, als je uitlegt wat je nodig hebt, dan snappen ze dat wel.

gr. martha

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 23:34

Ik weet precies waar je het over hebt maar weet ook niet hoe het heet Frusty . Ik heb er wel ooit de naam voor gezien/geweten. Maar ja, blont he.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 23:39

Frusty is dat he?! Misschien heeft het wel geen naam, dat zou ook kunnen.
Net als die dingetjes die je bij de supermarkt tussen je boodschappen moet zetten op de lopende band
Of die plasticjes waar 6 blikjes in vast zitten

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 23:41

Zoiets heet gewoon een singellus. Hij staat ook in de Horselover catalogus en kost 9,95.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 23:45

Echt waar? Zo'n simpele naam?
Begrijpen die mutsen bij Hippo-Hippic vast niet! Moet ik toch nog m'n beschrijving in de strijd gooien. Die prijs is ook nog wel overheen te komen, bedankt!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 23:50

Oooooh!!!
je gaat toch niet met slof rijden!!!!
Haha! Clown Knipoog Vingers aflikken

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 23:59

Citaat:
Op 2001-11-22 22:50, schreef Sjuimpje:
Oooooh!!!
je gaat toch niet met slof rijden!!!!
Haha! Clown Knipoog Vingers aflikken


Natuurlijk wel, wat dacht jij dan?! Ik heb wat problemen met de nageeflijkheid en dan lijkt de slof me echt een perfecte oplossing, kan ik haar goed naar beneden sjorren, geen gelu l in de krul! Haha! Haha! Haha!

Nee hoor, is voor m'n longeersingel, die heeft geen ringetje onder de buik en als ik dan longeer met touwtjes is het zo'n gepruts om die touwtjes om die singel te krijgen en er weer vanaf te halen, singel gaat ook helemaal dubbel zitten ervan, niet fijn, moet je die hele singel losmaken. Dit leek me wel handig daarvoor.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 00:01

Vond het ook al raar want je slotteugel staat te koop op eenmaal andermaal ?? Clown

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 00:07

Is al verkocht zelfs. Heb ik ooit gebruikt op een draak van een paard, zelfbescherming, daarna nooit meer. Gipsy wordt volgens mij levensgevaarlijk mèt!
Gebruikte slofteugel als voorbeeld omdat mensen zo'n ding daar vaak voor gebruiken, met een slof met van die musketons, kun je 'm er makkelijk afhalen. (en ook veel te makkelijk weer op zetten Frusty )

Wat denken jullie slecht over mij zeg Haha! *LOL* Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-11-22 23:10 ]</font>

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 10:03

Ik maak in zulke gevallen altijd een lus van een stukje strotouw. Net zo handig en een stuk goedkoper! Kan je ook alles aan vastknopen. Een oud spoorriempje werkt ook erg goed! Party!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:03

Ik gebruik ook vaak een sperriempje van een oud hoofdstel, maar goed, we gaan offtopic!

Singellus, aha, ik wist ook niet dat dat zo heette! Weer wat geleerd! Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 13:11

Het is een singellus en ik zou hem als ik jou was niet bestellen bij Horselover.
Ik had dat gedaan en heb 2 maanden moeten wachten. Iedere keer als ik belde zeiden ze dat hij in bestelling was en ieder moment binnen kon komen. Ze kunnen erg slecht aan die dingen komen. Op een gegeven moment heb ik de bestelling geannuleerd. Ik ben naar de schoenmaker gegaan met een oude beugelriem en een ringetje die ik bij de doe-het-zelf zaak heb gehaald. Die heeft even zo'n ding voor mij gemaakt! Heeeel handig en heel goedkoop!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:27

bij mij heet dat: dat dingetje voor om je singel voor de touwtjes. Helder toch *grin* Het is idd heel handig!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:33

Tsja, singellus, iets anders zou ik niet kunnen verzinnen.
Ik heb zo'n ding zelf gemaakt, van een sperriempje, daar een stukje afgehaald, een ring en een extra passantje eraan en klaar!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 15:35

wij gebruiken heel vaak gewoon een touwtje. soms met en soms zonder ringetje deraan.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 21:19

Nou ik heb er één! Van het "geprezen" Horselover. Kwam er toevallig langs en dacht, doe eens gek, vraag er naar, misschien heb ik geluk. En ze hadden het zowaar! Die muts wist ook nog waar ik het over had, was helemaal verbaasd! Ze hadden er nog meer, dus voor de mensen die in de buurt van Bussum wonen en er eentje willen hebben....
Ben helemaal blij, kwaliteit is niet echt super, leer is nog harstikke stug, maar ach, hoe vaak gebruik je zo'n ding nou?! En een tientje is qua prijs ook wel te doen.
Ook nog even 2 musketonhaakjes gehaald (niet bij de Hippo-Hippic natuurlijk, dan betaal je het dubbele voor de helft van de kwaliteit!), scheelt weer knopen, wel zo makkelijk, morgen even musketons aan m'n touwtjes prutsen en ik kan superdeluxe longeren!
Wat zal Gipsy genieten! }>

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 22:23

eerlijk gezegd, toen ik je titel las dacht ik aan een zadel Haha!

maar idd een singellus, handig ding hoor