Wat is volgens jullie deze pony waard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Wat is volgens jullie deze pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 21:00

Hoi, ik ben benieuwd naar jullie mening over deze pony. Wat jullie van de pony vinden en wat we er voor kunnen vragen, richtprijs. De merrie staat nou nog niet te koop, maar word van het zomer te koop aangeboden. Ze is nou wat uit conditie en wat aan de schrale kant. Van het voorjaar gaan we weer wat conditie bij der opbouwen en dan zetten we haar te koop.
Hier wat info:

Naam: Viotty
Ras: Arabisch Volbloed (zeer rijtypisch gebouwd)
Leeftijd: word 6 jaar
Geslacht: merrie
Schofthoogte: ongeveer 1.48m. (grote D-pony)
Kleur: zweetvos
Karakter: Zeer lieve merrie in de omgang en onder het zadel. Ze zal nooit bokken, steigeren of op de loop gaan. Ze is zeer verkeersmak, ze schrikt zelden en je kan er makkelijk in je eentje mee naar buiten. Verder is ze ook heel lief met andere paarden/pony's en zeker niet dominant. Ze is ook zeer geschikt voor de sport, loopt heel netjes onder het zadel. Beschikt over drie goede gangen en heerlijke, ruime gallop. Ze is nog niet mee geweest in de trailer, maar we hebben haar weleens in- en uitgeladen zonder problemen. Ze staat al sinds haar geboorte op de boerderij en haar moeder is hier ook te bezichtigen. Haar vader is ook gefokt door deze boer. Maar deze is verkocht en in de sport uitgebracht, wat hij zeer goed doet, hij loopt op dit moment ZZ-dressuur.
Kortom een zeer leuke pony voor zowel de sport als voor de recreatie!

Hier een aantal vrij recente zomer/winter foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Viotty is de vos met bles, aan de rechterkant
Afbeelding

Viotty is de vos met bles, weer aan de rechterkant
Afbeelding

Groetjes Melina


verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:11

hum, altijd moeilijk, het is vaak; 'wat de gek er voor geeft'. Ik weet niet of ze papieren heeft? prestaties neergezet heeft (of ze dus een bepaalt niveau heeft)?
Ze is wel een vol arabisch volbloed, rustig en lief en kan bij andere paarden worden gezet, ze is verkeersmak. Dit begrijp ik eruit.
Ik denk dat je richtprijs zo rond de 1500/2000 kan gaan zitten.

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:12

Hmm... voor zover als ik er vestand van heb.... 2500 euro?

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 21:12

Hier nog een paar mooie foto's, die zijn vorige zomer gemaakt.

[img]http://www.myimager.com/uploads/foto's%20Viotty%20004kleiner_213517480_88308.JPG[/img]

[img]http://www.myimager.com/uploads/foto's%20Viotty%20006%20kleiner_213517480_85369.JPG[/img]

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 21:13

Ze heeft nog geen wedstrijdervaring, maar is wel wedstrijd klaar. Ze zit op B niveau. Verder heeft ze papieren.

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:18

Het is een hele leuke pony en ze rijdt heerlijk.... *LOL* kortom een geweldige pony OK dan!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:32

niet meer dan 2000 zonder spullen

-

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:52

Spetterlover schreef:
niet meer dan 2000 zonder spullen


Denk ik ook..
Heb voor Camble ook 2000 betaald, en ze kan meer dan dit paard. Maar ze is ook 10 jaar en dit paard 6 jaar.
Het is wat ze eraan willen geven ook natuurlijk..

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:55

Als ze papieren heeft: wat is dan de vader?

Ik denk ook aan rond de €2000

Don't dream your life, live your dreams!

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 21:58

Dookie, ik denk ook niet dat je Viotty echt met Camble kan vergelijken, ze zijn zo verschillend. Viotty is een D-pony en Camble en paard van 1.70m. Verder is Viot 6 jaar en Camble 10 jaar, dus een heleboel verschillen. Ja het is net wat ze ervoor willen geven, maar daarom ben ik wel benieuwd wat jullie ervoor zouden geven en waarom.


Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 22:00

Volgens mij is Viotty bij het NRPS stamboek opgenomen, omdat der vader is gefokt door de boer zelf. Deze is er niet mee naar keuringen geweest, dus is hij ook niet opgenomen in het AVS stamboek. Ik zal eens vragen hoe het precies zit. Maar ik geloof dat er NRPS papier bij zit en dan in het hulpstamboek.

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:05

Melina schreef:
Dookie, ik denk ook niet dat je Viotty echt met Camble kan vergelijken, ze zijn zo verschillend. Viotty is een D-pony en Camble en paard van 1.70m. Verder is Viot 6 jaar en Camble 10 jaar, dus een heleboel verschillen. Ja het is net wat ze ervoor willen geven, maar daarom ben ik wel benieuwd wat jullie ervoor zouden geven en waarom.



En in België zijn de paarden ook goedkoper Schijnheilig
Hier in België zijn er niet zoveel mensen die 2000 euro geven aan een pony..

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:30

1500 euro denk ik zo.
Je kan bv 2000 vragen en dan kunnen ze altijd nog afdingen.
Je moet uitgaan van wat je er voor hebben wil en daar een aantal euro's boven gaan zitten, je krijgt ( bijna ) nooit de volle prijs die je er voor vraagt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 08:51

Ze heeft papieren zeg je, dus geef de afstammingen eens? Op basis wat ik er nu van lees vind ik 1500 al aardig aan de hoge kant, zit meer richting 1200 te denken.
Is een instinker hoor, veel eigenaren rekenen zichzelf rijk omdat ze zelf alleen het mooiste van hun paard zien.
Maar als je er objectief naar kijkt is het gewoon een doorsneevosje van 1.48 dat nog niets gepresteerd heeft. (niet l*llig bedoeld hoor, maar meer even als eyeopener). Een goed papier kan de prijs iets verhogen.

breezerlover

Berichten: 303
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 09:01

maar kijk ze rijd tog in de zz en dat is al een pluspunt.
ze is hartstikke mooi en lief zeg je...
Verkeersmak en betrouwbaar..
dan zou ik toch rond de 3000 schatten als je ziet wat een 6jarige merrie kan !!

Lieffii, kzOu je missen moppii.. Wie gaat er allemaal naar Geldermalsen ?? Pb me ff..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 09:16

Beter lezen, haar VADER loopt ZZ. Pony zelf wordt recreatief bereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 09:30

Overigens kan ik persoonlijk ook weinig met de term "Mooi" als er geen goede (stand- en/of rij-) foto's bij zitten. Is vaak weer echt de mening van de eigenaar. Ik ken mensen met een kruising ezel/koe die hun paard het mooiste dier van de wereld vinden....

Dus als je toch de afstamming nog even plaatst, kan er dan ook een goede foto bij waarop de bouw en bespiering van het dier te beoordelen zijn?

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:31

Ik zou denken aan rond € 2500 euro met spullen erbij of zo!!

Live,LOve,'ndLaugh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:33

Hoe kunnen jullie toch zo makkelijk met zulke prijzen smijten terwijl je nog niet eens een basis standfoto oid gezien hebt?
Misschien is het dier wel gruwelijk overbouwd, zichtbaar scheef of heeft 'ie vijf pootjes Haha!

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:56

Nou Sonja ik ben het eigenlijk wel met je eens.. ik zou ook wel eens meer willen zien en ik vind dat je voor een paard dat alleen maar recreatief is gereden niet echt een hoog bedrag kan vragen.

Troste mama van Quinn & Mats

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 16:08

Kan wel, als er inderdaad mooie gangen opzitten en er wel meer met het paardje is gedaan dan een beetje rondhobbelen. Ik ken wel recreatieve ruiters met leuke paarden die heel aardig kunnen sjouwen. Maar daar wil ik eerst een stukje bewijs van zien voor ik een prijs kan zeggen. Een paar Pennyfoto's daar kan je zo weinig mee. Vandaar dat ik ook zeg dat ik het voorlopig maar gewoon een doorsneevosje vind. Misschien neem ik dat wel terug als we goede foto's krijgen....

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 16:35

Beetje stomme opmerking misschien maar ik vind dat ze wel erge gele tanden heeft voor een 6 jarig paard. Is ze wel echt 6???

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:30

d'r wordt hier echt van een gulden een euro gemaakt... Sorry hoor, ik vind het een leuk beestje op zich, maar 3000 euro???? In geen 3000 jaar!

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:48

Als het een arabisch volbloed met papieren is... dan kun je er meer voor vragen. Arabieren zijn al snel meer waard dan ieder ander ras, zeker als je haar van de zomer helemaal netjes hebt kun je er zo'n 4000 euro voor vragen, maar dat ligt voornamelijk aan de afstamming.

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:01

4000 euro???? Wow, wist niet dat de prijzen zo belachelijk hoog lagen zeg Scheve mond
Net als de tinkers, daar zijn de gulden prijzen ook veranderd in euro's Scheve mond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, veranadautje en 31 bezoekers