Hoe is de kwaliteit van WeatherBeeta dekens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Hoe is de kwaliteit van WeatherBeeta dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 20:18

Ik moet een nieuwe deken voor Romanoff nu hij zijn Anky-dek gemold heeft...
Mijn voorkeur gaat uit naar een Rambo, daarvan weet ik zeker dat ze 9-11 jaar mee gaan.
Ik zag deze aanbiedingen bij Divoza:

Afbeelding
Weather Beeta Taka High Heavy (bst.nr.: 60066)
Exclusieve deken met halve hals, vervaardigd van extreem sterk 1680 D buitenmateriaal en gevoerd met 400 gram polyfill voor de koudste winters. 100% waterdicht en ademend. De teflon coating zorgt ervoor dat de deken vuilafstotend is. voorzien van staartflap, kruissingels, beenriemen en loopsplit.
Nu van 299.95 voor:
€ 149.98


Afbeelding
WeatherBeeta Arion High Heavy (bst.nr.: 60072)
Zeer sterke deken van 1260D polyester/nylon. 100% waterdicht en ademend. Voorzien van een halve hals, loopsplit, beenriemen, staartflap en kruissingels met elastiek. Met Teflon coating, waardoor de deken lang mooi blijft.
Nu van 189.95 voor:
€ 94.97
(Helaas staat hier niet bij hoe de vulling is.)

(Bron:http://divoza.com/)

Wie heeft ervaring met (een van) deze dekens?

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn


Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:49

WB hadden vroeger echt een hele prima pasvorm. Of dat nu nog zo is, is mij onbekend, maar ik geloof van wel.
Zeker gezien de prijs prima dekens; absoluut geen miskoop, ook niet voor de originele prijs.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:06

Ik heb een jaar of 5 geleden ook een WB gekocht, gewoon een staldeken. Sevin heeft hem nu nog om, maar ik vind dat hij een beetje klein valt. Kwaliteit vind ik goed. Er zit nog geen scheur of niks in (Sevin is wel een netjes paard, maar toch) en alles werkt nog prima. Ik vind het goede dekens.


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:07

Ik heb een oude waterdichte WB gehad, superding!!!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:18

Toevallig hebben wij voor 2 paarden beide dekens ook voor een tijdje terug besteld bij divoza. Passen allebei heel fijn. Ben er zeker tevreden over. Ze zijn echt super sterk.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:45

een stalgenootje heeft een wheaterbeeta (geen idee welke precies), maar deze bleek wel waterdicht, maar ademde absoluut niet. Paard staat nu met kale plekken op stal, omdat een nog wat vochtige huid eronder is gaan broeien.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:36

Ook ik ben zeer tevreden over WB. Weet niet welk merk ik precies heb, maar hij gaat al jaaaaren mee.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:42

Ik heb de tweede: WB arion high heavy, 360 gram.
Ik ben er heel tevreden over.
Je paard moet alleen niet heel smal zijn aan de voorkant.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:54

Tip: zoek ook even op 'WeatherBeeta' met als forum 'VMR'. Er zijn al veel topics over dit merk geweest, misschien heb je daar ook wat aan?

Ameretto heeft zo'n 6 jaar met zijn vorige WeatherBeeta gedaan (model weet ik niet, het was een paarse met een groen randje, zonder hals). Totdat hij met de voorkant achter een scherpe deurklink bleef hangen en dat kon die deken niet hebben. Tijd voor een nieuwe deken dus.

De volgende werd een Harry's Horse. Qua waterdichtheid en sterkte een prima deken, maar aan de voorkant net iets te ruim voor Ret waardoor hij achter de schoft ging hangen die daardoor werd opengeschuurd.

Vandaar dat we deze winter een deken met halve hals voor hem hebben aangeschaft. Het werd de WeatherBeeta Orican High, vergelijkbaar met die blauwe Arion hierboven maar dan in het bruin. Heeft ook al het e.e.a. over op Bokt gestaan. Perfect waterdicht, blijft zeer goed liggen (ook bij het rollen) en ook de manen gaan niet kapot (worden wel wat platter, maar vallen niet bij bosjes uit). We zijn er erg tevreden over!

De Orican High:
Afbeelding

Een stalgenootje heeft net die blauwe Arion voor haar paard gekocht. En volgens mij is zij daar ook wel tevreden over. Ik weet niet in hoeverre hij echt afwijkt van de Orican (heb 'm nog niet goed van dichtbij bekeken), ik weet alleen dat de borstsluiting anders is. Zal iig de Teflon coating en het elastiek aan de kruissingels zijn. Maar wat kwaliteit betreft zit je volgens mij met WB wel goed. Wij hebben in ieder geval positieve ervaringen tot nu toe.

BTW Ret is heel smal aan de voorkant, maar met die Orican heeft hij daar geen last van. We hebben de sluiting zelfs op het een na laatste gaatje (anders kan het klittenband niet meer dicht) en hij blijft ook zo goed liggen. Maar misschien is dat bij de Arion anders?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 01:19

Hier is de WB-ambassadrice;-)
Die van mij heeft er al zes jaar ééntje op, en die is nog steeds waterdicht, geeft geen schuurplekken: voor mij niets anders meer. Ik heb ook nog een staldeken die nog ouder is, die is ook nog heel. (nou is die van mij wel heel netjes Lachen )
Die nieuwe modellen vind ik echt heel mooi. E ik neem aan dat ze de pasvorm ed niet laten versclechteren. De sluitingen vind ik er ook mooi uitzien, ik zou die deken niet laten liggen als ik er eentje nodig had!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

F_Orumster

Berichten: 15319
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 01:29

sorry dat ik offtopic iets vraag, maar wat houdt, bijvoorbeeld: deken van 1260D polyester/nylon in? Wat is die D? en die cijfers? Blond <sorry Knipoog

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 09:50

Ik heb nu voor 2 paarden een WB Orica High en ik heb een regendeken (weet zo even de naam niet), en ik vind het echt geweldige dekens. Ik wil niet meer anders. Volgend jaar moet het 3e paard ook aan een WB geloven.
De dekens zijn super waterdicht, zijn heel lekker warm. De halve halzen die op veel dekens zitten werken ook erg goed. Zo gauw het paard met zijn hoofd naar beneden gaat krijgen de manen toch nog lucht!

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:18

ik heb de WB met hele hals.echt een super mooie deken.ik zie nu net dat hij op divoza voor 100 euro nog wat te koop is en ik heb em voor 205 euro gekocht.....was ik weeris te vroeg!maargoed ik ben erg tevreden over de deken.hij ademd goed want haar manen gaan er niet aan door die hele hals.ik heb namelijk ook bij divoza de pagony gold gekocht (wel voor de helft van de prijs) ook een mooie deken maar die heeft een halve hals en ze heeft em nu een week of twee op en bij de schoft laten al haar manen los!!hij is nogal smal aan de voorkant.dus ik heb weer een deken in de aanbieding.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:29

Elan schreef:
sorry dat ik offtopic iets vraag, maar wat houdt, bijvoorbeeld: deken van 1260D polyester/nylon in? Wat is die D? en die cijfers? Blond <sorry Knipoog


Die "D" betekend Derniers en zegt hoe dicht de stof geweven is. Hoe hoger dat nummer hoe dichter de stof geweven is en hoe sterker het deken is. 600 Derniers sloopt m'n hengst vrij vlot, 1200 derniers blijft nu nog intact Schijnheilig

Mijn fjord heeft ook een WB en ik ben er uiterst tevreden over . Héél goed dekentje, waterdicht, schuurt nergens, en zelfs wilde stoeipartijen met de hengst heeft het zonder haken of ogen overleefd OK dan!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:01

Ik denk dat je 'denier' bedoelt, net als bij panty's. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:13

Bloos!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:16

Toen ik Imker kocht, zo'n 3 jaar terug, zat er ook een WB-deken bij. Deze was toen al oud, ik schat zo'n 3 jaar. Nu heeft Imker hem nog, hij is nog steeds waterdicht en in tiptop-conditie.

Ik vind ze dus wel goed.

Toos paardloos

Pantykous

Berichten: 10480
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:39

ik heb pas een nieuwe voor m'n paard gekocht, (die blauwe, de arion) en ik ben er zeer tevreden mee.
Hiervoor had ik ook altijd al WB's, voor m'n pony, en nooit problemen mee gehad. Ze stond er altijd buiten mee, met jonge paarden, en die stonden er dan aan te trekken en te doen, maar geen scheurtje niks!
Ik vind ook de prijs/kwaliteitverhouding heel goed, de kwaliteit is namelijk super, maar ik heb niet het idee dat de "naam" ook bij de prijs inbegrepen is. Dit heb ik wel bij anky en rambo dekens, en begrijp me goed, dat zijn ook superfijne dekens, maar gewoon harstikke duur.
Als dan mijn WBtje net zolang mee gaat, ga ik echt niet meer geld neer tellen!
over de vulling van die blauwe trouwens, die staat wel in de catalogus, maar geloof mij, hij is heel warm.
tis zo'n polyfill vulling geloof ik, ik dacht 300 grams. Mijn (geschoren) paard heeft em ook, en de warmte blijft er echt in hangen zeg maar, kan nix anders als positief zijn over deze dekens OK dan!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 14:11

Bedankt voor de hulp!
Het is de bovenste geworden.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, horsiegek, Kaatje81, Punz, xYaartje en 100 bezoekers