beste hoefsmeer aller tijden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

beste hoefsmeer aller tijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 20:13

Zelf hoefsmeer maken.

Maak een mengsel van 3 delen sla-, olijf- of sesamzaadolie en 1 deel water.
Voeg hieraan toe 50ml jojoba-olie, 50ml tea tree-olie en 50ml azijn.
Heeft je paard aanleg voor rotstraal voeg dan nog jeneverbesolie en rozemarijnolie aan het mengsel toe.

goedkoper en betere hoefsmeer is er niet!
de slechtste hoeven kappen der van op OK dan!


_NOO_NOO_

Berichten: 232
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Stadskanaal :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:39

oh oke

niet te koop aangeboden :
3,5 jarige mini appaloosa ruin (wantsley mithril x rocky van de hoeve) deze 3,5 jarige ruin is een beetje engels aangereden en super braaf...

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:48

En waar koop je alles ????
hahah gewoon bij de super ofzo???

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 14:24

sla-, olijf- of sesamzaadolie en azijn in de super
jojoba-olie, tree-olie jeneverbesolie en rozemarijnolie bij de drogist en of bij een reform of apotheek.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:26

Nog een recept: je gaat naar de paardenslager en haalt een kilo manenvet....klaar!

Je suis Charlie.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:46

Da's handig om weten Texela, bedankt voor de tip. Moet ik toch maar eens proberen, gezien mijn financiƫle toestand niet zo super is Knipoog
Cassidy: die tip heb ik ook al vaker gehoord maar vind hem niet zo smakelijk Bloos!

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:30

ik maakte altijd 2delen zonnebloemolie en 1 deel azijn .
werkt super

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:13

haha wat leuk!! bedankt!
Ik zou alleen nooit naar de paardenslager gaan. om het principe niet, en ook omdat hij dan blijft verkopen. Boos! maarja, dat is ieders eigen mening, dus dat moet iedereen zelf weten Lachen

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:17

hoezo manenvet???
ik deed het met 8eetlepels zonnebloemolie en 1 azijn. helpte niet echt super eigenlijk...

0

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:02

Irene2 schreef:
haha wat leuk!! bedankt!
Ik zou alleen nooit naar de paardenslager gaan. om het principe niet, en ook omdat hij dan blijft verkopen. Boos! maarja, dat is ieders eigen mening, dus dat moet iedereen zelf weten Lachen


Dus jij wilt liever dat ze op transport gaan naar Frankrijk of Italie, dat nog even voor de grens de benen worden gebroken (kost namelijk minder invoer), en dat ze die lange rit moeten maken terwijl ze niet 100% zijn? Want dat is het andere alternatief als je ze niet hier slacht...Lips are sealed

Als je van paarden houdt, dan zorg je ervoor dat de paarden hier aan hun eind komen. En als je kiest voor de slager i.p.v. dat spuitje, zorg er dan ook voor dat ze hier worden geslacht, en niet nog op transport moeten.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:04

Pascaline schreef:
hoezo manenvet???
ik deed het met 8eetlepels zonnebloemolie en 1 azijn. helpte niet echt super eigenlijk...



Hoezo Manenvet? Dat is de meest natuurlijke en effectieve manier van hoeven invetten (en de meest goedkope ook) . Nu is mijn smid er sowieso tegen dat de hoeven gevet worden, dus ik heb nog steeds een (gekocht) potje met vet staan, die misschien een keer is gebruikt Lips are sealed

Je suis Charlie.

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:33

Het aanbrengen van hoefsmeersels is meer voor een verzorgd uiterlijk dan voor de hoefverzorging.
Vet trekt slecht in de hoorn. Het beoogde effect, elastisch maken, is er nauwelijks of helemaal niet.
Een genezende werking is er niet. Soms kan het nadelig werken. Er kleeft namelijk zand en vuil aan de ingesmeerde hoef. Als daar elke dag een nieuw deklaagje overheen komt, krijg je op den duur als het ware een korst er omheen. Dan kan geen vocht meer in de voet komen en verdwijnt zijn elasticiteit.

Vaarwel grote vriend

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:34

Het aanbrengen van hoefsmeersels is meer voor een verzorgd uiterlijk dan voor de hoefverzorging.
Vet trekt slecht in de hoorn. Het beoogde effect, elastisch maken, is er nauwelijks of helemaal niet.
Een genezende werking is er niet. Soms kan het nadelig werken. Er kleeft namelijk zand en vuil aan de ingesmeerde hoef. Als daar elke dag een nieuw deklaagje overheen komt, krijg je op den duur als het ware een korst er omheen. Dan kan geen vocht meer in de voet komen en verdwijnt zijn elasticiteit.
(bron hoofcare)

Vaarwel grote vriend

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:38

Als het erg droog is, willen hoeven weleens profiteren van een laagje vet. Echter helpt dit alleen als je voor die tijd de hoeven goed natmaakt en schoonborstelt. De laag vet zorgt ervoor dat het water in de hoef opgesloten blijft...Het is dus het water dat de hoef soepel houdt, en niet het vet.

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Balou_k, Earth, Lithya, Trendiction en 40 bezoekers