Bakerpraatjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Bakerpraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 20:40

Ik dacht ik begin eens een topic over bakerpraatjes.
Je kent ze wel;bij een ronde buik krijg je een merrieveulen en bij een puntbuik een hengst (of was het nou andersom).
Het is dus zo,dat Kim haar voorpluk behoorlijk is gaan groeien tijdens de dracht.Nu heb ik dus gehoord dat ze dan dus zeker een hengstje krijgt
Kennen jullie ze ook,kloppen ze meestal (of niet) en wat is er nou waar over het groeien van die voorpluk????


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:55

Als het veulen te vroeg is, is het vaak een merrie, en is het te laat dan is het meestal een hengst. Euhm even verder denken Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:19

Ik vraag me af wie het verhaal van "kegelen = binnen 24 uur een veulen" heeft verzonnen... Boos!
Mijn merries doen daar nooit aan mee...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:17

Die van mij wel
En dat van hengsten langer gedragen worden, klopt wel hoor. Dat komt omdat 't wat langer duurt voordat 't ''af ' is

- Offline -

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 08:10

DeesDeBest schreef:
Die van mij wel
En dat van hengsten langer gedragen worden, klopt wel hoor. Dat komt omdat 't wat langer duurt voordat 't ''af ' is


I know Knipoog Maar klopt ook niet altijd Clown

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:08

uitzonderingen bevestigen de regel was het toch Knipoog

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:37

Als ze overdragen is het zeker een hengstje, maar na dikke 3 extra spannende weken kwam er toch echt wel een merrie uit Clown

Van een beweeglijk veulen in de buik zeggen ze ook wel eens dat het dan een hengstje zal worden, maar dan kan het net zo goed toch nog een merrie zijn ... Knipoog

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 11:26

Bij de eerste dracht van Kim kwam het veulen ook 3 weken te laat:een merrie
Maar hoe zit het nou met die groeiende voorpluk??Weten jullie dat? Verward

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:25

Toen Jolynn vorig jaar drachtig was stond ze samen met een merrie in de bak. Die merrie wat hengstig en Jolynn gedroeg zich of ze de hengst was, briesen, hinniken en met haar been slaan Verward
Ze zeggen dat het dan een hengstveulen wordt.
Bij Jolynn klopte dat, het was inderdaad een hengstje!

Kimmes, zou ze gewoon een langere voorpluk hebben door de hormonen, vrouwen krijgen als ze zwanger zijn dikker haar!!

XANTHA

skreia
Berichten: 180
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 17:58

Heb in een boek gelezen dat als een merrie rond de vijfde maand van de dracht erg veel belangstelling heeft in merries,ze een hengstveulen krijgen.

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:47

Dolly had na maanden nergens interesse in te hebben gehad, na 9 maanden ineens extreme interesse in ruinen...niet hengsten of merries, alleen ruinen...zou haar veulentje nu ruin zijn Schijnheilig Clown

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:11

skreia schreef:
Heb in een boek gelezen dat als een merrie rond de vijfde maand van de dracht erg veel belangstelling heeft in merries,ze een hengstveulen krijgen.


Dan krijgt die van mij wel echt een merrieveulen, want ze interesseert zich totaal niet voor andere paarden.... *LOL*

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:56

Yessy schreef:
Dolly had na maanden nergens interesse in te hebben gehad, na 9 maanden ineens extreme interesse in ruinen...niet hengsten of merries, alleen ruinen...zou haar veulentje nu ruin zijn Schijnheilig Clown


Dat zou knap zijn Clown

XANTHA

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:09

Mijn vosmerrie heeft 2 drachten zich idioot gedragen, gillen en met de voorbenen slaan als er ook maar een ander (merrie, ruin of hengst) in de buurt kwam.
2 merrieveulens op rij Lachen
Dit jaar heeft ze dat veel minder gedaan, alleen in het begin van de dracht.
Zal nu wel een hengstje worden Scheve mond

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:07

Jolynn schreef:
Kimmes, zou ze gewoon een langere voorpluk hebben door de hormonen, vrouwen krijgen als ze zwanger zijn dikker haar!!

En daarna valt het uit Huilen ...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:24

haha! Dees was ook drachtig van een hengstje, maar intresseerde zich echt niet in andere paarden. Wel toen ze in de eerste maand drachtig was vertoonde ze hengstigheids kuren naar een ruin en dat heeft ze normaal nooit

- Offline -

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 16:06

Jolynn schreef:
Kimmes, zou ze gewoon een langere voorpluk hebben door de hormonen, vrouwen krijgen als ze zwanger zijn dikker haar!!


Dat zou natuurlijk ook kunnen,maar ik had dit gehoord,vandaar mijn vraag Haha!
Zelf geloof ik er eigenlijk niet zo in Knipoog

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:10

Mac"]
[quote="Jolynn schreef:
Kimmes, zou ze gewoon een langere voorpluk hebben door de hormonen, vrouwen krijgen als ze zwanger zijn dikker haar!!

En daarna valt het uit Huilen ...
[/quote]
heel je paard kaal Scheve mond

Schijnheilig

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:17

ik weet wel dat als je heel goed timed met insemineren dat je wel kan insemineren op hengst of merrie..
voor de eisprong zou meer kans op een merrie (vrouwelijke zaadcel is langzamer, maar leeft langer) zijn en na de eisprong een hengstje (snel zwemmend maar korte levensduur)

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:22

maar dolly is nog geen 10 uur ervoor geinsemineerd, dan zijn beide daar aangekomen en nog levend... jammer Tong uitsteken


MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:23

Een hengstenhouder zei eens tegen mij dat als de merrie met haar hoofd naar het noorden staat tijdens het dekken, het dan een merrie wordt en staat ze met haar hoofd naar het zuiden, dan wordt het een hengst Haha!
Dan krijgt iig Copper een hengstje want haar hebben we binnen gedekt met haar hoofd naar het zuiden.
Macy liep een beetje heen en weer tijdens het dekken, voornamelijk om wat bij te sturen omdat Samson nog een beetje onhandig was Schijnheilig
Ben benieuwd wat dat dan wordt...

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:48

dan wordt die van dolly een hengstje, die stond met haar hoofd recht naar het zuiden. maar dat was via KI (eigenlijk stond ze met haar hele lichaam tegen de achtermuur van haar stal gedrukt, ze hield niet zo van dat gerommen...)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:45

Jolynn schreef:
Toen Jolynn vorig jaar drachtig was stond ze samen met een merrie in de bak. Die merrie wat hengstig en Jolynn gedroeg zich of ze de hengst was, briesen, hinniken en met haar been slaan Verward
Ze zeggen dat het dan een hengstveulen wordt.
Bij Jolynn klopte dat, het was inderdaad een hengstje!

Kimmes, zou ze gewoon een langere voorpluk hebben door de hormonen, vrouwen krijgen als ze zwanger zijn dikker haar!!


Die van mij doet dat ook *LOL*
Ik zou een hengstveulen erg gaaf vinden, dus kom maar op Knipoog

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:48

MarijeR schreef:
Een hengstenhouder zei eens tegen mij dat als de merrie met haar hoofd naar het noorden staat tijdens het dekken, het dan een merrie wordt en staat ze met haar hoofd naar het zuiden, dan wordt het een hengst Haha!
Dan krijgt iig Copper een hengstje want haar hebben we binnen gedekt met haar hoofd naar het zuiden.
Macy liep een beetje heen en weer tijdens het dekken, voornamelijk om wat bij te sturen omdat Samson nog een beetje onhandig was Schijnheilig
Ben benieuwd wat dat dan wordt...


Tong uitsteken Die van mij stond met d'r hoofd naar het zuiden Haha! Hengst dus weer haha Schijnheilig

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:58

nou summerte, jij weet het nu dus al zeker Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brusi06, LaDonna75, Riviera87, Trendiction, YandexBot en 16 bezoekers