Wat zal ik doen ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Wat zal ik doen ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 13:07

Hoi hoi,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb mijn merrie te koop staan, zie mijn onderschrift voor het topic.

Ik heb een aantal kijkers gehad en een concreet bod op haar, maar dat was door een handelaar dus die had vette pech.....

Ik weet niet waarom ik haar niet verkocht krijg, het is werkelijk een goude paardje.... Maar mijn financiele mogelijkheden en tijd beginnen nu echt op te raken. Ik heb de volgende opties bekeken, maar ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen, mijn voorkeur gaat uit naar haar te verkopen aan een goed nieuw baasje.....

* haar op een wei bij een boer zetten, drukt kosten, maar rijden is moeilijk, alleen maar wei, conditie van paard gaat naar de klote en ze krijgt te weing aandacht. (= namelijk niet echt in de buurt)

* een bijrijder(ster) zoeken die meebetaald in de kosten, maar ze mag niet naar een andere stalling, en de bijrijder moet wel verandwoording en rijervarig hebben. Het punt is dat een bijrijder elk moment kan zeggen dat hij/zij stopt en dan heb ik weer hetzelfde probleem als nu.

* haar volledig de rest van haar leven (of tot mijn siuatie veranderd, maar dat is moeilijk aan te geven of dat gaat gebeuren) op de wei zetten, maar de aandacht wordt minder, en daar is ze dol op, ze werkt ook graag voor je en ik denk dat ze echt super ongelukkig wordt.

*nog meer op andere plekken adverteren (ze staat al op sporthorses.nl, marktplaats, bokt (natuurlijk) de vondst, de paardenkrant en IDS)

Misschien heeft iemand een tip of is er iemand die na het lezen van dit toch nog intresse heeft in haar ??? Er is helemaal niets mis met haar !!! Dus ik begin nu echt een beetje wanhopig te worden......

Alvast bedankt !!!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:41

Ik snap wat je bedoeld....
De tiker van een vriendin van me staat te koop ,en krijgen we ook niet weg terwijl het een schatje is ...........alleen zij doet er nu al 3 weken niks meer mee ,ik vroeg ernaar zegt ze : ze gaat toch weg
erg he ik wens je heel veel succes met verkopen!!
Enne als ik jou was eerst proberen meer te adverteren , en anders toch kijken of er iemand is die je voorlopig wilt helpen....
veel succes

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:45

In een soort huurleen geven? Mensen betalen dan b.v. 100 euro per maand aan jou en alle bijkomende kosten en die 100 euro gaat dan af van het aankoopbedrag. Zo krijgt ze aandacht en jij hebt geen kosten maar krijgt wel stapje voor stapje het verkoopbedrag..

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 14:03

Ymke dat is in princiepe geen slecht idee. Maar dan moet ik nog wel eerst iemand voor haar vinden !!!!

Ik sta qua betalingsmogelijkheden voor alles open mits het goed geregeld en op papier wordt vast gelegd, maar zo ver is het in geen enkel geval nog gekomen !!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:40

Mijn paardje staat nog niet zo lang te koop nu net pas 2 weken. Die van mij is ook werkelijk een heerlijk dier. Het is moeilijk om je paard te kopen dat heb ik al van veel mensen begrepen het enigste wat je kan doen is advertenties plaatsen en nog eens advertenties plaatsen.

Succes met je beslissing en de eventuele verkoop.

gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:13

ik zou gaan voor een bijrijdster die deelt in de kosten. Zelf heb ik ook voor deze hele moelijke keus gestaan, en het is mij gelukt, je moet wel geluk en geduld hebben!
Succes!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:19

jeetje nog steeds niet verkocht? Ik kan mij het topic nog herinneren nee aan het paard ligt het zeker niet. Meer adverteren (supermarkt, maneges e.d.) kan zeker geen kwaad meer als je best kun je niet doen. Ik zou een bijrijder proberen te zoeken en als dat van de lente nog niet gelukt is (hoop het wel) dan op een weitje tijdelijk tot je haar verkocht hebt. Dan is het lekker weer en vind ze het vast niet erg om buiten te staan. Ik vond haar ook erg mooi maar weet begin van de zomer pas of ik er een 2e paard kan bijnemen dus helaas.... succes met verdere pogingen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:28

#Ymke# schreef:
In een soort huurleen geven? Mensen betalen dan b.v. 100 euro per maand aan jou en alle bijkomende kosten en die 100 euro gaat dan af van het aankoopbedrag. Zo krijgt ze aandacht en jij hebt geen kosten maar krijgt wel stapje voor stapje het verkoopbedrag..


Dan moet je wel iemand vinden die haar wil kopen en dat is bij jou juist het probleem, geloof ik.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 22:42

[quote="Tessebes Dan moet je wel iemand vinden die haar wil kopen en dat is bij jou juist het probleem, geloof ik.[/quote]

Ja dat klopt dus... Ik krijg (en ik vind het echt ongelooflijk) nauwelijks tot geen reactie..... Ik ben best bereid om in vraagprijs te zakken, het is ook de VRAAGprijs, maar dan moet ik wel eerst iemand treffen die uberhaupt intresse heeft !!!

Met haar 11 jaar is ze geen jong bloempje meer (al kan ze zich daar wel naar gedragen) en ze heeft haar kleur niet echt mee. Er zijn nog steeds mensen die denken dat een goed paard een bepaalde kleur heeft. Ik kan me voorstellen dat je voorkeuren hebt hoor, maar soms gaat t te ver, poetsen went en met een scheerapp en dekens kom je een heel eind......

Maar goed ik weet gewoon niet de reden waarom mensen niet reageren en waarom ze niet klikt met de mensen die wel reageren. De meeste zeggen dat ze haar echt wel leuk en fijn vinden (zeggen dat tenminste), maar toch wordt het niets..........

Wanhopig.........

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 09:30

misschien is er wel gewoon teveel aanbod/te weinig vraag op het moment. Het gros van de mensen koopt in het voorjaar/zomer denk ik.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:37

Ik denk dat Gouda wel een belangrijk punt te pakken heeft. De verkoop van paarden gaat over het algemeen beter in het voorjaar, als het weer weer beter wordt. Maar daar heb je natuurlijk niets aan.
Misschien moet je je advertentietekst een keer aanpassen. Op marktplaats wil dat nog weleens schelen.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 14:01

Ik blijf zeker doorgaan met adverteren !!! Er loopt toch echt wel iemand op deze aardkloot rond die op zoek is naar Ludora....

Het voorjaar verkoop idd beter, maar ja, als je geen keuze meer hebt, winter of zomer, dan moet je he !!!!

Indien iemand nog een andere oplossing heeft of iemand kent die opzoek is naar een brave goed gefokte merrie, met correct gangwerk !!!!!
DENK AAN MIJN LUDORA !!!!

Ze verdiend het echt en ik ben van mening dat ze veel paardrij plezier kan geven !!!! Dat heeft ze mij namelijk ook heel lang gedaan !!!!

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 15:57

Heb je haar ook al in de Paard en SPort of Hoefslag gezet? Ik had mijn pony ook eerst op bokt gezet, zonder veel serieus resultaat, maar de dag dat ze in de P&S kwam is ze bezocht en door deze mensen direct gekocht. Het kan ook toeval zijn, maar zij was ook al 13...
Waarschijnlijk heb je dat al gedaan: maar zeg het tegen zoveel mogelijk mensen (via, via werkt vaak ook erg goed)

Succes ermee nog!

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:03

Ludora schreef:
* een bijrijder(ster) zoeken die meebetaald in de kosten, maar ze mag niet naar een andere stalling, en de bijrijder moet wel verandwoording en rijervarig hebben. Het punt is dat een bijrijder elk moment kan zeggen dat hij/zij stopt en dan heb ik weer hetzelfde probleem als nu.


Als je nou een soort conrtacte je opstelt met bijvoorbeeld een maand opzeg termijn?
Dan heb je wel wat meer zekerheid, geld en je kan van je paard blijven genieten.
In ieder geval veel succes met je beslissing.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 18:34

Zo ie zo als ik aan een bijrijder begin wordt er vanalles op papier gezet, wat wel en niet in overleg kan. (ik bedoel dat ik niet op stal kom en mijn paard niet zie omdat ze een weekendje mee is naar zee of zo, dat kan in overleg, maar dat is lijkt mij normaal, maar zo iets moet je toch even vastleggen) En dan natuurlijk ook een opzegtermijn de rechten en plichten van mij, zodat ik haar niet zo 123 zou kunnen verkopen en de rechten en plichten van de bijrijder..... Dat zou ik zo ie zo allemaal netjes regelen....

Maar wat ik er ook mee bedoel is.... Een bijrijder is niet voor eeuwig (in de meeste gevallen) Ik zie mijn situatie niet op korte termijn veranderen en als die persoon stopt (wat; en dit klinkt banketstaaf dan ik het bedoel, in de meeste gevallen slechter rijdt dan de eigenaar) Ik bedoel een echt goede ruiter krijgt ze aangeboden om te rijden en de meeste die echt serieus bezig zijn met paarden hebben een eigen paard of krijgt ze aangeboden. Maar het eind resultaat als die persoon dan stopt is in veel gevallen dan dat het paard slechter gereden is als voorheen (niet dat ik ZOOO goed ben hoor !!!! Vingers aflikken )

Maar je moet dan wel weer van voor af aan (ff overdrijven) beginnen.... Want de uiteindelijke conclusie blijft in mijn situatie dan toch dat ik haar dan of moet verkopen of weer een nieuwe bijrijder moet gaan zoeken.....

Dit is zo'n beetje mijn gedachtegang over het zoeken van een bijrijder, en ik weet echt niet of het zo is hoor...... Maar ja...... ik weet t gewoon ff niet meer !!!!