vraagje: keuringen nrps wie weet het?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

vraagje: keuringen nrps wie weet het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 17:13

he hallo,
ik heb een nrps ertje van 3 jaar. helaas staat hij nog op veulenpapier maar wil dus een gewoon origineel papier van hem.nou heb ik mij laten vertellen dat hij dan opnieuw gekeurd moet worden,dit soort keuringen kan je opvragen bij het nrps zelf.
nu wil ik dit wel laten doen maar weet niet wat me te wachten staat...... Verward
waar moet je op letten? en hoe vind ik iemand die hem voor kan brengen want ik kan dat echt niet Verdrietig
dus graag wil ik wat info voor ik hier aan begin..........

de reden dat ik dit niet bij het nrps vraag is omdat ze te "zakelijk" zijn.... en ik me dan ook een beetje "dom " voel Bloos!

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ



Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:27

Dan moet hij idd naar de keuring. In het blad van het NRPS staat welke keuringen (regio) wanneer zijn. Je kunt zelf de rubriek kiezen die bij je pony hoort, en dan het inschrijfformulier opsturen.

Er lopen op de keuring zelf voorbrengers rond!

Je kunt hem wegbrengen om keuringsklaar te laten maken, maar dat zou ik alleen doen als het een merrie is en ze een serieuze kans heeft op een kampioenschap.
Hij moet zeker niet te dun zijn op de keuring, en rechtsom in stap en draf kunnen lopen met iemand aan de buitenkant. Hij moet er gewoon op zijn allermooist uitzien en op zijn allermooist lopen Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

petraaken

Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:44

inschrijfformulieren komen ook op de website terecht.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 15:25

ok hier heb ik al wat aan OK dan!
maarre moet ik dan gewoon op zo'n voortbrenger afstappen en vragen of zijn ze te huur ofzo? Verward
mooi zijn heeft hij gelukkig geen problemen mee want als hij vreemde paarden ziet dan gaat zijn staart hoog de lucht in en speelt hij voor wereldhengst Haha!.

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 16:24

je kunt ook aylala hier op bokt even pben die zit in het bestuur van het nrps en is erg aardig! dus daar kun je al je vragen stellen!

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

Aylala
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:24

Als je paardje alleeen veulenpapier en je wilt een stamboek papier hebben, dan moet je eerst naar de keuring gaan voor je stamboekopname. Je kunt je dan inschrijven op een provinciale keuring die het dichtste bij jouw in de beurt is. Is je pony stamboek waardig genoeg voor het nrps wordt hij opgenomen in het nrps-tsamboek en krijg je een nrps papier en misschien kun je na de stamboekopname wel doorgestuurd worden naar de kampioenskeuring in Ermelo.
Om een voorbrenger te vragen voor een keuring kun je het beste naar het nrps kantoor bellen (tel. op de site van nrps) die kunnen je dan verder helpen en misschien namen geven van de voorbrengers die aanwezig zijn.
Tevens worden er op de keuringen ook chippers aangeboden voor het geval je paardje nog niet gechipt is ook. Succes!

Ayla is the Best!!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 15:07

oke bedankt! OK dan!

wordt toch de nrps bellen dus........ Nagelbijten / Gniffelen

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Aylala
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:36

ja klopt
maar ze vallen best mee daar hoor....... Lachen

Ayla is the Best!!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 23:05

16 juli Assendelft

gomir

Berichten: 25512
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:12

Inderdaad 16 juli in Assendelft

Ik kan je eventueel wel een telefoonnummer pb-en van een voorbrenger die er zeker is
Chippen kan ook op de keuring als het goed is.

Ben je al lid van het NRPS Verward (anders moet je dat geloof ik wel worden)

Als het meezit ben ik er ook met mijn merrie met veulen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers