koop ongedaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

koop ongedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 12:29

Hoe doen jullie dat??

Je verkoopt iets via internet. In dit geval kwam de man van degene die de deken kocht hem ophalen. Vraagt of alles compleet is, kijkt ernaar enz. Heeft er verder geen verstand van. Deken is heel, dus verkocht.

Wordt ik vanmorgen gebeld door de koopster zelf. Heel verhaal dat ik slechte deken heb gekocht, er mist van alles enz. PARDON....het is een Bucas celtic, nooit wat mee gehad, paar maanden gedragen, naar de stomerij geweest en nu dus te koop gezet. De deken heeft een halve hals, een buiksingel (steekt recht over) en een bil touwtje. Nou kan het aan mij liggen, maar bij de 3 bucas dekens die ik heb gehad heb ik nooit kruissingels gehad en altijd bilkoorden; das dus punt 1....ze zegt dat ik dingen achter heb gehouden die er dus nooit bij hebben gezeten. Ze zegt dat er singels missen, sorry, maar als je goed kijkt heeft de deken er nooit meer gehad, altijd maar 1 onderlangs, net als een hengsten deken zeg maar. En de deken blijft dus mooi wel perfect liggen met rollen. En op de deken zit een streepje nadendicht omdat ik geprobeerd had de deken helemaal waterdicht te krijgen. Nou wassie nieuw 120 euro en heb ik hem verkocht voor 50euro. Perfecte staat, amper gebruikt, helemaal goed gewassen en dan een streepje nadendicht, wat ik er met alle liefde nog wel netjes af haal halen.

Ik heb gezegd dat ze hem dan maar terug moet brengen. Ik ga me toch niet uit laten maken voo leugenaar??? Ik sta 100% achter de kwaliteit van die deken en heb hem alleen verkocht omdat ik met een paard wat ivm longen 24/7 buiten staat niks heb aan een staldeken.

Wat doen jullie in zo'n geval??


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:30

Ik zou ook de deken laten terugkomen als ze het er niet mee eens is, kom op zeg, je weet zelf wel wat je verkoopt. Die vrouw weet gewoon zelf niet exact de kenmerken van de deken, daar had ze voor de koop op moeten letten.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 12:41

Dat vind ik dus ook. Ik kan dus gewoon zeggen dat het haar probleem is nu, maar de deken is perfect, dan maak ik er liever iemand anders blij en brengt ze hem maar terug. Zou hem bijna zelf op gaan halen.

Hij is overigens gekocht door iemand die niet van Bokt is Haha!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:45

tja zo zijn er meer misverstanden. die dingen kunnen gebeuren als je iets (ver)koopt via het internet. er zit egwoon een risico aan. en volgens mij had je er toch ook een foto van? nou dan konden ze het toch zien?
gewoon je deken terugnemen er zijn altijd wel mensen die nog zo'n deken zoekn

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 12:52

Vast wel. Deze hebben dus zelfs de deken ter plekke opgehaald, nota bene......dan is het een kwestie van goed ogen open doen. Het argument is nu dat haar man er geen verstand van had. Als je dan zelf ook in de auto zit en de deken is voor jou dan kom je toch juist kijken ???

Maar goed. Ben benieuwd vanavond nu...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:59

Ik vind het al heel wat dat je haar aangeboden hebt de deken terug te brengen. Wat kun je verder nog doen? Helemaal niks. Anders had ze zelf die deken maar op moeten halen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:13

Ik had dus mooi gezegd dat ze dan PECH had... gekocht is gekocht, dan had ze hem zelf maar moeten komen ophalen, had ze kunnen kijken of alles naar wens was.
Je bent geen winkel!!! Dan gaat ze hem zelf ook maar weer doorverkopen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:22

Nou, als het een maatje 195 is, dan wil ik hem met liefde en plezier van je overnemen!!

Toos paardloos

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:42

ik als het maatje 175 is Knipoog

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:46

Zie je, zo raak je je deken toch wel kwijt!!!

Toos paardloos


Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 14:09

Hee, dat klinkt positief Lachen
Het is idd maatje 195. Ik hoor het vanavond. Stuur een pb als ze echt terug komt Lachen

Goed te lezen dat jullie er net zo over denken, ben ik tenminste niet echt gek Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 14:25

Nou, dan wil ik hem bij deze wel hebben hoor!! Als 'tie terugkomt, tenminste!!! PB me vanavond dan maar even, dan regelen we wat!

Toos paardloos

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 14:39

In principe hoef je die deken in mijn ogen niet eens terug te nemen. Dan had ze van tevoren maar goed moeten informeren naar de deken. Toch netjes van je dat je wel bereid bent om hem terug te laten komen.

* To Belg, or not to Belg *

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 14:41

Yorghos schreef:
In principe hoef je die deken in mijn ogen niet eens terug te nemen. Dan had ze van tevoren maar goed moeten informeren naar de deken. Toch netjes van je dat je wel bereid bent om hem terug te laten komen.


Daar heb je helemaal gelijk in. Als het eenmaal verkocht en weg is, neem ik het 9 van de 10x ook niet meer terug.

Toos paardloos

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 14:57

Sommige mensen...... Boos!
Waarschijnlijk is het zo'n tut die er de ballen verstand van heeft, en ergens een andere deken gezien heeft waar bijv. de singels wat anders zitten.
En ja, dan is jouw deken ineens "niet goed"

Ze heeft heel veel geluk dat je de deken terug wilt nemen, er mankeert tenslotte niets aan.
Daarbij komt ook nog dat ze er 70 euro minder voor betaald heeft dan de nieuwprijs, dan weet je dat de deken gebruikt is.
Persoonlijk zou ik alleen terugnemen als ze een fatsoenlijke reactie zou sturen, uit goede wil.
Maar zodra het "afgedwongen" wordt, dan zou ze wat mij betreft vette pech hebben Knipoog

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:06

O, dit heb ik ook wel eens meegemaakt met een lamswollen shabrak, had ze het ontvangen, vond ze toch niet mooi (na zien van foto) Ze mocht het van mij terugbrengen met een kleine mindering op de aankoopprijs want ik heb hier wel mijn werk van gehad en weer opnieuw moeten aanbieden.
(en dit was een supermooie bontshabrak en nieuw)
Hier waren we het samen over eens, tja, zo kun je het ook afspreken.

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels Belgiƫ
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:16

Als ik via internet verkoop, zoals bitten of sjabrakjes en de spullen bevallen of passen niet, dan verkopen ze het maar door. We zijn tenslotte geen winkel. Overigens heb ik zelf nooit problemen gehad maar wat niet is kan nog komen. Toch een idee om dit ook van te voren af te spreken. Zeker als mensen spullen komen halen, ze kunnen dan de aanschaf zelf zien, ach als ze zelf komen zou ik er misschien ook geen punt van maken maar eigenlijk is verkocht is verkocht, je moet wel eerlijk zijn met de gegevens over de aangeboden waar.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:11

Ik ben ook voorstander van het zelf doorverkopen. Stel dat de transportbeschermers (die ik overigens van Poohbear heb gekocht) niet passen of niet helemaal zijn wat ik dacht, dan ga ik haar daar echt niet op aanspreken hoor... mijn eigen probleem... wel goed dat je het zo "professioneel" oplost. Ik had denk ik best wel boos geworden Bloos

Der Ellmauer Dancing Queen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lui_, MarjanB en 31 bezoekers