Cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 23:01

Gewoon ff een geinteresseerde vraag, niet om mensen tot de orde te roepen ofzo hoor... maar ik zie heel veel foto's met mensen die rijden zonder cap. Nou rijden die mensen echt wel netjes, maar toch snap ik niet waarom je zonder cap rijdt. Ik ben nl dit jaar 2x van een paard gevallen en heb 2x een hersenschudding gehad en toen had ik dus wèl een cap op!! Ben nog blij dat ik niet géén cap op had. Ik rij dus nooit zonder cap, je voelt het haast niet, en het maakt veel uit bij vallen. Dus dat is mijn vraag: Waarom rijden jullie met/zonder cap?


Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:01

zoek voor de lol eens op cap in de zoekmachine, daar zijn al zo verschrikkelijk veel topics over geweest

Goedgekeurd onderschrift :)

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 23:06

Haha! Jah, ben hier pas net he...

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:07

dan werkt de zoekmachine ook he
ik rij ook altijd met cap, maar de mensen die dat niet willen moeten dat helemaal zelf weten
het zijn dan niet mijn hersens die ergens aan de bakrand of aan een steen hangen, en dus niet mijn verantwoordelijkheid
ik heb alleen verantwoordelijkheid voor mijn hoofd en ik laat mensen niet op mijn paard rijden als ze geen cap willen dragen
en daar houdt het voor mij op, wat een ander doet moet hij weten

Goedgekeurd onderschrift :)

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:33

PFFFFFF...

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 00:13

Nou, relax Billy, misschien wist ze niet eens dat er een zoekfunctie bestaat joh!

Ik ben zelf pro-Cap, nadat ik ook één keer toen ik 'em net ff niet op had ook op m'n kop van m'n paard afkwam....heb er niets ernstigs aan over gehouden, maar die helm heb ik sindsdien altijd op!

Verder heeft Billy wel gelijk eigenlijk, in essentie, er zijn reeds verhitte en minder verhitte duscusiies over caps gevoerd. De Zoekfunctie vind je ergens rechtsboven, succes!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 00:20

Ik rijd zonder cap..Van mijn huidige cap's krijg ik uitslag op mijn voorhoofd..Ik ben aan het kijken voor zo'n soort fietshelm.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11553
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 08:52

ik rij altijd met cap, anders mag ik niet eens rijden Lachen
Toen ik nog op de manege reed, had ik niet eens een cap Bloos
best wel gevaarlijk, maar ik zag het nut er niet van in
Toen kreeg ik mijn verzorgpaardjes en moest ik een cap regelen anders mocht ik niet rijden Lachen en nu draag ik hem dus altijd
Vind het gewoon veiliger zo, maar ieder moet voor zich weten of hij/zij een cap draagt hoor, dat kun je niet voor iemand beslissen

*Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam*
12-05-2016 Esmee Simone <3
28-12-2018 Dafne Joëlle <3


Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:17

vroeger!!!! Haha! reed ik altijd zonder, behalve met slecht weer. Tong uitsteken Maar sinds ik twee kindjes heb zit dat ding op me hoofd, als vind ik het nog zo stom staan, maar ja

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:28

Ik rijd altijd met cap! WAAROM????? omdat het gewoon super veilig is! IK ben er al heel vaak met springen afgevallen (op mijn hoofd) en dan een dag later bedenk ik me wel: "als ik die cap niet op had gehad, had ik dus nu niet meer geleefd"

Live,LOve,'ndLaugh

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:30

ik rijd bijna nooit met cap Bloos! gewoon omdat ik het absoluut niet lekker vindt zitten, jaaa ik weet het heel erg onverstandig maar ja.
als ik over de weg ga rij ik wel met cap dus doe ik tohc nog iets goed! Schijnheilig

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:37

Als ik op m'n verzorgpaardje rij heb ik bijna nooit een cap op. Als je op de manege in een les rijd is het verplicht om een cap op te hebben. Maar ik vindt dat iedereen zelf moet weten of die een cap op doet of niet.

M'n topper voor altijd...♥Thomas♥

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:55

ik rijdt vrijwel nooit met cap, alleen als ik naar de club ga dan moet het. het is eigenlijk niets meer dan normaal voor mij om zonder te rijden, je neemt dit snel over van mensen om je heen die niet met cap rijden. het is meer een gewoonte geworden.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:57

ikke rij altijd met cap Lachen

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:02

Margon schreef:
Ik rijd altijd met cap! WAAROM????? omdat het gewoon super veilig is!

Dit is ook niet helemaal waar hoor. Ik heb met cap(die ik alrijd draag trouwens) 2 dagen op de IC gelegen, 8 dagen ziekenhuis, 2 maanden niets kunnen en mogen tillen(niet eens een volle thee pot of een fles cola!!!) en een voor het leven beschadigde lever aan een ongeluk over gehouden. Dit allemaal in 1 val MET cap op.

Maar het beperkt wel bepaalde risico's en daarom heb ik hem altijd op. Anders had ik ook al meerdere hersenschuddingen gehad.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:10

Ik heb ook altijd mn cap op. Komt o.a. door een ongeluk dat van de zomer is gebeurt met een meisje. Dr paard gleed uit en zij zat erop... ze viel knoerthard met dr hoofd op de grond, cap compleet kapot. Meteen in coma afgevoerd naar het ziekenhuis. 3 weken daar gelegen en nu is ze gelukkig weer hersteld (voor zover ik heb gelezen). Stel je eens voor dat ze die cap niet had opgehad... dan zou t allemaal nog gruwelijker geweest zijn.... BRRR! sindsdien draag ik em ook weer altijd (voor die tijd vond ik het nog wel eens een beetje nutteloos om hem op te zetten)


-even wat ernstige spelfouten eruit gehaald....-

Der Ellmauer Dancing Queen

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:17

Ik vind een cap het hetzelfde als autogordels. Ik ga er niet van uit dat ik een ongeluk krijg, maar waarom zou je de voorzorg die je kan nemen, zonder dat het je al te veel moeite kost niet nemen... Gewoon op die cap dus, heb ik ook altijd.

Ik ben ooit een schedelbasisfractuur, gesprongen trommelvlies en een hersenkneuzing (graadje erger dan een hersenschudding) gevallen en dat alles met cap. Ik wil er niet over nadenken wat er met me was gebeurd als ik hem niet op had gehad... Aan wat als vragen heb je ook weinig...

Tegen kinderen zeg ik er wel wat van als die bij ons op stal zonder cap rijden, maar bij volwassenen heeft dat toch geen zin...


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:18

Ik ga niet herhalen wat ik in dit topic al heb gezegd:
[PP] Waarom toch geen cap?

Maar liefst 5 pagina's over dit onderwerp, leef je uit! Knipoog

Nulla tenaci invia est via

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:20

Weet je... ik heb eigenlijk nieteens zin om hierop te reageren, maar ik doe het toch.
Ik rij altijd zonder cap en denk dat ik voor mijzelf wel kan bepalen of ik wel of niet mijn cap op doe.

Zoals al 100-den zeggen, gebruik de zoekmachine eens, zal je verbazen hoeveel topics al bestaan over dit onderwerp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:20

Ik had ook nooit een cap op ,maar met mijn huidige paard wel.In het begin omdat ze zo onbetrouwbaar was en nu omdat ik er aan gewoon ben.Bovendien zijn we samen zo groot dat ik in het bos voordurend met mijn haren in de takken blijf hangen.

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 08:41

Ik rij altijd met cap... Moet wel want anders mag ik van mam niet meer rijden Knipoog
En ik vind het ook wel zo veilig.

Fenna :+:

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 08:48

Ik rijd sinds een half jaartje met champignon Clown
Vroeger nooit, ik vond het blijkbaar niet nodig.
Toch ben ik blij dat ik zo'n ding gekocht heb, want het heeft me al een keer flink wat ellende bespaard.
Verder vind ik dat iedereen moet doen waar ie zin in heeft, ieder z'n keuze.

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:05

Ik rijdt eigenlijk nooit met cap, gewoon niet nodig (zolang ik er op blijf zitten Tong uitsteken ) Maar ja ieder zijn mening he. En ik vind het ook wel fijn als de wind door je haren kan gaan. Zonder zo een vies zwart zweet ding die dat belemmerd.

Vrijdag eerste springconcour met de Mermus
SPANNEND.

melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:30

het maakt mij niet uit of ik op een druk paard of een heel rustig paard stapt dat nooit een stap verkeer doet, ik doe toch echt altijd mijn cap op hoor. een paard blijft een dier en kan altijd van iets schrikken. mijn dochter moet zelfs een cap op als ze ook maar even op een paard zit voor een foto, het is toch een stukje veiligheid.

The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:33

Dennis"]
[quote="Margon schreef:
Ik rijd altijd met cap! WAAROM????? omdat het gewoon super veilig is!

Dit is ook niet helemaal waar hoor. Ik heb met cap(die ik alrijd draag trouwens) 2 dagen op de IC gelegen, 8 dagen ziekenhuis, 2 maanden niets kunnen en mogen tillen(niet eens een volle thee pot of een fles cola!!!) en een voor het leven beschadigde lever aan een ongeluk over gehouden. Dit allemaal in 1 val MET cap op.

Maar het beperkt wel bepaalde risico's en daarom heb ik hem altijd op. Anders had ik ook al meerdere hersenschuddingen gehad.
[/quote]
Clown
Cap hoort op je hoofd en niet in de buurt van je lever!

Ik had ook een zwaar gekneusde enkel na een val, ondanks mijn cap! Clown

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 27 bezoekers