Equishine/Equistar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dubbeltje

Berichten: 82
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Siebengewald

Equishine/Equistar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 23:06

Hai!

Weet iemand of het veelvuldig gebruik van equishine of equistar kwaad kan??

Ik meen me te kunnen herinneren dat ik ergens gelezen heb dat langdurig gebruik meer kwaad dan goed doet, het zou de haren aantasten...., maar ik weet niet meer waar ik het gelezen zou kunnen hebben Verward

Bedankt voor jullie reacties...

Doei,
Anke

Toen ik hem vond was ik verloren...



Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:31

Het is niet natuurlijk, maar of het super veel kwaad kan? Het haar zal misschien wat brosser zijn. Zie 't maar als je je eigen haar veel verft of hairspray in doet.

- Offline -

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:37

Ik zou het eogenlijk niet weten, maar ik zou het toch zo min mogelijk doen. Bv alleen als je een wedstrijd hebt, een fotosessie of een uitgebreide poetstbeurt. Ik denk dat het op de lange duur tijdens veelvuldig gebruik eerder kwaad dan goed doet.

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:58

In de staart kan het geen kwaad maar wel op de vacht je spuit nl siliconen erop en dat legt een waas op de vacht waardoor als het paard gaat zweten het niet echt fijn is want je dicht het af. En het ziet er ook vies uit!. Dus in manen die je niet hoeft te vlechten kan het en in de staart maar voor de vacht een doek met spiritus en ze glimmen als een spiegel. De glanssprays kun je vergelijken met cockpitspray voor in de auto en das nog goedkoper ook.

...Dreaming with my eye's wide open...

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:01

Ik gebruik het nu al 3 jaar heel veel in Dennis zijn staart en manen en heb geen nadelen kunnen ontdekken. Zijn manen zijn alleen maar mooier geworden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:31

Ik gebruik ongeveer een fles in de 2 maanden, enkel voor staart en manen. Nooit iets nadeligs gemerkt en gebruik het al ruim 3,5 jaar (zo'n 2x per week).

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:37

Ik gebruik het elke dag, alleen in de staart. Volgens mij kan het ook niet zoveel kwaad.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:24

Iemand op mijn oude stal gebruikte het ook dagelijks bij haar paard. Door de siliconen in het spul leken de manen van dit paard net plastic barbie haren.... Ik weet niet of andere mensen hier ook last van hadden maar ik vond het er in ieder geval niet mooier op worden... Maar het lijkt me in ieder geval niet schadelijk Knipoog

Dubbeltje

Berichten: 82
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Siebengewald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 22:37

Hai!

Bedankt voor jullie reacties... ja, dat siliconenlaagje, daar zal het hem in zitten... is natuurlijk geen natuurlijk materiaal.

Ben in ieder geval weer heel wat wijzer geworden Slim

Groetjes!
Anke

Toen ik hem vond was ik verloren...

SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:18

ik vind die flessen alleen zo duur, maar ik moet t toch echt weer kopen, want ik krijg zijn staart niet meer mooi

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:48

Geen idee!
Wel krijgt mijn Fjord ontzettend jeuk van Equishine (en die van een kennis ook, vandaar dat ik wist dat het daarvan kwam). Bij Equistar krijgt ze geen jeuk!
Maar ik gebruik het alleen in de staart, en eventueel in d'r kuifje en op haar achterbeen/bil wanneer zo'n ik wil liever vies zijn periode heeft...

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dewindhoek, Hoefbekappen en 82 bezoekers