op kamers>>>>paard???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

op kamers>>>>paard???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 16:54

Ik zit op dit moment met een behoorlijk dilemma.
Als ik verder ga studeren, wil ik niet meer thuis bij paps en mams blijven wonen.
Geen enkel probleem, MAAR, wat te doen met mijn paard?
Ik kan geen afscheid nemen, een bijrijdster is ook een optie maar word ook moeilijk vanwege de ellenlange gebruikszaamwijzing die mijn paard bezit(niet dat ie verwend is, ma t is gewoon als je t zo bekijkt een ...hit)

Er zou ook een optie zijn om je paard mee te nemen, maar dit is vooral erg duur.

Dus mijn vragen nu:

Zijn er nog opties waar ik niet aangedacht heb?

Hoe hebben jullie dit geregeld?

Hoe zit het met de kosten, tijdverdeling, werk enz. als je je paard meeneemt???

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:55

je zou de bijrijd(st)er nu alvast kunnen 'trainen'??

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:15

Misschien kan je heen en weer reizen, maar ik neem aan dat die mogelijkheid er niet in zit. Kan je niet verder zoeken naar stallen in de buurt die betaalbaarder zijn.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:55

Je hebt ook particuliere stallen die niet zo heel duur hoeven te zijn. Het is maar net wat jij allemaal graag bij je stalling wil hebben. Verder kun je wat elmo zegt nu al een berijder nemen die je dan begeleidt zeg maar zodat die jou paard goed gaat kennen.
Ik heb het geluk dat mijn paard gewoon thuis kan blijven staan. Mijn pa zorgt er voor en maakt er af en toe een wandelingetje mee. Het is geen ideale situatie, aangezien ik (afgezien van de vakanties) alleen in het weekend op mijn paard kan rijden, maar hier op een stalling zetten is ivm erg lage studiefinanciering, voor mij onbetaalbaar. En dan zit ik trouwens ook weer met vakanties want dan is mijn paard in Breda en ik in OVM.

Ik hoop dat je een goede oplossing kunt vinden voor je probleem!!

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:58

Tja, denk dat verkopen de meest reele optie is. Hoort er in mijn ogen gewoon een beetje bij als je op kamers gaat. Knipoog

Maar misschien zou je idd in de buurt (betaalbare) stalling kunnen vinden. Verward

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:14

Een bijrijdster was de oplossing voor mij, ze doet hem 3 dagen in de week en zodoende houd ik nog tijd over voor mijn studie, werk enz.. GA nu alvast is in de buurt rondkijken naar stallen, misschien dat je hier op bokt een oproep kan plaatsen voor stallen in de omgeving en de prijs daarvan. Maak even een kostenplaatje, op kamers is erg duur kan ik je vertellen. En ja dat idee van alvast een bijrijdster trainen is leuk, maar dan moet je ook heeeeel toevallig iemand die nu in de buurt woont en dan als jij verhuist ook daarheen verhuizen, of ga je niet heel ver weg..
Succes met het vinden van de kamer en de stal (de eerste is meestal moeilijker, helaas)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:37

Je hebt dus nu je paard aan huis staan? Waar denk je te gaan studeren? Hoe groot is de reisafstand tussen thuis-thuis en studie-thuis? Is het te doen om met OV heen en weer te reizen? Is het te doen, in geval van een vrije middag op en neer te gaan? Daarnaast, wat wil je zelf? Wil je je paard echt elke dag berijden? Of mag ie ook wat rustiger aan?

Ik heb zelf een eigen paard, stond bij mijn ouders op t erf, heb haar een tijd thuis gelaten, maar ik zag haar maar een heel kort weekend (lange reistijden, studeer kleine 300 km verder) en ze kwam aandacht tekort. Dus naar studie-adres gehaald, lening afgesloten bij IBG (paasei wat duur...) en nu staat ze hier. Wat betreft tijd is het allemaal makkelijk te doen, ze staat volpension, dus ik kan af en toe nog eens naar huis m'n neus om de deur steken. Maar ik ga haar toch weer naar huis halen, wat voor mij de hoofdredenen zijn, is toch wel het geld, en het feit dat ik dan zelf kan bepalen wat er met haar gebeurd. Op een pensionstal, hoe geweldig ze ook zijn, ben je lang niet zo veel eigen baas over je paard meer Scheve mond Daarnaast komt het mij qua stages ook goed uit, dus zit meer thuis, en heb ook meer tijd aan haar te besteden.

Ik zou zeggen, zet alle pro en cons op een rijtje, denk goed over alles na, denk of je bereid bent om geld te gaan lenen, en zelf krap te moeten zitten in moeilijke maanden. En denk over wat jij wilt met je paard, en of dat gaat met dat paard. Sommige paarden moeten elke dag bereden worden... Andere niet.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:48

dat zit ik me dus ook al een hele tijd af te vragen .. wat zal ik doen als ik ga studeren.. goed dat jij het even hebt aangekaart! Lachen

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 21:53

waar ik ga studeren is nog niet geheel duidelijk. Wat wel duidelijk is, is dat van uit waar ik woon, naar het station, bhalve met de auto, een kriem is.
Dus dat maakt het moeilijk.

Verkopen is zeer zeker géén optie. Hoe vervelend dat paardlief ook kan zijn, ik meen toch een speciale band te hebben met dit beest.
En door het eigengereidde karakter zal ie waarschijnlijk de handel in gaan..................
En dat is helemaal niet om te zeggen, oh oh, wat een moeilijk paard, maar hij gooit er bijna iedreen vanaf. De gene die hem een tijd voor mij gereden heeft, kan behoorlijk rijden, maar heeft em wel verpest, doordat ze niet met elkaar over weg konden!! KAn er simpelweg gewoon niet iedereen mee wegsturen. En als je m een beetje in zn waarde laat en wat rekening houd met t een en het ander, dan is het goed te doen. Alleen zzie die persoon maar es te vinden.

Hoe zat je met je tijd, toen je paard op je stage adres in volpension stond???

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:01

ik ben ook brijridjer geworen van iemand die ging studeren.. denk dat dat handigste oplossign is en die gewoon nu al laten wennen aan je paard en je paard aan hem/ haar.

wat voor opleiding ga je doen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:01

Ze staat nu nog enkele maandjes op pension, maar ik, met mijn opleiding kan het goed doen. Ik heb een redelijk goed rooster, met geregeld een lesvrije middag (zelfwerkzaamheid in feite Bloos ) dus dan kan ik er lekker een lange middag naar toe, en met wat planwerk kan je er 's avonds of 's ochtends ook naartoe. Enkel in de tentamenweken wil ik wel eens een dagje overslaan, om te leren, dat vind ik dan toch een stukkie belangrijker. Ik doe btw HBO, ik heb begrepen dat als je een Universitaire opleiding gaat doen, dat je dan wat krapper in je tijd zit... Het hangt echt van je opleiding af, over het algemeen goed te doen, sommige dagen niet echt, zoals beschreven.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:31

ik ken je probleem...
ik zou ook heel graag op kamers willen maar ja mijn paardje. ik wist echt niet waaar ik haar moest stallen. en het werd allemaal duur. kamer en pard. dus heb ik er voor gekozen om gewoon thuis te blijven. dan maar reizen...
succes met je keuze...

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:57

graciaxxx schreef:
ik ken je probleem...
ik zou ook heel graag op kamers willen maar ja mijn paardje. ik wist echt niet waaar ik haar moest stallen. en het werd allemaal duur. kamer en pard. dus heb ik er voor gekozen om gewoon thuis te blijven. dan maar reizen...


Ik dus ook. Maar goed ik ben dan ook in drie kwartier weer thuis (als de bussen en treinen meewerken), dus dat is goed te doen. Veel succes met je besluit!