Ingebroken in stal met eten!!!!!!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Ingebroken in stal met eten!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 20:15

Het veulen bij ons op stal breekt overal in!!!!!!!!!
Vandaag in de stal waar het eten staat.
Er stonden juist 3 nieuwe zakken voer, alles kapotgescheurd en flink gegeten met hun drieën.
Ik was razend en bezorgt tegelijk. Boos! Ze stonden er alledrie beteuterd bij, zo van hebben wij iets verkeerd gedaan? Gezond kan dat toch niet zijn hé?
Normaal rij ik eerst op mijn paard, maar ik heb nu toch 2 uurtjes gewacht.
En vandaag krijgt niemand eten, enkel hooi, voilà!!
Kan een paard zich eigenlijk overeten?
En wat zijn de gevolgen?
Ze waren vanavond allemaal in hun normale doen hoor, niks abnormaals opgemerkt,.....


supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:22

nou als ze er nu nog geen last van hebben gaat het wel goed denk ik.. maar koliek kunnen sommigen er wel van krijgen.. en paarden die erg gevoelig zijn voor teveel eiwit kunnen er ook last van hebben.. maar komt wel goed denk ik hoor.. misschien een slot op de voerkamer?? Haha!

If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 22:40

Op de deur staat een schuifje!!
Nu heb ik toch extra lint geplaatst tussen de deur en de paarden, hopelijk blijft die overeind!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:13

staat jou voer kast dan in de stal????????

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:00

carinev schreef:
Kan een paard zich eigenlijk overeten?
En wat zijn de gevolgen?


Een paard kan zich letterlijk doodeten, dus een beter stalbeleid lijkt me handig.... Haha!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:03

ik ken ook een paard dat zich zelf heeft dood gegeten! Ze eten echt gewoon door totdat ze dood neervallen! geen prettige ervaring kan ik je vertellen!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:07

Even vandaag opletten op koliekverschijnselen... en niet te hard aan het werk zetten denk ik.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:14

Gelukkig dat ze niet ziek geworden zijn wat een deugnieten. Als ze het 1 x gedaan hebben doen ze het vast nog een x.Zou toch voor de zekerheid de zakken ook in tonnen doen of een hele grote voerkar ofzoiets aanschaffen. Kunnen ze er nooit meer bij.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 14:32

Hahaha heerlijk van die ondeugende paardjes Haha!
Ze kunnen zich idd overeten Koliek kan een gevolg zijn... Maar vaak zijn ze duf en juist lusteloos.. Ga jij maar eens rennen als je een volle buik hebt Scheve mond
Guus heeft het ook wel eens gedaan... Hij kreeg daarna alleen kuilgras.
Voortaan de boel achter slot en grendel zetten en misschien vandaag een rustig stap ritje maken Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

moon65
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 15:26

Misschien een plastic ton met slot????????????

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 15:37

Mijn oude fjordje kon daar ook alles van en die propte zich dan ook echt helemaal vol. Ik heb voor de zekerheid wel een paar keer die dag gestapt en extra wezen kijken om koliek te voorkomen ze had echt toen zoveel opgegeten gelukkig was het bij mij toen goed afgelopen.

succes

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:56

Sonja"]
[quote="carinev schreef:
Kan een paard zich eigenlijk overeten?
En wat zijn de gevolgen?


Een paard kan zich letterlijk doodeten, dus een beter stalbeleid lijkt me handig.... Haha!
[/quote]
Taran is het daar niet mee eens. Die was op een nacht ook eens ontsnapt. Eerst heeft hij wat Bix gegeten. Maar niet superveel. Toen wat appels, maar ook daar niet echt veel van. Toen wortels, en daarna ging hij hooi eten. En stond gewoon heerlijk hooi te eten. En wilde de hele dag niets anders dan hooi en wortels. Haha! Haha!
Maar het is idd wel gevaarlijk als ze echt veel eten. Dus opletten ermee. Ik heb mijn boxen ook altijd dichtgebonden zitten, anders gaan ze teveel aan de wandel. Gelukkig staat mijn bix in een grote kist, kunnen ze daar niet bij.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:59

ze kunnen zich wel dood eten.. en ook nog omdat de bix ook nog uitzet in de maag... dat niet iedere pony het doet mag alleen maar mazzel heten.... een bij ins op stal eet zich ook niet dood, maar klaske wel hoor als ze er bij kon..

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:45

bewegen is juist goed, dan verteren ze het eten beter, niet gelijk superenthousiast aan het werk gaan, maar rustig een eind stappen, dan komt de spijsvertering goed op gang

Z1+1

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 20:02

Alles is in orde nu. Ik heb toch even met hem gereden en wat gaan wandelen aan de hand, omdat ik ook denk dat beweging goed is voor de vertering.
Het eten stond in binnenstallen die niet gebruikt worden, dus zeker niet in de buurt van de paarden.
Ik was er eerlijk gezegt toch niet goed van,hoor.
Maar moet de verhuurder van de weien niet zorgen dat de omheiningen in orde zijn ( wat nu niet is!! ) Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, ChelseaAyLee, Eliine, mirriejj, onpaard, Rivendell, vilheide en 116 bezoekers