Soort van opluchting. Raar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-01 22:28

Toen ik hoorde dat ik Brando moest laten inslapen vond ik dat heel moeilijk. Heb er ook heel veel om gehuild Verdrietig . Donderdag 22 november zal ik ook nooit vergeten. Dat was dus namelijk de dag dat ik Brando heb laten inslapen. Die dag heb ik ook veel gehuid. Daarna alleen helemaal niet meer. Voel me eigelijk opgelucht. Ik heb iets goeds voor hem kunnen beslissen. Hij hoeft nooit meer pijn te hebben. Is het niet raar dat ik opgelucht ben? Dat ik er niet meer om gehuild heb? Ik weet dat ik het vast nog wel moeilijk ga krijgen (nu een beetje, terwijl ik het opschrijf). Maar ik weet ook dat hij verder een heel goed leven heeft gehad en dat ik hem nooit zal vergeten! Lovers

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:33

Nee, da's helemaal niet raar.
Je bent gewoon opgeluht omdat je nu een goed gevoel erbij hebt.
Je hebt gewoon het beste voor hem gedaan!!!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:34

Ik heb nog nooit zo'n beslissing hoeven nemen maar ik denk dat het niet gek is. Je zult nog genoeg dipjes(en grote dippen) hebben maar je kan je troosten met de wetenschap dat dit beter was. Nog steeds veel sterkte.

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:37

Hai.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet raar dat je opgelucht bent. Brando heeft het zijn hele leven goed gehad, en zeker vanaf maart. Een betere eigenaresse kan je je toch niet voorstellen! En juist de beslissing die door die lieve eigenaresse genomen is is de beste. Brando heeft nu geen pijn meer en al is die stap erg moeilijk en emotioneel, je hebt het beste voor hem gedaan. En dat is misschien ook wel de oorzaak van die opluchting, je weet nu dat Brando geen pijn meer heeft, en dat geeft een fijn gevoel.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 23:18

ik denkdat het niet raar is
het is dapper van je. zie het zo: je hebt een moeilijke maar eerlijke beslissing genomen voor brando en nou heb je er vrede mee.
hij heeft een goed leven gehad bij jou met jouw verzorging (en die van monica) en nu heb jij er vrede mee
dat wil niet zeggen dat je niet huilt
af en toe

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 23:40

Ik vind het zeker niet raar. Je hebt een goede beslissing genomen voor Brando, terwijl die beslissing voor jouzelf heel moeilijk was. Daar kun je trots op zijn. En de dagen voor 22-11 nam de spanning elke dag toe. Nu is de spanning weg, want het is gebeurd. Je hoeft niet meer bang te zijn voor hoe het zal zijn en hoe je je zult voelen.

Je hebt het heel goed gedaan en ik ben blij voor je dat je je een beetje opgelucht voelt.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 00:22

Wij mensen moeten pijn lijden en mogen niet dood. Een dier kan van zijn pijn verlost worden. Dit heb jij gedaan, daarom voel jij je opgelucht. Je heb de enigste en het beste gedaan voor je paard. Hij is jou dankbaar, dat weet ik zeker.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 02:07

Nee hoor meis,
Dit is niet vreemd!
Ik was ook een soort van opgelucht toen ik besefte dat mijn pony geen pijn meer had en ik had al zoveel gehuild dat ik wel leeg leek te zijn.
Echter zal je moeilijke momenten blijven houden,een bepaald liedje een herinnering,vergelijk momenten met andere paarden en dat soort dingen.
Ook de datum zal je niet gauw vergeten en tegen die tijd wordt ook vaak het verdriet weer wat opgewekt.
Je hebt het beste gedaan voor je paardje en dat geeft wat rust in je gevoel.
Het gemis gaat nog komen en ook daar moet je doorheen.
Ik heb vrij snel na de dood van mijn pony weer een paard gekocht om die leegte niet te veel te voelen en dat heeft mij goed gedaan.
Ik moet liefde kunnen geven aan een dier en een groot dier was niet meer bij me en die plek is snel opgevuld zodat ik die liefde weer heb kunnen geven.
Ik wens je alsnog veel sterkte toe en blijf aan de mooie dingen denken die je heb mogen beleven met brando.
Geef hem een plekje in je hart.
Smousje.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 02:10

Nee, dat is absoluut niet raar....zelf had ik het ook....30 november is een zwarte dag in mijn leven. Vorig jaar heb ik Silver toen in laten slapen.
Ik mis hem nog vaak, ik denk nog iedere dag aan hem en ik zou hem dan graag nog even willen knuffelen of nog even een ritje maken, maar dat kan nu eenmaal niet meer en nu ben ik heel erg gelukkig met Salty. Lovers
Veel succes met het verwerken van je verdriet, je kunt altijd bij bokt terecht...

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-01 11:36

Bedankt voor jullie reacties! Lovers Jullie zijn geweldig! En @smousje, Ik ga waarschijnlijk ook snel weer een nieuw paard kopen. We zijn al een beetje rond aan het kijken enzo.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 17:19

Absoluut niet raar je bent idd opgelucht dat het voorbij is geen zorgen meer geen pijn meer voor Brando.

Ik vind dat jullie ene geode en snelle diervriendelijke beslissing genomen en ik denk dat dat ook eenhoop pijn scheelt.

Succes met zoek naar een nieuw leuk paardje *LOL* .s

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 17:26

Nee meid dat is absoluut niet raar,het besekend aleen maar dat je een goeie keuze hebt gemaakt voor jou en vooral voor je paard.
sterkte verder.

*imke*
Berichten: 444
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: leiderdorp/ rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 17:41

ik ahd een hamstertje ( een heel ander geval maar ik vertel het toch)
dat was echt een heeeeeeeeel schattig en leif beesje hij is ook bijna 4.5 jaar oud geworden dus maar ik was op dieren dag naar de dieren ards gegaan wand hij had een uitgedroogd oogje heel vies om te zien maarja ik von hem zo zielig en ik wou hem geen pijn laten lijden dus ben ik in mijn eentje naar de dieren ards gegaan ( mijn pa werkt van 6 in nieuwe gein NAAR ROTTERDAM ) dus dan is ie pas om half 9 thuis ofzo dus ik had het erg moeilijk maar die ards zij dus nou die hoef je neit in te laten slapen wand je kan er ene zalfje op smeren hij heeft geen pijn maar hij zla nooit meer kunnen kijken dus ik super blij naar huis en ik kom de volgende dag thuis van school en ik ahd die avond al afscheid genomen met mijn pa van hem wand ik voelde het gewoon aan komen lag hij dood rustig te slapen in zijn huisje dus ik was eigenlijk heeeeel verdrietig maar ik mis hem nog steeds en snoopy ik hou van je en ik vergeet je noooooooooit meer over al in mijn kamer hangen fotos van dat beesje en ik heb hem zelf helemaal alleen moeten begraven het is nog eng ook ( vind ik ) maarja sterkte met je verdriet en groetjes van im Scheve mond\ Scheve mond\

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 18:14

Ik denk dat je opgelucht bent omdat het nu voorbij is, en je weet dat hij geen pijn meer heeft, en hij heel rustig is ingeslapen!
Ik vind het heel dapper van je!

En ik vind het fijn voor je dat je je nu wat opgeluchter voelt en weeet dat je dit heel goedgedaan hebt!

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 19:43

nee hoor meisje je hebt een heel goede beslissing gemaakt! en ik denk dat je ernaar toe geleefd hebt en dan bedoel ik niet dat t niet moeilijk is maar ik bedoel dat je al een poosje van te voren wist dat t donderdags zou gebeuren! ik vind je heel moedig en monica natuurlijk ook! en met mij vinden velen dit! meiske ik hoop dat je een heel leuk paardje vind en als t zover is kom ik gauw eens bij je kijken goed? greets en xx

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 19:46

ik vind het ook niet raar
je hebt het beste gedaan voor brando en nou is er gewoon opluchting voor alle stress en onzekerheden van de laatste tijd.... je hebt het er moeilijk mee gehad om deze stap te zetten maar het was het beste voor brando... en ik weet zeker dat brando jou dankbaar is dat jij deze keuze voor hem heb gemaakt nou hoeft hij gene pijn meer te lijden.....
en je zou de komende tijd nog wel een paar dipjes krijgen maar dit moet je gewoon een plaatsje geven en zo oop di emenier mee leren leven en dan heb jij al gedaan geloof ik....

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 20:00

Dank jullie wel!! Lovers Enne, Priscilla, je bent welkom hoor! Lachen

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 20:19

Dat is heel normaal..je bent een heel groot gedeelte van je spanning en zorgen kwijt. Eeven een voorbeeldje: een vriend van mijn ouders, was getrouwd en had 3 kinderen. Hij is 5 maanden ernstig ziek geweest en toen hij is overleden heeft zijn vrouw een tijdje heel opgelucht geweest..haar man had geen pijn meer, zij een stuk minder zorgen. Lijkt me erg logisch ook.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 23:53

Veel succes met het zoeken naar een volgend lief paard Knipoog .
Bouw daar ook maar weer een fijne vriendschap mee op.
Ga echter niet vergelijken,maar beschouw het nieuwe paard als een eigen wezen met eigen streken en al het liefs wat er bij komt om een goede band op te bouwen met je nieuwe paardje Lovers .
Groetjes Smousje Knipoog .

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 10:12

is goed ik kom eerdaags wel eens kijken maar je mag ook gerust bij ons komen hoor!