Wie weet een goed middeltje tegen manen vreten????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Wie weet een goed middeltje tegen manen vreten????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 06:21

Ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die een middeltje weten die ik in de manen kan spuiten van mijn haf.
Hij staat namelijk overdag bij een hengst in het land en ze mogen graag stoeien erg leuk om te zien ook maar die hengst vindt het ook erg leuk om Mico steeds vol bij de manen te grijpen Verward met als gevolg dat hij nu helemaal gekortwiekt wordt Huilen
Echt zo zonde zeker de helft is er nu afgevreten/getrokken en voordat ik straks een maanloze haflinger heb lijkt het me niet verkeerd om er eventueel iets smerigs in te spuiten of zoiets.
Dus ik zou zeggen kom maar op met jullie tips,want ik kan ze zeker wel gebruiken Haha!


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 08:13

bij de Welkoop (Boerenbond) is een spray te koop voor varkensstaarten (die vreten elkaars staartjes anders op), het stinkt verschrikkelijk, maar het is wel afdoende!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 08:29

Hertshoornolie, stinkt verschrikkelijk, smaakt verschrikkelijk en werkt prima, het is alleen een donkerbruin goedje wat er niet mooi uitziet in lange witte manen, maarja als je dat er voor over hebt werkt het dus super!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 09:34

Dat spul wat je ook voor dekens gebruikt. Equistop geloof ik? Werkt bij Ewalda heel goed, maar je moet zeker niet met je mond open de manen gaan kammen want dan proef je het een dag later nog. Haha! Maar, het stinkt niet en helpt toch.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 09:38

Cribbox in een spuitfles wil ook helpen.

Je suis Charlie.


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:32

ik zit net bij de aanbiedingen van www.paardendrogist.nl te kijken en zie daar het middel:
Afbeelding
Een zeer bittere lotion voor staart en manen met een desinfecterende werking. Dit product gaat uit ons assortiment. OP=OP aanbieding.

Geen idee of het goed werkt hoor, nog nooit gebruikt, andere mensen misschien ervaring met dit middel?

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:52

Sectolin heeft ook een heel goed antibijtmiddel weet de naam niet zo maar het werkt echt heel goed!

...Dreaming with my eye's wide open...

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:49

smurf schreef:
bij de Welkoop (Boerenbond) is een spray te koop voor varkensstaarten (die vreten elkaars staartjes anders op), het stinkt verschrikkelijk, maar het is wel afdoende!


ja die heb ik het heet phb het stinkt ontzettend en de manen worden er wel wat oranje vanmaar het werkt super

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:54

Citaat:
ik het heet phb het stinkt ontzettend


bij het inspuiten je mond dicht houden, anders proef je het de hele nacht Misselijk

ze spuiten het bij mij op stal dagelijks op een Haflinger, maar die is nog niet oranje geworden....... Verward

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:27

Ik heb die derrie ook. Gam's manen worden er ook bruin/oranje van Scheve mond

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:29

PHB is het enige dat bij mij hielp (tegen dekensvreten in mijn geval). Cribbox hielp niet, en een ander goedje (naam kwijt) ook niet. PHB is niet duur en je krijgt echt waar voor je geld ... niemand zal meer bij je paard in de buurt willen komen Misselijk Cool . Nou ok, da's overdreven. Mijn paard staat nog steeds gezellig tegen haar maatjes aan, maar in haar dekens bijten doen ze toch écht niet meer als ik haar inspray met PHB OK dan! .

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 19:09

Hee hartstikke bedankt allemaal voor jullie tips OK dan! ik zie het weer helemaal zitten Haha!
Ik had al cribbox gehaalt maar dat helpt dus echt helemaal niet Verward,dus dan maar eens PHB proberen,vies is ie toch al dus een beetje meer of minder maakt niet uit,als er maar niet nog meer haar uitgetrokken wordt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Armani1985, Dexx, Duhelo, Esta_negra, Googlebot, ikbencarmen, rocky_1995 en 77 bezoekers