versneld promoveren, een casus.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

versneld promoveren, een casus.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 19:44

in de P&S van zaterdag stond een stukje over versneld promoveren. Nu heb ik daar eens over nagedacht en ik ben op het volgende gekomen:

situatie op 1 januari 2004
Ruiter A: 1 keer z2 met winstpunten
Paard X: ongeklasseerd
Combi AX mag dus B of L1 starten.
Combi AX start in het B, rijdt 2 wp'en en gaat naar het L1.
Stand per 1 april 2004 L2+2

situatie op 1 april 2004
Ruiter B: 2 keer Z2 met winstpunten.
Combi BX moet dus L2 starten, mag ook M1, M2, Z1 en Z2 starten.
Combi BX start M1 en gaat na 3 wp'en naar het M2.
Stand per 1 juli 2004 M2+7

Dit is gewoon volgens de nieuwe regels. Als ruiter A pas een startkaart met X had aangevraagd per 1 juli 2004, had hij meteen M2 moeten starten. Kijgt hij nu ook recht op versnelde promotie?

Ik heb het al aan de KNHS gemaild, ik ben benieuwd hoe men er hier over denkt.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:51

Whahahaha Lielle, als je het zo hebt gemaild dan snappen ze het per 1 juli 2004 nog steeds niet... Haha! Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 20:02

Ik heb het niet helemaal zo gemaild, iets beknopter Knipoog maar ik kan het niet helderder uitleggen Extreme duivel Het is ook vrij complex dat lukt niet in Jip en Janneke taal. Alhoewel Extreme duivel


het sprookje van Jip, Janneke en Pluto.
Jip krijgt van oma een nieuwe pony, Pluto. Jip heeft vroeger ook al gereden en dat deed hij heel goed. Hij reed namelijk z2 en was de laatste keer 3e met 180 punten. Met Pluto begint hij gewoon weer aan het begin in de B want Pluto is nog nooit op een wedstrijd geweest Haha! Pluto vind het ook superspannend maar hij doet het hardstikke goed en wint met 169 punten. De volgende keer moet Jip van mama L1 starten, anders is het niet eerlijk. Pluto is weer heel lief en ze worden op 31 maart 2e met 164 punten.

Op 1 april wil Janneke ook meedoen. Zij was nog veel beter dan Jip, toen hij 3e was in het Z2 was zij 1e met Kwik en 2e met Kwak, met 195 en 190 punten. Omdat Pluto nu al ervairng heeft begint ze meteen in het M1. Pluto weet nu helemaal hoe het moet en ze worden 4e met 170 punten. De keer daarop starten ze M2 en Janneke is helemaal blij met haar 158 punten.

Lieve juf van de KNHS: mag Jip nou meteen m1 gaan starten?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:12

Nou beste Lielle... ik zou zeggen, Jip mag M2 starten met Pluto.

Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat de KNHS hier op deze manier over heeft nagedacht.

Alle begin is moeilijk... Haha!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:13

Lielle, dat versneld promoveren geldt toch alleen voor het springen?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 20:14

Missouri, dat denk ik nl ook niet. Maar versnelde promotie is versnelde promotie. Ik houd julllie op de hoogte.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 16-02-04 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 20:14

Fitzroy schreef:
Lielle, dat versneld promoveren geldt toch alleen voor het springen?

Nee, dat weet ik zeker. Er staat expliciet in het artikel dat het ook voor dressuur geldt.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:15

whahahaha jij hebt fantasie Haha! .
Maar ik vind het inderdaad een beetje een vreemde beslissing. Ik weet niet wat de KNHS hier nou weer mee wil bereiken....

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:18

Vage regels man!! Snap er niks van.

Enigste weet ik dat ik met Lotje zo Z2 mag gaan rijden en niet de Z1 helemaal uit hoef te rijden.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:32

Lieve juf, ik snap het niet meer. AX heeft dus 1 wp in het L1 en per 1 april zijn ze dan L2 + 2???

Hellup, had ik maar opgelet bij wiskunde.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:41

ik snap er ook geen bal van.......

mare maybe kan je mij als proefpersoon gebruiken!
ik heb bij de ponys Z gesprongen, M1 gedressuurd en M gecrosst
nu moet ik bij de paarden starten(met die zelfde pony)...dus M springen
maar ik zou dus nu L mogen springen(zonder dat hierbij wp kan halen) en het 2e parcours zou ik wel OFFICIEEL M mogen gaan springen!(dat vind ik overigens wel een goede regel)

maar nu iets anders...
ik heb een nieuw wedstrijdpaard, paard loopt L2 dressuur,L springen en L SGW
ik heb zelf dus Z gesprongen,M1 dressuur en M SGW
nu ben ik dus gewoon verplicht om L2/L/L te starten?!?!
want paard is dat immers al, maar als het paard nu B liep, dan mocht ik B starten om vervolgens(als het goed ging) na 1 of 2 wedstrijden al L1 te starten....toch?!

maar mag ik dan voor 1 april B starten en per 1 april met bv 1 wp overstappe naar de L1?

heh ik snap mezelf geneens meer.......

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:47

Volgens mij is het als volgt. Op de eerste plaats moet je minstens 2 paarden in de klasse Z2 met winstpunten hebben gereden, anders geldt deze regel niet. Ze doen het namelijk voor de ruiters die geen B meer mogen rijden, daardoor hun paard langer thuislaten, dus geen wedstrijdervaring kunnen op doen, of ze moeten HC starten, en dan kunnen ze weer niet in aanmerking komen voor een prijs. Ik denk dat de KNHS hiermee wil bereiken dat de ruiters met hun jonge paarden eerder gaan starten, dan dat ze nu doen, daar vangen hun ook weer geld van( per 1 april moet de organiserende vereniging afdracht gaan betalen per start, is mij gemeld) En ze hebben al een tekort, is algemeen bekend. En natuurlijk is het dan ook zo dat als iemand een paard start in de klasse Z, dat een andere ruiter, die ook Z is met winstpunten, dit paard ook in de klasse Z moet starten. Het is allemaal ingewikkeld, maar ik heb er wel baat bij, en dan natuurlijk met mijn jonge paarden. De toekomst zal wel uitwijzen hoe het allemaal in werkelijkheid zal gaan werken.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:53

reddytobias:

Het geldt dus alleen voor ruiters die minstens 2 paarden in de klasse Z2/ZZ hebben gereden.

Als jij nog niet eerder bij de paarden bent gestart en je gaat van de pony's over op de paarden, dan mag je 1 klasse per discipline lager starten, bijv. jij bent M1 dress. bij de pony's en je gaat over naar de paarden, dan mag jij met een M1 of hoger geklasseerd paard in de klasse L2 beginnen.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:05

Volgens mij krijgt ruiter A geen kans op versnelde promotie omdat hij het betreffende paard al heeft uitgebracht.
Ruiter A had gewoon moeten wachten totdat ruiter B M2 geklasseerd was.
Maar de regeling van versnelde promotie verandert hier niets in. De situatie blijft gewoon hetzelfde.
Je laat een andere ruiter die al 2 paarden in het Z2 met winst heeft gereden jouw paard een keer uitbrengen in de M2 en dan pas vraag je een startkaart aan.

Een stalgenootje van me had nl. precies hetzelfde. Haar paard loopt onder iemand anders ZZ-Zwaar, zelf heeft ze meerdere paarden in het Z2 gereden, maar omdat ze zelf al als ocmbinatie Z1 gereden heeft met dit paard moest ze toch gewoon Z1 starten als ze de draad weer oppakte.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 21:11

imker schreef:
Lieve juf, ik snap het niet meer. AX heeft dus 1 wp in het L1 en per 1 april zijn ze dan L2 + 2???

Hellup, had ik maar opgelet bij wiskunde.

ik had wat wedstrijden overgeslagen Knipoog

Fitz, maar dat zou dan ook opgaan voor die combinaties die kiezen om L1 te starten terwijl ze ook M zouden mogen starten. Wat je nu open legt, is het opzeggen van je startkaart en twee maanden later weer aanvragen. Dan mag je ineens wel M2 starten.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 21:11

Fitzroy schreef:
Een stalgenootje van me had nl. precies hetzelfde. Haar paard loopt onder iemand anders ZZ-Zwaar, zelf heeft ze meerdere paarden in het Z2 gereden, maar omdat ze zelf al als ocmbinatie Z1 gereden heeft met dit paard moest ze toch gewoon Z1 starten als ze de draad weer oppakte.

maar toen gold die versnelde promotie ook nog niet Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:14

Nee, je vraagt nog geen startkaart aan, dat is anders DAN je startkaart opzeggen.
Ik ken wel mensen die het zo doen om wat klassen over te slaan. Eerst je paard even door iemand anders in een hogere klasse laten starten en vervolgens zelf pas een startkaart aanvragen, waarbij dan de hoogste gemeenschappelijke klasse geldt.

* edit * Op verzoek van Lielle per PB Schijnheilig deze ongelooflijke blunder verbeterd. In het kader van 'liever lui dan moe' had ik hem even laten staan, maar de taalmoddie wees me erop dat dit echt niet kon Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 16-02-04 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:28

Ik heb het artikel in P&S niet helemaal gelezen maar zover ik het begrepen heb mag je versneld promoveren als je als combinatie lager start dan je had mogen starten, die regel geld nu ook al maar je moet een brief sturen naar de KNHS met het verzoek en daarbij de redenen aangeven waarom je dit wilt.

Iemand die al M of hoger is geweest mag met een groen paard L1 starten. Als die combinatie toch in de B start en na 2 wedstrijden bedenkt de ruiter dat het paard de L1 ook wel aan kan dan mag er dus versneld gepromoveerd worden naar de L1, de resterende winstpunten in de B hoeven niet behaald te worden en de combinatie krijgt de stand L1 + 0.

Een ruiter die 2xZ1 is geweest mag met een nieuw paard L2 tm Z1 starten. Indien deze combinatie bijvoorbeeld L1 start dan mag tussentijds versneld gepromoveerd worden naar zelfs Z1, de M wordt hierbij overgeslagen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 21:33

ik ben dus erg benieuwd naar de exacte formulering van het artikel Knipoog Het stuk in de P&S is nl erg vaag.

Fitz, ik weet zeker dat als je je startkaart opzegt. je daarna wel in de hogerer klasse mag starten. Dat heb ik nl met de moeder van Raimaer gedaan.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:36

Daar zat dan waarschijnlijk wel een jaar tussen, want je betaalt gewoon voor een jaar.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 21:39

FF denken. Heb misschien in 1994 maar zeker in '95 L gestart met haar, en daarna weer in 1998. Dat klopt dus idd.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:39

Lielle, volgens mij klopt je casus niet.
Combinatie AX is L1 + 0
Combinatie BX is M2 + 0,

en Fitz, zoals ik al aangaf, ook nu is versnelde promotie mogelijk, gewoon briefje sturen naar KNHS

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 21:41

ik had wat wedstrijden overgeslagen Knipoog Maar ik zal het even aanpassen

situatie op 1 januari 2004
Ruiter A: 1 keer z2 met winstpunten
Paard X: ongeklasseerd
Combi AX mag dus B of L1 starten.
Combi AX start in het B, rijdt 2 wp'en en gaat naar het L1.
Hij start nog diverse wedstrijden en per 1 april 2004 is zijn stand L2+2

situatie op 1 april 2004
Ruiter B: 2 keer Z2 met winstpunten.
Combi BX moet dus L2 starten, mag ook M1, M2, Z1 en Z2 starten.
Combi BX start M1 en gaat na 3 wp'en naar het M2.
Hij start nog diverse wedstrijden en per 1 april 2004 is zijn stand M2+7

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:45

Lielle, ik snap je/het probleem niet Verward

Bloos! snap nu pas dat het om hetzelfde paard gaat waarmee A dan dus versneld wil promoveren. Ik denk dat het zo niet bedoeld is maar wie weet.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 22:16

Fitzroy schreef:
Nee, je vraagt nog geen startkaart aan, dat is anders DAN je startkaart opzeggen.
Ik ken wel mensen die het zo doen om wat klassen over te slaan. Eerst je paard even door iemand anders in een hogere klasse laten starten en vervolgens zelf pas een startkaart aanvragen, waarbij dan de hoogste gemeenschappelijke klasse geldt.

* edit * Op verzoek van Lielle per PB Schijnheilig deze ongelooflijke blunder verbeterd. In het kader van 'liever lui dan moe' had ik hem even laten staan, maar de taalmoddie wees me erop dat dit echt niet kon Tong uitsteken


applausje voor Fitz!!!!! Extreme duivel Taalmoddies zijn overal actief Extreme duivel